Miksi tuilla eläminen ei olisi negatiivinen ja häpeällinen asia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmmmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27802340]sinultahan vähennetään toimeentulotukea ensin 20% ja sitten 40% jos et mene töihin! joten provohan tämä on.[/QUOTE]

tsot,tsot,toimeentulotukeen ei saa kajota,se on se viimeinen raha,ei mulle tule työtarjouksia,kun en oo työkkärin asiakas,niin kun kirjoitinkin,en saa työkkärin rahaa,eikä toimeentulotuesta oteta mitään pois,edes ulosottomies ei saa ottaa mun ttt;stä mitään,niin ja muuten mulla kun on velkaa ulosotossa niin paljon,etten halua edes tietää,ni jos menisin töihin,niin sitten ulosottomies saa viedä jopa kolmasosan palkasta...mulle jopa sossu sanoi,ettei mun tilanteessa (ei koulutusta)kannata töihin mennä,juurikin jo siks ku ulosottomies saa ottaa liksasta omansa...

olen ylpeä,olen kyennyt järjestämään ammattitaitoisella otteella elämäni ja tuloni katteen yhteiskunnalle niin hyvin maksettavaksi,ettei olis mitään järkeä lähtee persehomeessa siivoilee rappukäytäviä,tyhmät ne töitä tekee jos vähemmälläkin pääsee.

jotkut ei vaan suostu kattomaan isompaa kuvaa...

Vapaavuori on 12 tonnin palkallaan itseasiassa alipalkattu, ei tartte olla kummonen kiho elinkeinoelämässä että tienaa selvästi enemmän

Todellakin, juuri näin. Oma napa paras napa.

Toimittaja kysyi Vapaavuorelta olisiko hän valmis vähentämään omaa palkkaansa, ei ollut. Olipa yllätys.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Enemmänkin kaikilta voisi nipistää. Jos 2000e/kk tienaava on tosi heikko niin jo on Suomessa hyvin asiat. Mitään vastuuta yhteisestä hyvästä ei pitäisi miden kuin hyvätuloisten ottaa? Miksi heidän pitää olla AINA maksumiehenä, kuten ovat jo nytkin. Lisää lisää kädet ojossa niiltä jotka ovat huhkineet töitä ison palkkapussinsa eteen. (maksaen siitäkin jo runsaasti veroja enemmän)

Ei se nainen ollut valittamassa omasta palkastaan, vaan puhumassa ihmisten puolesta, vielä heikompipalkkasten ja työttömien jne. Vapaavuori melttosi miten työttömiltä ja pienipalkkasilta pitää leikata.. sitten kysyttiin kaikkien palkat, kyllä siinä meni Vapaavuori vaikeeksi, mutta kirjotti sen 12000e kk lappuun.
Timo Soini oli myös ohjelmassa, hyvillä mielipiteillä.

Se oli joulukuussa esitetty A-talk, en tiedä löytyskö vielä Areenasta. Vois jokanen mennä ihmettelemään.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Raha se kiertää maailmaa. ja sillä yhteiskunta pyörii. Ja sillä myös kiristetään paljon. Ei kukaan rahaa, siis rahana. sen kummemmin omista, eikä kukaan selkänahastaan sitä enmmin revi, vaikka mistä syystä olisi työttömänä ihmisiä, tai mitan vaan yhteiskunnan tuella eläviä.

On kovin tyhmää ajattelua, että on vain työssäköyviltä pois, jos täällä muutkin elää. Että menkööt vaikka ojia kaivamaan, niin saavat oikeutuksen elää. Tehdäänkö sitä rahaa sitten enemmän, näitten ojienkaivaijen tarpeeseen.

Kaiken taustalla on siis kateus, että kattokkaa nyt. mää teen enemmän kuin tuo, en tuon kuulusi mitääm saada, se ei tee läheskään yhtä paljon kuin minä. MINÄ MINÄ MINÄ

tsot,tsot,toimeentulotukeen ei saa kajota,se on se viimeinen raha,ei mulle tule työtarjouksia,kun en oo työkkärin asiakas,niin kun kirjoitinkin,en saa työkkärin rahaa,eikä toimeentulotuesta oteta mitään pois,edes ulosottomies ei saa ottaa mun ttt;stä mitään,niin ja muuten mulla kun on velkaa ulosotossa niin paljon,etten halua edes tietää,ni jos menisin töihin,niin sitten ulosottomies saa viedä jopa kolmasosan palkasta...mulle jopa sossu sanoi,ettei mun tilanteessa (ei koulutusta)kannata töihin mennä,juurikin jo siks ku ulosottomies saa ottaa liksasta omansa...

Ulosottomies SAA OTTAA OMANSA? Idiootti, sä ne velat olet tehnyt, ei ne muuten ottais yhtään mitään :D Voi voi ku on rankkaa ku on varastanut = jättänyt maksamatta ja ei saakaan vaan jatkaa samaa rataa.

Aaah juu tuuristahan se onkin aina kiinni. :) Niillä jotka tienaavat oman leipänsä pöytään, on käynyt vain hyvä tuuri. :D Itsehän ei olla itseämme ylös potkittu. Olenpa kova kermaperse kun viitsin vähän opiskella ja hankkia työpaikan. Jouduin työttömäksi ja tein kaikkeni jotta pääsin ylös, oma vastuuhan se on.
Mutta vain hyvää tuuria. Ihme että joillakin on vuodesta toiseen vain huono tuuri eikä itse tietenkään voi mitenkään elämäänsä vaikuttaa.

:laugh:

Pietään huolta heikoimmista ja "heikoimmista". :D

Hohhoijaa... Täällä miehen kanssa on opiskeltu ja opiskellaan enemmän kuin "vähän". Jokainen työ, mikä on ollut kynsien ulottuvilla, ollaan otettu vastaan juomankaatajan ja puhelinmyyjän töitä myöten. Mies on välillä jopa työllistänyt itse itsensä. Ja silti ollaan siinä tilanteessa, että tarvitaan kaikki tuet, mitä saadaan.

Metsänpeitto tuossa aiemmin kirjoitti siitä, että vaikka ne häpeämättömät "loiset" on oikeasti vähemmistössä mitä tukien saajiin tulee, 90% tällaisista aloituksista koskee heitä. Minustakin on käsittämätöntä, jos ihminen vaan elää ja on olemassa haluamatta tehdä mitään mutta oikeasti niitä on varsinkin tällä hetkellä Suomessa niin vähän. Tällaisilla aloituksilla tässä vaiheessa ruokitaan vaan sitä mielikuvaa, että tukia pitäisi leikata kun niillä muka a) elää niin leveästi (p****puhetta) ja b) sossupummit vaan niiden varassa völläilee. Kun VALTAOSA, jotka töihin kykenee, niitä myös HALUAA. Mutta tällaisella sossupummi-hysterisointi-propagandalla vain luodaan sellaista asenneilmapiiriä, että tukien leikkaaminen on oikeutettua, ettei laiska kansa pääse niitä väärinkäyttämään. Ja todellisuus on se, että niiden tukien varassa on tiukkaa elää eikä rahaa jää yli, varsinkaan perheellisillä. Ja tekijöitä töille on takuulla enemmän kuin niitä on tarjolla.

Mystistä, miten aina laskukausina yleinen arvomaailma kiristyy. Vaikka kaikki kärsivät lamasta ja taloudelliset vaikeudet koskettavat kaikkia, asenteet tuntuvat silti olevan sitä luokkaa, että köyhyys on aina tavalla tai toisella köyhän itsensä syy, ja se syy piilee yleisimmin tyhmyydessä ja laiskuudessa. Olisiko näiden asenteiden taustalla kuitenkin parempiosaisten syyllisyys: "minun parempi asemani johtuu ainoastaan minun taidoistani ja kyvyistäni (onnella ei ole asian kanssa mitään tekemistä)! Tuo toinen, joka on työpaikkansa menettänyt, tuossa vieressäni on ahdinkonsa ansainnut, koska on laiska tai tyhmä tai muuten ei niin hyvä kuin minä"?

Suorastaan huvittavaa tuo ku ei tajuta, että ei joka paikkakunnalla oo töitä jokaaselle tuosta noin vain. Yritykset lomauttaa tai irtisanoo porukkaa, jotkut lopettaa toimintansa kokonaan. Jopa hoitoalalla kiristetään vyötä ja sijaasia ei saa palkata kovin helposti.

Tällä alueella ainaki on taas nuossu työttömien määrä, välillä laski alemmas.

Ei, en oo työtön, mutta tajuan asioota omaa napaa pitemmälle.

tajuatko että normaali ihminen MUUTTAA sinne missä töitä on eikä jää vuosikausiksi työkkärin kirjoille? Niin ovat tuhannet ihmiset tehneet ja tulevat tekemään, eivät he jää teuvaan itkemään kun siellä ei tarvita dippainssiä. :headwall:

[QUOTE="vieras";27803199]tajuatko että normaali ihminen MUUTTAA sinne missä töitä on eikä jää vuosikausiksi työkkärin kirjoille? Niin ovat tuhannet ihmiset tehneet ja tulevat tekemään, eivät he jää teuvaan itkemään kun siellä ei tarvita dippainssiä. :headwall:[/QUOTE]

TeuvaLLE. :whistle: Enkä selitä sulle samaa asiaa minkä jo selitin aiemmin ja Phoebsikin selitti. Ja taisi joku harmaaki selittää saman asian.

En mä mitää itke koska en oo edes työtön. :D

[QUOTE="vieras";27803199]tajuatko että normaali ihminen MUUTTAA sinne missä töitä on eikä jää vuosikausiksi työkkärin kirjoille? Niin ovat tuhannet ihmiset tehneet ja tulevat tekemään, eivät he jää teuvaan itkemään kun siellä ei tarvita dippainssiä. :headwall:[/QUOTE]

muuttaminen lasten kanssa ei ole YKSINKERTAINEN juttu.
Ajattele nitä joilla on esim omakotitalo ja laina. Siloin muuttaminen ei ole kovin ykisnkertaista.
joskus voi olla niin että lasten kannalta ( esim sairaus) voi ola parempi asua samalla paikkunnalla. kaikkia hoitoja ei saa kaikissa sairaloissa esim.
olisitko itse valmis jättämän perhesi toiselle paikkakunnalle työn vuoksi? tai kaikki kaverit, sukulaiset, tukiverkon ?
joskus voi ajatella asioita OMALTA kannalta .lapseton voi muuttaa mihin vaan.

muuttaminen lasten kanssa ei ole YKSINKERTAINEN juttu.
Ajattele nitä joilla on esim omakotitalo ja laina. Siloin muuttaminen ei ole kovin ykisnkertaista.
joskus voi olla niin että lasten kannalta ( esim sairaus) voi ola parempi asua samalla paikkunnalla. kaikkia hoitoja ei saa kaikissa sairaloissa esim.
olisitko itse valmis jättämän perhesi toiselle paikkakunnalle työn vuoksi? tai kaikki kaverit, sukulaiset, tukiverkon ?
joskus voi ajatella asioita OMALTA kannalta .lapseton voi muuttaa mihin vaan.

Kummasti vaan tuhannet lapset muuttaa vuosittain vanhempiensa mukana, eivätkä sen suurempia traumoja asiasta saa. Nykyään kun on toi nettikin, millä pitää yhteyttä vanhoihin kavereihin. Tekosyitä...
Ja ihan satavarmasti saa samaa hoitoa kaikissa suomen yo-sairaaloissa, mitkä ovat sopivan ajomatkan päässä asuu missä vaan.

Rollolainen elämäntapatyötön nyt vaan keksii syitä toisensa jälkeen miksi on elänyt yhteiskunnan tuilla jo vuosikausia.. Olisit edes kiitollinen meille ketkä sinun laiskottelusi ja vesimaitoseoksesi maksavat.

[QUOTE="vieras";27803271]Kummasti vaan tuhannet lapset muuttaa vuosittain vanhempiensa mukana, eivätkä sen suurempia traumoja asiasta saa. Nykyään kun on toi nettikin, millä pitää yhteyttä vanhoihin kavereihin. Tekosyitä...
Ja ihan satavarmasti saa samaa hoitoa kaikissa suomen yo-sairaaloissa, mitkä ovat sopivan ajomatkan päässä asuu missä vaan.

Rollolainen elämäntapatyötön nyt vaan keksii syitä toisensa jälkeen miksi on elänyt yhteiskunnan tuilla jo vuosikausia.. Olisit edes kiitollinen meille ketkä sinun laiskottelusi ja vesimaitoseoksesi maksavat.[/QUOTE]
Tässä en puhunut itsestäni. vaan yleisesti. ja tasan tarkkaan helsingissä on aivan eritasoinen hoito kuin esim oulusa, lastenklinikalla ku on lapsia YMPÄRI Suomen.

Aikuistenkaan hoito ei ole joka kaupungissa samalla tasolla kuin muualla.
SINUNA KATSOISIN PEILIIN ja miettisin ensin mitä tuli sanotuksi. MYISITKÖ omakotitalon tai jättäisitkö perheesi ? joskus van on niin että ouolisolla voi ola vakipaika, vai pitäisikö puolison jättää silloin oma työnsä. Taloa ei aina saa myytyä kovin helposti .

Tuet on väliaikaisena ratkaisuna esim. työttömäksi jäädessä tai eron tullessa täysin normaali asia, jota ei tarvitse hävetä. Väärinkäyttämistä sen sijaan on syytä hävetä.

Pitkäaikaistyttömyys on hankala asia. Minustakin työllistyminen on paljon muutakin kuin hyvää tuuria. Itse olen ollut paskatyössä, kouluttautunut alalle jossa on hyvin työtä (tekisin sen uudelleenkin tarvittaessa) ja muuttanut työnperässä. Kaikki menee omatunnon mukaan, mutta kyllä näkisin että osa suomen työttömistä vaipuu liian helposti epätoivoon ja muuttuu pitkäaikaistyöttömäksi.

Niin, jos ei ole paljon lahjoja? Ei lukupäätä, ei matikkapäätä, eikä oikein siis kouluissa pärjää. Eihän älykkyys ole paljoa itsestä kiinni, ja jos on vielä saanut muuten huonomman alun elämälle, niin mitä pitäisi tehdä? Hanttihommilla kun ei enää itseään paljoa elätä.

Lahjoja on, lukupäätä on, maisteritutkinto (+) on - vaan töitä heikosti.

Joo, varmaan tuli valittua väärä(t) ala(t), vaan eipä tuota silloin lukion jälkeen osannut ajatella tai ennustaa ("nousevalla" alalla silloin pulaa työntekijöistä, nyt suunnaton ylitarjonta liikakoulutetuista osaajista).

En kyllä ajatellut jäädä näille ruhtinaallisille Kelan tuille lopuksi ikääni (ei tämä järin hauskaa ole), mutta vuosien opintojen jälkeen sallin itselleni edes n. vuoden yrityksen työllistyä alalle, jota rakastan ja jonka osaan.

Sitten täytyy miettiä uudelleen, jos töitä ei ole (eli toivottavasti ei tarvitse).

Ja ei, en aio hävetä koska en ole mitään väärää tehnyt.

Onneksi ei ole opintolainaa. Ja onneksi on jo vuosien kokemus tästä rentouttavasta Kelan tukien ryöväämisestä ja niiden varassa lekottelusta (lue: opiskelusta ja opintotuella sekä satunnaisilla töillä kitkuttamisesta).

Yhteistyössä