MIKSI tuo tyttö ei syö

Minttuhirviö

Aktiivinen jäsen
29.11.2007
4 079
0
36
siis puolivuotias, ja kiinteät alkoi jo ihan hyvin maistua, mutta nyt tuli taantumus vaihe. :( Söi ennen aamu-ja iltapuuron (alle desi puuroa) ja päivällä puolikkaan purkin vihannesmössöä ja puolikkaan lihakasvismössöä. Nyt hädin tuskin saa aamulla puuron menemään, ja sen jälkeen ei oikein syö soseita.

Nan-maitoa menee entiseen malliin.

Meillä on kanssa noita vaiheita. Välillä maistuu, välillä ei. Olin ihan romuna, kun eilen tyttö ei juonut Naniakaan kuin kolmisen desiä. Lisäksi hän söi alle puolet siitä puuro- ja sosemäärästä kuin normaalisti. Tänään tilanne oli jo huomattavasti parempi, joten kai se taas tästä lähtee lutviutumaan. Luulen, että tytön hampaiden puhkeaminen on vienyt ruokahalua meillä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on kanssa noita vaiheita. Välillä maistuu, välillä ei. Olin ihan romuna, kun eilen tyttö ei juonut Naniakaan kuin kolmisen desiä. Lisäksi hän söi alle puolet siitä puuro- ja sosemäärästä kuin normaalisti. Tänään tilanne oli jo huomattavasti parempi, joten kai se taas tästä lähtee lutviutumaan. Luulen, että tytön hampaiden puhkeaminen on vienyt ruokahalua meillä.

MInkä ikäinen teillä tyttö?

En olis huolissani jos ei muuten sairaalta vaikuta ja paino nousee hyvin! Paljonhan te ootte jo kerinny kokeilla kun ikää vasta puoli vuotta.Meillä tuossa iässä vasta otettiin makuannoksia perunaa,porkkanaa ja riisipuuroa.Niillähän on niitä kausia jolloin syövät paremmin ja sitten taas huonommin.

Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

MInkä ikäinen teillä tyttö?

8 kk

Meillä sama juttu. Oon aatellut et johtuis hampaista. Alahampaista toinen puhjennut, toinen puhkeamassa. Kylmät hedelmäsoseet menee, lämminruoka tökkii. Varmaan helpottaa kutinaa ja kipua nuo kylmät soseet.
Muistelin et esikoisella takkus syöminen samoihin aikoihin.

Meillä tyttö 1v ja toivo menee tuon syömisen kanssa :'( :'( :'(
Tyttö ei vaan tykkää syödä sitten yhtään. Jokainen ruokailu hetki on "taistelua" ja sirkus pelleilyä,jotta tytön saa edes jotain syömään. maitoallergia todettiin 5kk ikäisenä,joten josko se vaikuttaisi tytön syömisiin vieläkin negatiivisesti..en tiedä.
Tsemppiä minttuhirviölle :hug: tiedän tunteesi!

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
En olis huolissani jos ei muuten sairaalta vaikuta ja paino nousee hyvin! Paljonhan te ootte jo kerinny kokeilla kun ikää vasta puoli vuotta.Meillä tuossa iässä vasta otettiin makuannoksia perunaa,porkkanaa ja riisipuuroa.Niillähän on niitä kausia jolloin syövät paremmin ja sitten taas huonommin.

No paino on kyllä joka neuvolassa noussut hyvin. Mä mietinkin sitä että aloitettiinko liian nopeasti kiinteät, mutta neuvolassa sanoi että hyvältä kuulostaa ja suositteli että pitäs alkaa jo toinenkin liha-ateria tarjoamaan päivässä. On korvikelapsi, siksi aloitettiin normia aikasemmin kiinteät, tai siis jo 4kk ikäisenä.

Alkuperäinen kirjoittaja krisu:
Tyttö ei vaan tykkää syödä sitten yhtään. Jokainen ruokailu hetki on "taistelua" ja sirkus pelleilyä,jotta tytön saa edes jotain syömään. maitoallergia todettiin 5kk ikäisenä,joten josko se vaikuttaisi tytön syömisiin vieläkin negatiivisesti..en tiedä.

Kiitos ja teille myös!

Meillä poika on jo 2,5v ja edelleen tapellaan samojen ongelmien kanssa... välillä tulee kausia kun ruoka maistuu, mutta sitten taas voi mennä vaikka kaks viikkoo niin että poika elää pelkällä pyhällä hengellä

Alkuperäinen kirjoittaja krisu:

Mä tiedän tunteen. Esikonen oli ihan samanlainen. Jokainen ruokailutilanne oli tuskaa ja ruokaa meni alas tosi vähän. Lisäks kakisteltiin, usein oksennettiin, syljettiin ruokaa ulos, työnnettiin sormea suuhun, ravisteltiin päätä, heiteltiin tavaroita...jne. Syöminen ei vaan kiinnostanut, eikä kiinnosta oikeen vieläkään (ei esim. syö itse), tosin ruokailutilanteet ovat rauhoittuneet huomattavasti. Ikää nyt 1v8kk.

Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:
Alkuperäinen kirjoittaja mamma:

No paino on kyllä joka neuvolassa noussut hyvin. Mä mietinkin sitä että aloitettiinko liian nopeasti kiinteät, mutta neuvolassa sanoi että hyvältä kuulostaa ja suositteli että pitäs alkaa jo toinenkin liha-ateria tarjoamaan päivässä. On korvikelapsi, siksi aloitettiin normia aikasemmin kiinteät, tai siis jo 4kk ikäisenä.[/qu

Juu,niin meillekin suositeltiin jo neljän kk:n iästä,mutta oli vaan niin takkuista tuo kiinteiden syöminen heti alusta alkaen ettei paljoa kahdessa kuukaudessa edistytty:) Kaikki piti laimentaa maidolla että oli tuttua makua,muuten sylki vaan kaiken ulos.Paino kun kuitenkin nousi ja terveeltä vaikutti niin neuvolan täti antoi armoa ja sanoi vaan ettei siitä syöttämisestä tarvii kokopäivätyötä ottaa.Ihan fiksu neuvo meille -hermot jo alkoi mennä siihen touhuun.Kun sitten vähän vähennettiin tuputusta niin neidille alkoi kelvata -mieluiten tuo herkkusuu kyllä vieläkin syö puurot hedelmäsoseilla maustettuna ja muutenkin tykkää marjoista ja kasviksista enemmän kuin puurosta ja lihasta.Mutta kun kasvaa niin ei stressata enää!

Yhteistyössä