MIKSI tuot sairaan lapsen kerhoon/päiväkotiin/harrastukseen?? Kertokaa nyt mulle mikä logiikka siinä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Iina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"Iina"

Vieras
Mun ajatusmaailman ei ole koskaan tämä mahtunut. Tänään taas tuli todistettua ihmisen typeryys - oli kerhon valokuvauspäivä ja eräs äiti raahasi kaksi kipeää lasta paikalle. ÄLY HOI? Miksi pitää näin toimia kun on ohjeistettu, että älä tuo lasta sairaana kerhoon. Onko se yksinkertainen ohje niin hirvittävän vaikea sisäistää?

Sieltä tultiin kuvaajan huoneesta päät punaisina ja kiljuen räkä poskella yskien. Mahtoi tulla upea kuva...

Js tuot kipeän lapsen hoitoon niin onko se a) sitä että et välitä muiden tartuttamisesta vai b) silkkaa typeryyttä ja ajattelemattomuutta?

Niin no minä täällä yksi päivä ihmettelin, kun eräs äiti toi kipeän lapsensa päiväkotiin ja 90 prosentin mielestä se oli ok, koska työnantajat sitä ja työnantajat tätä... Ymmärrän, että otetaan (tai en ymmärrä!) 300 000 euron asuntolainoja ja sit on pakko nuoleskella sitä työnantajan persettä, mutta ehkä tosiaan asioita olisi hyvä ajatella ennenkuin antaa työpaikasta tulla niin korvaamattoman, että kipeä lapsikin on hoitoon vietävä :(

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
millä tavalla ne lapset oli kipeitä?meidän kuopus on ollut nyt melkein kuukauden erinäisten virusten takia nuhainen sekä yskäinen, 4 päivää oltiin kotona, kun oli kuumetta..muuten on ollut pakko viedä hoitoon, koska nuha ja yskä ei ole syy jäädä kotiin, kun muuten on ihan virkeä oma itsensä.

Äiti halusi tietysti kerhokuvat mussukoistaan.

Meillä ollaan kipeinä kotona. Tartuttamiseltahan ei välty silti kotiin jäämisellä, tauti kun tarttuu jo ennen puhkeamista.

Ollaan oltu myös silloin kotona kun vain päiväkodissa ollaan oltu sitä mieltä että lapsi on kipeä. Onneksi on ollut inhimillinen terkkari ja kirjoittanut saikkua vaikka lapsi ollut terve.

Lapsi voi olla nuhassa putkeen useita kuukausia ilman kuumetta. Ja jos vielä on kuvauksessa itkenyt, niin siitähän se räkä oikein yltyy. Ei kukaan voi olla pois töistä kuukausitolkulla, oli lainaa tai ei.

Niin nyt talvella vaan sattuu nenät vuotamaan, pitäskö mun sen takia olla pois töistä koko talvi?? Hohhoijaa. Jos ovat oikeasti kipeitä, en vie hoitoon, yskivät ja ovat tukkoisia, kuumetta tms. Mutta ei pelkän valuvan nenän takia voi aina olla pois kun ei se varsinaisesti flunssaan liity.

Niin no minä täällä yksi päivä ihmettelin, kun eräs äiti toi kipeän lapsensa päiväkotiin ja 90 prosentin mielestä se oli ok, koska työnantajat sitä ja työnantajat tätä... Ymmärrän, että otetaan (tai en ymmärrä!) 300 000 euron asuntolainoja ja sit on pakko nuoleskella sitä työnantajan persettä, mutta ehkä tosiaan asioita olisi hyvä ajatella ennenkuin antaa työpaikasta tulla niin korvaamattoman, että kipeä lapsikin on hoitoon vietävä :(

Ja sillä yleensä ei voita yhtään mitään että tuodaan kipeänä ja suunnilleen samantien soitetaan hakemaan pois. Jos on kipeä, ei lähetä ollenkaan hoitoon. Ei se työnantajaa hyödytä jos työntekijä joutuu lähtemään pois just tultuaan tai hetken oltuaan.

Päiväkodin nuhassa mä vielä ymmärrän, kun töihin on vanhempien varmaan pakko mennä mutta järjetöntä näihin vapaaehtoisiin harrastuksiin viedä räkä poskella ja ripulit housuissa. Järjetöntä, vtuttaa suoraansanottuna joka kerta kun näihin törmää. Ei muakaan huvita sisällä kököttää jos lapset sairastaa mutta ollaan kuitenkin sillon kotona (tai käydään max puistossa jos jaksavat ulkoilla) eikä lähdetä tartuttamaan muita muskariin/kerhoon.

Ja se on totta että noi nuhat ja yskät kestää ja kestää eikä voi olla vaan kotona. Asia ok jos lapsi on hoitokunnossa. Toisille vanhemmille se on vaivan paikka kun soitetaan tunti tuonnista että hakekaapa tää kuumeinen kotia. Ei olla yhtään kotona katottu lapsen vointia. Ei se tunnissa niin dramaattisesti muutu.

Joo, hain lapsen hoidosta ja hän kertoi että parhaan kaverin äiti + sisko ovat kotona oksennustaudissa, mutta "onneksi X sai tulla hoitoon niin voitiin leikkiä yhdessä".

HEI KIITTI VITUSTI SINULLE, OKSENTAVA ÄMMÄ!! OLEN RASKAANA JA VIIMEINEN ASIA, MITÄ KAIPAAN, ON OKSENNUSTAUTI!

Näissä ketjuissa käy yleensä joku avautumassa, että "koska minä maksan siitä muskarista/kerhosta täyden hinnan vaikka lapsi olis pois vien sen kerhoon jos ei oo kuolemankielissä" :D näitä nimittäin yleensä näissä on. No osa tietty provoaa, mutta on tossa varmasti myös niitä jotka oikeesti ajattelee näin itsekkäästi.

Niinpä. Pieni räkä nenästä valuen ei hetkauta ainakaan minua, mutta viimeksi päiväkodin joulujuhlissa tuli kylmä hiki perseeseen kun takanamme yleisössä kuiskutteli yhden edessä oman lapseni kanssa esiintyneen tytön vanhemmat että 'kato kun se on kalpee, toivottavasti ei kesken esityksen nyt oksenna' Joku sitten kääntyikin siitä vierestä kysymään että oletteko oksennustaudissa vai? 'Vähän joo, on kaikilla ollu mahat sekasin ja lapset oksennellu pari päivää' kuului vastaus. Jaa hymynaama.

Että kiiitooos vaan, tais olla joulukuun 21. päivä perjantaina juhlat. Kyl vähän jänskätti siinä että meneekö noron merkeissä joulu sitten.. Kaikkea ei voi enakoida, esim. vesirokko tarttuu jo ennen rakkuloita yms. mutta haloo oikeesti tollaset, vähän vois ajatella muitakin kun itteensä!

Viimeksi kun näin aiheesta täällä puhuttavan, niin suurin syy oli että kun äideillä on niin tylsää että he eivät halua olla neljän seinän sisällä. SIksi heillä on oikeus tulla kerhoon kipeän lapsen kanssa.

Omaani en ensi viikolla kerhoon vie. Ollaan lähdössä reissuun ja yritän vähän minimoida riskejä saada tauti jonkun läpilaiskan takia.

Meillä päiväkodista oikein sanottiin, että jos lapsi suinkaan tolpillaan pysyy (oli siis sairaana), niin tulkaa käymään kuvauksissa. :)

Paikalla oli myös pari muuta kipeää lasta, joita oli tultu käyttämään kuvassa ja sitten lähdettiin pois.
Ei tosin räkä poskella tai päät punasina ollut kukaan.

Joo, hain lapsen hoidosta ja hän kertoi että parhaan kaverin äiti + sisko ovat kotona oksennustaudissa, mutta "onneksi X sai tulla hoitoon niin voitiin leikkiä yhdessä".

HEI KIITTI VITUSTI SINULLE, OKSENTAVA ÄMMÄ!! OLEN RASKAANA JA VIIMEINEN ASIA, MITÄ KAIPAAN, ON OKSENNUSTAUTI!

Noh noh. Muista se, että kun lapsesi on koulussa niin sisaruksen/äidin oksennustauti ei ole syy olla pois koulusta. Ja muista se, että älä vaan mene esim kauppaan. Siellä ne pöpöt vasta jyllääkin!

• Tykkää
Reactions: Porho
Niinpä. Pieni räkä nenästä valuen ei hetkauta ainakaan minua, mutta viimeksi päiväkodin joulujuhlissa tuli kylmä hiki perseeseen kun takanamme yleisössä kuiskutteli yhden edessä oman lapseni kanssa esiintyneen tytön vanhemmat että 'kato kun se on kalpee, toivottavasti ei kesken esityksen nyt oksenna' Joku sitten kääntyikin siitä vierestä kysymään että oletteko oksennustaudissa vai? 'Vähän joo, on kaikilla ollu mahat sekasin ja lapset oksennellu pari päivää' kuului vastaus. Jaa hymynaama.

Että kiiitooos vaan, tais olla joulukuun 21. päivä perjantaina juhlat. Kyl vähän jänskätti siinä että meneekö noron merkeissä joulu sitten.. Kaikkea ei voi enakoida, esim. vesirokko tarttuu jo ennen rakkuloita yms. mutta haloo oikeesti tollaset, vähän vois ajatella muitakin kun itteensä!

Meilläkin oli kerhon joulujuhlissa yksi lapsi esiintymässä, joka itse terve, mutta äiti kehui, että koko muu perhe oksutaudissa. Hitto sentään kun teki mieli tirvasta sitä äitiä kun hyvässä lykyssä koko joulu olisi voinut mennä oksennellessa.

Yksi työkaveri tehnyt pariin kertaan niin, että kun itse on ollut oksennustaudissa kotona, niin lapset silti hoidossa. Kiva kun sen lapsi on vielä samassa ryhmässä kuin mun lapsi niin ei oo kiva kuunnella niitä juttuja kuinka itellä niin voimat pois, että pakko oli lapset viedä hoitoon...

Kertokaahan nyt tyhmälle miten ne nenät nyt vaan valuu talvella???? Ei mulla tai mun skideillä pelkkä talvi saa sellasta aikaan....

Vuotava nenä tai yskä ei aina tarkoita että lapsi on sairas. Kuopuksella, samoin kuin itsellänikin, nenä vuotaa samantien kun sen talvella laittaa ovesta ulos. Samoin kuopus yskii astman takia vaikka ei olisikaan flunssainen. Sairasta lasta ei tietenkään kuuluu viedä päiväkotiin, mutta se mikä toisesta näyttää sairaalta ei välttämättä sitä ole.

[QUOTE="vieras";28286116]Päiväkodin nuhassa mä vielä ymmärrän, kun töihin on vanhempien varmaan pakko mennä mutta järjetöntä näihin vapaaehtoisiin harrastuksiin viedä räkä poskella ja ripulit housuissa. Järjetöntä, vtuttaa suoraansanottuna joka kerta kun näihin törmää. Ei muakaan huvita sisällä kököttää jos lapset sairastaa mutta ollaan kuitenkin sillon kotona (tai käydään max puistossa jos jaksavat ulkoilla) eikä lähdetä tartuttamaan muita muskariin/kerhoon.[/QUOTE]

Samaa minäkin ihmettelen. Emme ole ikinä sairastaneet näin paljoa kuin tänä talvena kun lapset ovat kotihoidossa. Mammat kertoo kirkkain silmin kuinka taaperolla oli koko viikonlopun norovirus, ihan lääkäriin jouduttiin, mutta onneksi ei enää yöllä oksentanut niin päästiin jo nyt maanantaina tänne. Ihan ilmaisesta kerhosta kyse eli ei ole rahan menetyksestäkään kyse. Me olemme jääneet kotiin jos lapsen nenä on tarvinnut aamun aikana useamman kerran niistää ja noroviruksen ja influenssan jälkeen olimme viikon poissa, koska minun omatuntoni ei sallinut tartuttaa vahingossakaan yhtäkään vauvaa, joita siis kerhossa käy useita.

kolme kuukautta räkää ja yskää, korvaulehdus, kuumetta vain kolmena päivänä eli vain kolme päivää olen ollut pois töistä ja siitäkin tuli valittamista pomon taholta. kolmeko kuukautta olisi pitänyt pitää palkatonta lomaa ja olla lapsen kanssa kotona joka siis yskii lakkaamatta ja räkä valuu?

Miten mä vähän arvelen, että nämä "Nicopetteri halusi ja jos ei ois menty ni siitä ois tullu taas kauhee huuto" -äitykät eivät tule tänne valottamaan motiivejaan ;-).

Myönnän että olen joskus mokannut tuossa. Kerran

Yhteistyössä