Miksi työkkäriin pitää viedä kelan laput äippä- ja kotihoitodontuesta???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsy, pitääkö kaivaa KAIKKI
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsy, pitääkö kaivaa KAIKKI

Vieras
Siis tarviiko ne vaan nähä että on saanut niitä vai ihan summatko pitää niiden nähdä - vai miksi???
Kun osan löysin jo ja kotihoidontuessa ainaki on muutamien kymppien muutoksia kun mies ollu välillä lomautettuna, töissä ja opiskelijana - pitääkö mun kaikki kaivaa niiden summien takia???

Kun työttömänä olin ennen äippälomalle jäämistä ja nyt ilmottaudun taas. Siis miksi ne ne vaatii mukaan??? Ja en soita ja kysy kun oli niin nuivan kuulonen jo muuta asiaa kysyessä

vaikuttaako siihen minimipäivärahaan vielä miehen palkka tai jos saakin vähemmän opiskeluajalta nyt (jos jatkaa vielä - saanko mä sit isompaa tms).? vai poistuko se...että tietää pitääkö tässä seuraavaks alkaa miehen kaivelee omia lappujaan ja lippujaan.

eikös se mee niin, että saat kotihoidon tukea jos lapsesi ei ole kunnallisessa hoidossa ja lisäksi saat työttömyysrahaa, jos et ole töissä. Tosin tuosta työttömyysrahasta sitten miinustetaan kotihoidontuki..

[QUOTE="niin";21890566]eikös se mee niin, että saat kotihoidon tukea jos lapsesi ei ole kunnallisessa hoidossa ja lisäksi saat työttömyysrahaa, jos et ole töissä. Tosin tuosta työttömyysrahasta sitten miinustetaan kotihoidontuki..[/QUOTE]

En kai mä enää saa kotihoidontukea lainkaan (lapsi täyttää 3v) vaan pelkän työttömyyspvärahan?
Tai jos noi menee että saa, ni mitä järkeä jos sitten vähennetään kuitenkin toisesta...hermo menee taas näiden kanssa!

[QUOTE="vieras";21890573]miehen tulot vaikuttaa[/QUOTE]

Voe helevetti, se lappusota alkaa siis taas, rrrrrrr. Kohta loppuu opiskelujaksot miehellä, sitten kai väsän aikaa työttömänä ja sitten kai pääsee töihin taas...KAIKISTA taas juoksuttaa lippua ja lappua, ja minunko osaa lasketaan ja nostetaan noiden mukaan, HUOKAUS!

Jos oot työmarkkinutuella, eli et oo ollu töissä ( =työssä oloehto ei täyty ) niin miehen tulot vaikuttaa, kelan sivuilla on laskurikin tähän. Jos taas työssä oloehto täyttyy, saat peruspäivärahaa, johon miehen tulot ei vaikuta.
Ja voit nostaa tai olla nostamatta kotihoidon tukea, mutta jos nostat niin sen määrä (brutto) vähennetään työttömyysturvan määrästä.

Jos oot työmarkkinutuella, eli et oo ollu töissä ( =työssä oloehto ei täyty ) niin miehen tulot vaikuttaa, kelan sivuilla on laskurikin tähän. Jos taas työssä oloehto täyttyy, saat peruspäivärahaa, johon miehen tulot ei vaikuta.
Ja voit nostaa tai olla nostamatta kotihoidon tukea, mutta jos nostat niin sen määrä (brutto) vähennetään työttömyysturvan määrästä.

Joo, eli mulla ei täyty työssäoloehto...eli voi vinetto tätä showta taas...ja eihän tota kotihoidontukea mun kannata nostaa vaan ottaa pelkkä pväraha...jos kerran brutto vielä on se vähennettävä.

En kai mä enää saa kotihoidontukea lainkaan (lapsi täyttää 3v) vaan pelkän työttömyyspvärahan?
Tai jos noi menee että saa, ni mitä järkeä jos sitten vähennetään kuitenkin toisesta...hermo menee taas näiden kanssa!

Joo siis et tietenkää saa enää kht jos lapsi täyttää 3v. Mutta jos olisit aiemmin lähtenyt hakemaan töitä ja lapsi ollut samalla kotihoidossa olisi se mennyt juurikin noin. Kuinka typerää se sitten onkin :/

Yhteistyössä