miksi uskonnosta ei voida jutella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dietorelle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja joudun siis he**ettiin:
Joo,tässähän se taas tuli,tää on niin tätä.
Niin joudutkin, mutta usko pois, meitä tulee sinne aika hervottoman hauska porukka :hug:

a084.gif

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Niin joudutkin, mutta usko pois, meitä tulee sinne aika hervottoman hauska porukka :hug:

a084.gif

Mä haluan kanssa sinne. Mutta koska se on jäätynyt Lordin euroviisuvoiton takia, niin sinne pitää ottaa grilli mukaan. Jos mä otan pallogrillin, niin tuoko joku hiilet ja tulta, jotain grillattavaakin pitäis olla?

Alkuperäinen kirjoittaja KÖYHÄ:
Alkuperäinen kirjoittaja Tättähäärä:
Minä nyt aukaisen sateenvarjon valmiiksi mutta aion nyt sanoa jotain joka minua on vaivannut pitkään. Erään uskontokunnan jäsenet sanovat että Korkeampi Taho kieltää ehkäisyn, sitten kun lapsia on monia niin äidit väsyvät, masentuvat ja siltikään ei voida asialle tehdä mitään että äiti voisi paremmin. Sitten yhteiskunnan pitäisi ottaa vastuu ja hommata näihin perheisiin kodinhoitajat...Ymmärtääkö kukaan mitä tarkoitan. En misssään nimessä vastusta suuria perheitä, =)

Jos puhutaan samasta uskontokunnasta, niin tiedän tapauksen missä äiti oli menehtyä viimeiseen synnytykseen. Ja niitä synnytyksiä oli jo 17, ja lääkäri oli äidille sanonut ettei tämä kestäisi enää yhtään synnytystä. Mutta äitiä ei voitu steriloida juuri uskonnon vuoksi. Sekä tiedän tapauksia missä äiti on todella kuollut synytykseen, tai kokenut ns. luonnollisen kuoleman, niin suruaikaa ei aviopuolisolla juuri ole, vaan avioliitto solmitaan todella nopeasti, ja taas ollaan täyttämässä maata.

Sama uskonto on se ainoa oikea, millä heidän mielestään saa sen "pääsylipun" taivaaseen.

Mä en periaatteesta ole yhtään uskontokuntaa vastaan, kukin uskokoon kuten haluaa, mutta silloin kun leikitään ihmisten hengellä, suoritetaan ns. aivopesua sekä ei hyväksytä muita kuin omia uskonryhmiä, silloin minusta uskonto ei ole enää "normaali".

Pyydän anteeksi jos loukkasin jotakin, sillä se ei ollut perimmäinen tarkoitukseni.

Peesi. Kyllä tollasesta hulluudesta pitäisi jo saada puhuakin. Ja vaikka kieltää koko uskonto lailla, koska se loukkaa pahasti naisten oikeuksia. (kuten monet muutkin uskonnot, ei sen puoleen). :/

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:

a084.gif

Mä haluan kanssa sinne. Mutta koska se on jäätynyt Lordin euroviisuvoiton takia, niin sinne pitää ottaa grilli mukaan. Jos mä otan pallogrillin, niin tuoko joku hiilet ja tulta, jotain grillattavaakin pitäis olla?

Okra, mä voin tuoda hiiliä!! Jos keittis tois sytytysnesteen?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kai se ainakin osittain johtuu siitä et jokaisen mielestä se oma uskonto on "ainoa oikea", eli mielipiteet on jyrkkiä ja ehdottomia.

Että tappeleehan saman uskontokunnan edustajatkin keskenään kun on erilaisia tapoja lukea tätä "suurta kirjaa".

Mä voin lainata teille tulukset sillä meikä lähtee Nirvanaan.

Oli pakko guuglettaa, kun en tiedä mitkä ne on.
eldDon2.jpg
Mutta ei vieläkään oikein tajua. Onko ne ennenvanhaan ollu sellaset millä puhalletaan ilmaa liekkeihin kun lyödään niitä yhteen?? Vai mikä ihme.. toi näyttää kyllä joltain avaimelta tai sytytysjutulta. :ashamed: :wave:

eldDon2.jpg
Mutta ei vieläkään oikein tajua. Onko ne ennenvanhaan ollu sellaset millä puhalletaan ilmaa liekkeihin kun lyödään niitä yhteen?? Vai mikä ihme.. toi näyttää kyllä joltain avaimelta tai sytytysjutulta. :ashamed: :wave:

näitten toimintahan on semmonen että niitä raapastaan toisiaan vasten ja saadaan aikaan kipinä, kipinä alkaa sitten kytemään ja sopivasti puhaltelemalla saadaan aikaan liekki.....
:attn:

Alkuperäinen kirjoittaja päätön ratsumies:

eldDon2.jpg

näitten toimintahan on semmonen että niitä raapastaan toisiaan vasten ja saadaan aikaan kipinä, kipinä alkaa sitten kytemään ja sopivasti puhaltelemalla saadaan aikaan liekki.....

älä :xmas:
Mites, oletko kuullut piikivestä ja sen kaverista?

eldDon2.jpg

Niin toshan on kato sitten kivasti tekemistäkin kun ensin yrittää saada kipinää ja sitte vielä syttymään. Ei varmasti tuu tylsää =)

Alkuperäinen kirjoittaja DakotanEmo:

eldDon2.jpg

älä :xmas:
Mites, oletko kuullut pii kivestä ja sen kaverista?

oon kuullu niistäkin , nämä vaan ovat nykyajan versio samasta asiasta :attn:

eldDon2.jpg

Niin toshan on kato sitten kivasti tekemistäkin kun ensin yrittää saada kipinää ja sitte vielä syttymään. Ei varmasti tuu tylsää =)

mut tosiasiassa noi on hyvin toimivia :attn:

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Alkuperäinen kirjoittaja KÖYHÄ:
Uskonto on vaikea aihe. Jotain kertoo sekin, että maailmassa soditaan just eniten uskonnon vuoksi.

En usko. Uskontoa käytetään lähinnä tekosyynä sodille. Todelliset vaikuttimet on lähinnä jossain muualla, kuin uskonnossa.

Sanon minä
:D

Se on se raha ja valta yks pahan alku ja juuri.

Mie olen onnistunut saamaan täälä joskus pari kertaa ihan mukavan juttu tuokion uskosta sellaisen henkilön kanssa joka vahvasti uskoo (ja minä kun en usko pätkääkään). Asiallisesti puolin ja toisin aiheesta puhuttu ja nämä muutomat harvat keskustelut on olleet minustakin uskottomasta oikeen mukavia.

Mutta sitten on niitä jotka vetää jokaiseen kysymykseen ja keskustelu yritykseen nasevan raamatun lauseen. Juu, jos haluaisin sitaatteja lukisin raamatun, jos haluan keskustella, mielelläni kuulisin ihmisen OMAN mielipiteen sitaattien tilalla.

Ja kaikkinainen helvetillä uhkaaminen sun muu uhkailu tällaisen uskottoman kannalta on yhtä tyhjän kanssa. Jos niitäkin haluaisin kuulla voisin kertoa sen suoraan, moinen uhkailu tulevilla (vaikka ne olisivatkin teidän uskovien mukaan totista totta) lytistää parhaankin keskustelu yrityksen alkuunsakin.

kaiken kaikkiaan koko uskonnosta puhuminen on äärimmäisen vaikeaa joillekin silloin kun keskustelukumppani ei hymistele taustalla ja nyökkäile myöntävästi joka asiaan.

oon kuullu niistäkin , nämä vaan ovat nykyajan versio samasta asiasta :attn:

Mikäs se sen kaveri on nimeltään? *tenttaus tuokio*

karkaistu hiiliteräs?

Niinkö se wiki sanoi :D Tulirauta nimellä ehkä paremmin tunnettu ;)

Kyllä luotin ystävääni Wikiin, jonka luotettavuutta tosin monesti olen epäillyt o_o

Juuh, monasti huomannut samaisen ongelman. Jotkut taas vannoo wikin nimeen. Historiallisissa jutuissa siellä on aivan hillittömösti virheitä (tosin on niitä muuallakin, mutta wiki on vaan niin "helppo"! Pakko selata kymmenkunta sivua ja teosta kunnes voi olla varma asian paikkansa pitävyydestä :kieh:

Yhteistyössä