Miksi vaatteet nukkaantuu!!!! :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja o_O
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

o_O

Vieras
Mulla on paljon uusia hyviä vaatteita mitä olen käyttänyt vain muutamia kertoja mutta muutaman pesun jälkeen ovat ihan nukkaantuneet jo eikä niitä ilkiä pitää. Mistä tuo johtuu? :(

tuntuu että nykyään ku ostaa minkä vaan vaatteen ni ne on pilalla heti, kai vaan nykyään niin huonoa laatua kaikki... silittäminen vähän auttaa ainakin nukan ulkonäköön, mutta eihän sitä jaksa silitellä aina :/

kuningaskuluttaja.yle.fi/node/2152

kuningaskuluttajassa oli joskus juttua trikoovaatteiden valinnasta. osa vaatteista tuntuu kestävän virheettöminä vuosikausia, toiset menee muutamassa pesussa. turvallisinta ostaa kirpparilta, jos sieltä löytää nukattoman vaatteen nii tuskin se sitten enää nukkaantuukaan.

Laatu, laatu ja laatu. Näiden halpisketjuliikkeiden vaatteet on huonolaatuisia ja halpoja. Jos ostaa ihan kunnon vaatteita, niin ei nukkaannu ja kestää vaikka vuosikausia hyvännäköisinä. Mulla on vakiomerkit, joista mä tykkään, joita ostan ja jotka on kokemuksen mukaan hyvälaatuisia.

Satsaa vähän enemmän, osta ennemmin yksi kunnollinen, kuin kaksi tai kolme huonoa. Tulee halvemmaksi!

[QUOTE="Vieras";26312198]Kannattaa noudattaa pesuohjeita, eikä missään tapauksessa pestä esim. pyyhkeitä muiden vaatteiden kanssa.[/QUOTE]

Niin, ja tosiaan se laatu myös! Huvittaa esim. huutiksessa kun myyjä mainostaa että laatua: H&M, Lindex...

[QUOTE="vieras";26312131]Laatu, laatu ja laatu. Näiden halpisketjuliikkeiden vaatteet on huonolaatuisia ja halpoja. Jos ostaa ihan kunnon vaatteita, niin ei nukkaannu ja kestää vaikka vuosikausia hyvännäköisinä. Mulla on vakiomerkit, joista mä tykkään, joita ostan ja jotka on kokemuksen mukaan hyvälaatuisia.

Satsaa vähän enemmän, osta ennemmin yksi kunnollinen, kuin kaksi tai kolme huonoa. Tulee halvemmaksi![/QUOTE]

sanotaan näin et kalliilla ei aina saa hyvää... esim. mun miehellä on h&m:n miesten t-paitoja 4,95/kpl ja sit on sokkarilta ostettu 2 t-paitaa jotka makso 70e yhteensä. Molemmissa saumat ihan yhtä kierot ja itseasiassa näis kalleimmis on nukkaantunu pinta kun taas halpiksissa ei.

No mutta eipähä vituta ainakaa ihan niin paljoo kun se 9,95e paita menee pilalle kuin se et sama paita olis maksanu 59,95e

[QUOTE="Vieras";26312198]Kannattaa noudattaa pesuohjeita, eikä missään tapauksessa pestä esim. pyyhkeitä muiden vaatteiden kanssa.[/QUOTE]

Siis täh? Vaatteet ja pyyhkeet samaan koneelliseen?

Minä pesen lakanat ja pyyhkeet 95 asteessa. Ei siitä trikoopaita tai verkkarit oikein tykkää, farkuista puhumattakaan. Farkut pesen varoen 30 asteessa ja ilman huuhteluainetta. Tekokuidut 40 asteessa ja melkein kaikki muut vaatteet 60 asteessa. Urheiluvaatteet pesen myös 6-kympissä että tulevat kunnolla puhtaaksi.

Mutta joo, laatu on se joka ratkaisee. Hyvälaatuinen kangas ei nukkaannu eikä mene saumat vinoon, ei edes 60 asteessa. Laatua saa harvoin halvalla, joskus kyllä käy tuuri. Joten kannattaa ostaa vähän kalliimpaa niin ei ekan pesun jälkeen tarvii heittää menemään. Tulee tosiaan loppupeleissä halvemmaksi ostaa vähän kalliimmaan trikoon kun se sitten on käytössä pitkään.

Alkuperäinen kirjoittaja ärsytys;28407938:
Mulla nukkaantuu aina rintojen kohdalta vaatteet!! ja ihan normikokoset ne on 75 C

:D
No siinä missä on kohouma tulee se hankaus ja jos kankaan laatu on sellainen että nukkaantuu niin, avot, siinä siulle nypyt, nukat, millä niitä ny haluu kutsua.

Yhteistyössä