Miksi valittaa miehestä joka ei tee kotitöitä jos on itse sen siihen opettanut.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pirttihirmu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pirttihirmu

Vieras
Kyllä minä suhteen alussa jo ilmoitin että kotityöt tehdään puoliksi tai ainakin melkein. En siis pyöritä sirkusta yksin.
Nyt kun teidän miehet on tottuneet siihen että mitään ei tarvi tehdä niin vaikea on saada tilannetta muuttumaan.
Suosittelen että jättää miehen ja mukulat pariksi viikoksi itsekseen kotiin ja lähtee yksin lomalle. Niin saavat vähän tuntumaa siihen mitä kotisirkuksen pyöritys on. Jos tämä auttaisi.

Totta turiset. En mäkään täällä siivoisi ikinä, jos joku toinen siivoisi mun puolestani. Enkä kävelisi bussipysäkille, jos joku mut sinne kantaisi :D Ja ainakin tuosta mun junnustani tulee ihan samanlainen, joten toivon totisesti, että se ensin asuu jonkin aikaa omassa huushollissaan eikä muuta tyttöystävän kanssa yhteen suinpäin. Ja toivon, että eivät tee lapsia ennenkuin "miniäni" on oppinut olemaan tekemättä toisen puolesta. Tuo häiskä osaa siivota, tehdä ruokaa jne, mutta ei takuulla tee, jos ei ole pakko. "Miniäni" pitää siis se pakko näyttää :D

minä oon koko yhdessä asumisen ajan sanonut miehelle erinäisistä asioista, jotka toivoisin hänen tekevän, ihan pieniä asioita vaan mutta helpottais minua jos tekis. Mutta sen käytös ei muutu, ei sitten millään. Ihmettelen vaan, miten niissä tilanteissa käyttäytymisen muuttaminen on niiiin vaikeaa. On ihan turhaa sanoa mistään, kun mikään eei muutu. Kysyisinkin, että mitkä on ne keinot, joilla saatte miehen muuttamaan hieman käytöstään?

Saapa nähdä, miten meillä käy, kun lähden syksyllä töihin. Kotiäitinä olen luonnollisesti tehnyt suurimman osan kotitöistä, ja mies on siivonnut lähinnä fiilispohjalta, silloin kun huvittaa, tyttöjämme hän on hoitanut kyllä kiitettävästi. Mutta tosiaan voi olla ukon vaikea tottua siihen, että kotityöt ja ruuanlaitto meneekin jatkossa puoliksi.

Alkuperäinen kirjoittaja No jaa:
minä oon koko yhdessä asumisen ajan sanonut miehelle erinäisistä asioista, jotka toivoisin hänen tekevän, ihan pieniä asioita vaan mutta helpottais minua jos tekis. Mutta sen käytös ei muutu, ei sitten millään. Ihmettelen vaan, miten niissä tilanteissa käyttäytymisen muuttaminen on niiiin vaikeaa. On ihan turhaa sanoa mistään, kun mikään eei muutu. Kysyisinkin, että mitkä on ne keinot, joilla saatte miehen muuttamaan hieman käytöstään?
Toisen muuttaminen on hirmu vaikea asia, joten en siinä osaa sua auttaa. Mutta mä en ottaisi saman katon alle miestä, joka pitää mua taloudenhoitajanaan. Mun mielestä seurusteluajan pitäisi olla sen verran pitkä, että siinä ehtii nähdä, millainen huushollin pitäjä mies on. Siksi tuossa aiemmin jo sainoin, että toivon junnun asuvan ensin alkuun ihan itsekseen. Eiköhän se "miniäkin" jotain tajua, jos junnun kämppä on kuin sikolätti eikä muutamasta huomautuksesta huolimatta mikään muutu. Vaikka tuota poikaani rakastankin aivan mielettömästi, en silti toivo siitä riippakiveä kenenkään naisen elämään.

meillä alussa siis n.11vuotta sitten...
mies oli töissä ja minä opsikelin ja tietenkin tykkäsin "leikkiä kotia" olinhan vasta 18v. siis koulunpäätteeksi tein ruoan ja siivosin mitänyt kaksi aikuista sotki....
opiskelun jälkeen sain esikoisen 6vuotta sitten ja mulla oli aikaa herra je mulla oli aikaa vauva nukku ja söi! sen kanssa oli kiva käydä kävelyllä ja esitellä muille!!!
no synty toinen reilu 3vuotta sitten eipä ollut aikaa enään voi kiesus sehän vaan huusi... oli allergiat,korvakierre yms. mää väsyi ja yrityn olla se supermamma joka ei apuja tarvi yöt kannoin koupusta ja päivät leikin esikoisen kanssa vuosi meni.... hain lapsille tarhapaikat nukuin 2viikkoa eli vein lapset tarhaan klo8 ja hain pois klo 15 nukuin koko sen ajan....
sitten pääsin töihin... ja en tiedä missä vaiheessa olisin kääntänyt kelkan niin että mieskin tekisi jotain kunnes viime kesänä lasten ollessa 5v ja 2v jouduin oleen lauantain töissä ja mies joutui oleen lasten kanssa... siitä asti mieskin on tehnyt jotain edes keinuttanut lapsiaan!!!
mutta miestä puolustaeksi en koskaan vaatinut sen tekeen mitään olinhan supermamma ja mies toi rahan kotio siis todellakin teki pitkää päivää töissä ja sain itse olla kotona ja rahasta ei ole pulaa!!

Yhteistyössä