miksi vanhempien on niin vaikea kertoa kysyttäessä mitä heidän kullannupuilleen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
ostaa lahjaksi.Kun itse ei keksi ja sitten kysyy vanhemmilta jotka sanoo ettei osaa sanoa tai en mä tiedä tai vastaavaa niin miten se lahjan ostaja voi mitään ees ostaa ja sitten kun jotain ostaa tai ite tekee ni selän takana parjataan et ihan paska lahja.Että jos teiltä kysyy ni voisitteko antaa jotain vinkkiä kun itse lapsenne tarpeet paremmin tiedätte.

kiitos ja hyvää joulua:xmas:

Ja se ostaja voisi kysyessään ilmoittaa heti ja suoraan hintahaitarin, mitä se saa maksaa. On paljon helpompi niitä lahjatoiveita sitten esittää, ettei tunnu liian ahneelta.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen vieras:
Ja se ostaja voisi kysyessään ilmoittaa heti ja suoraan hintahaitarin, mitä se saa maksaa. On paljon helpompi niitä lahjatoiveita sitten esittää, ettei tunnu liian ahneelta.

allekirjoittanut sanoo aina et varaa ei hirveesti ole.

No mun yhden lapsen kummi kysyy et mistä se xxx tällä hetkellä tykkää ja siitä saa aina idea siihen lahjaan. JOs kysyis et mitä ostan ni mieki sanoisin että en tiedä :ashamed: mulla on ainaki tossa kysymyksen asettelussa se juju.

Meillä lapsi ei ole nirso lahjojen suhteen. Voin kertoa, että lapsi pitää esim. pehmoista, Hello Kittystä ja Petshopeista. Itselläni on varaa ostaa mitä oma lapsi haluaa, niinpä en esitä kummeille/sukulaisille 100 ?:n lahjatoiveita.

kyllä mä kerron kans suoraan. Ja jos ei oikeasti mitään tartte eikä toivo, niin sitte pyydetään isompaa vaatetta niin on valmiiksi kun tarttee siirtyä seuraavaan kokoon. Ei ainakaan oo turha lahja se.

Lisään vielä että mie kerron mikä on in juttu lapsen elämässä ja kummi siihen et onko joku muu ostamassa sellaista mikä hänelle tulee mieleen ja sitte se ostaa sellaisen oman hintahaitarin mukaan :D et esim. nyt meilläon star wars jutut tosi suosikkeja ni ostaa jotaki tosta aihepiiristä :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Miksi ihmeessä kysyt. Ja vielä tyyliin varaa ei juuri ole, mutta mitä pitäisi ostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Se ei hirveästikin on hyvin venyvä määre, on helpompi sanoa toiveita, jos kysyjä ilmoittaa, että esim. max. 15? on käytettävissä (tai minkä muun tahansa summan). Minä ainakin kysyn nykyään toiveiden kysyjiltä suoraan, että minkä hintaisia voi toivoa, lasten toiveiden hintahaitari kun on hyvin laaja, tonnien tietokoneista lähtien aina ihan muutaman euron lahjaan ;)

No jos joku sanoo mulle, että mitä lapsesi haluaisi lahjaksi ja lisäisi, että varaa ei ole horveästi niin en kyllä osaisi mitään sanoa. Miettisin, että miksi kysyy ylipäätään...

Niinpä. inhoan turhaa krääsää enkä haluaisi myöskään itse ostaa mitään mistä toinen ei pidä. inhoan kaikkea turhaa tavaraa ja siksi mieluiten kysyn esim. lasteni kavereilta myös mitä toivovat. ksoka mieluummin maksan vähän enemmän ja annan jotain mitä toivovat ja mitä tavitsevat kuin jotain turhaa krääsää.

mutta jos esim. lapsen kummi on kysynyt toiveita, niin usein tulee tunne, että vaikka ehdotan mitä tahansa, niin jotenkin tulee tunne, että ei olisi saanut toivoa mitään. eli vaikka annan ehdotuksia, joista halvin on euron ja kallein muutaman kympin.

musat on niin outoa, että esim. lasten anoppi ja kummit mieluummin ostavat jotain ihan turhaa krääsää kuin kysyisivät että mitä tarvitsevat. tai toivovat. esim. ostavat sadannen päiväkirjan sen sijaan että ostaisivat esim. sukkahousut tai 3 euron petsin tai jotain muuta toivetta tai tarvetta.

Me kerrotaan kyllä ihan suoraan ja jos ei heti keksitä kysellään kautta rantain lapsilta mikä olisi kiva. Koitetaan myös antaa sellaisia vinkkejä joissa lahjanantaja voi mahdollisimman hyvin valita hintaluokan ettei aleta "vaatia" kalliita lahjoja, esim nyt jouluksi pojalle Power Miners Legoja ja tytölle Baby Born tarvikkeita, joita molempia löytyy monenlaisia ja eri hintaisia.

Mustakin on todella hankala joskus keksiä lahjaa toisten lapsille ja mielellään kuitenkin ostaisin jotain oikein todella mieluisaa. =)

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
No mun yhden lapsen kummi kysyy et mistä se xxx tällä hetkellä tykkää ja siitä saa aina idea siihen lahjaan. JOs kysyis et mitä ostan ni mieki sanoisin että en tiedä :ashamed: mulla on ainaki tossa kysymyksen asettelussa se juju.

ihana kysymys ja ihana kummi!

mikä ammatiltaan ? minkä ikäinen? osoittaa kiinnostusta lasta kohtaan.

no meillä on niin pieni lapsi niin ei vielä älyä lahjoista mitään, mutta jos joku on kysyny tarviiko mitään yms. niin oon sanonu että kaikki tarvittava on. Ei tarvi mitään, mutta jos haluaa ostaa niin voi ostaa vaatteita tai leluja.. ihan mitä vaan haluaa. tai olla ostamatta

Yhteistyössä