Täällä yksi kohtalotoveri. Olen AINA ollut jotenkin tosi "laiska" ja pahimmillaan paino oli 100kg ja pituutta siis 172cm. Todella kovalla itsekurilla ja tahdonvoimalla olen saanut painon vuosien aikana tippumaan 75kg:n ja olen siihen tosi tyytyväinen. Mutta koko ajan väsyttää, tarvitsen 9-10 tuntia unta, että jaksan ilman päiväunia. En ole oikeastaan ikinä aamuisin pirteä, menee usein 2-3 tuntia ennen heräämistä. Elämäntaparemontti on auttanut todella paljon, pahimmillaan nukahdin jopa rattiin vuosia sitten. Nyt jotenkin asia kontrollissa, kun olen ottanut selvää paljon ruokavaliosta ja liikun todella paljon. Se on kuitenkin AINA itsensä pakottamista lenkille tai salille: tiedän että se auttaa sitten jaksamaan taas. Mutta joku syy olisi löydyttävä, ei tämä ole normaalia. Veriarvoni ovat lääkärini mukaan "missiarvot", eli missään ei mitään vikaa. Kilpparit otettu kahdesti. TSH 0.63
T4v 18 , en muista olenko ihan heti aamusta käynyt labrassa kummallakaan kerralla. Nyt odottelen taas lääkärin soittoa, jospa pääsisi uusiin testeihin. Kaikki oireet viittaavat kilpirauhasen vajaatoimintaan:
lievä masennus ajoittain
väsymys
painon nousu, laihtuminen vaikeaa
kuiva iho
kuivat hiukset
herkät ja kuivat silmät ajoittan
palelu
ajatussumu, vaikeus keskittyä ja unohtelu
Alhainen syke (alimmillaan ollut 34ppm, aamuisin usein alle 40)
sydämen muljahtelut (olen käynyt tutkituttamassa tätä filmille, mitään ei löytynyt)
kylmät jalat&kädet, nenä
seksuaalinen haluttomuus
ummetus
flunssassa ei nouse kuume
Olen (nykyisin) todella positiivinen ja onnellinen ja stressitön, mutta kaikkia oireita silti esiintyy, vaikka ei ihan niin paljoa kuin ennen. Olen lähihoitaja ja teen 3-vuorotyötä ja aamuvuorot ovat aivan mahdottomia minulle. Onneksi työpaikalla juuri kukaan ei pidä iltavuoroista, saan tehdä niitä melkein koko ajan. Ravinnosta vielä sen verran, että parhaiten ehkä koin voivani vegaanisella raakaravinnolla, kun sitä kokeilin kuukauden, mutta en vain pysty elämään niin ääripäässä. En juurikaan käytä viljoja, aamuisin syön kyllä puuroni.
Olen nyt lukenut asiasta enemmän ja miettinyt jopa tyroksiiniresistenssiä ja aionkin pyytää kaiken maailman kokeita nyt, koska jotain on pakko olla vialla. Minulla on myös hyvin selkeät PMS oireet, en tiedä liittyvätkö ne mitenkään esim kilppariongelmiin, mutta olen siis herkästi itkuinen sekä ovulaation aikaan, että muutama päivä ennen kuukautisia. Tajusin tämän kun pidin kirjaa siitä, milloin minulle iski näitä itkupäiviä. Joskus iskee ihan yllättäen sellainen järkyttävä epätoivo ja masennus, joka siis liittyy myös kuukautiskiertoon selkeästi.
Toivoisin, että jotain selviää. Mitään kipuja ei ole, siis fibrom. tuskin kyseessä. Ei ole allergioita. Voisi tässä vielä kokeilla maidotontakin ruokavaliota uudelleen.