Miksi vauvan kans pitäs vaunuilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma

Vieras
Siis onko se siksi, että äiti sais liikuntaa vai minkä takia?

Mä laitan aina vauvan nukkumaan takapihalle, vaunuihin kylläkin, mutta oikeestaan ikinä en jaksa lähteä vauvan kanssa lenkkeilemään. Puuhastelen mieluummin sisällä tai ulkona muuten vaan. Ihmetyttää vaan, kun jotkut äidit käy 10 kilsan lenkkejä melkeen joka päivä. Mä en vaan jaksa. Teen pienen vartin lenkin ehkä kerran viikossa vaunujen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Siis onko se siksi, että äiti sais liikuntaa vai minkä takia?

Mä laitan aina vauvan nukkumaan takapihalle, vaunuihin kylläkin, mutta oikeestaan ikinä en jaksa lähteä vauvan kanssa lenkkeilemään. Puuhastelen mieluummin sisällä tai ulkona muuten vaan. Ihmetyttää vaan, kun jotkut äidit käy 10 kilsan lenkkejä melkeen joka päivä. Mä en vaan jaksa. Teen pienen vartin lenkin ehkä kerran viikossa vaunujen kanssa.

ja paljonkos niitä raskauskiloja on jäänyt?

Niin siis raskauskiloja ei ole jäänyt, pikemminkin ongelma on päinvastainen eli imetys on vienyt kaikki vähätkin kilot. Mittani tällä hetkellä 170/53. Ja vauva siis puolivuotias. Raskauskiloja tuli lähes 20, mutta kaikki ovat lähteneet ilman mitään lenkkeilyjä - kiitos imetyksen.

Varmaan äidin liikunnan vuoksi :D! Talviaikaan se oli ainakin hyvä laihdutuskeino, kun työnsin vaunuja ja vedin pulkassa esikoista puistoon puolisen kilsaa. Esikoinen jäi puistotätien huomaan tunniksi-puoleksitoista ja sillä välin kävelin vaunuja työnnellen kauppaan viitisen kilsaa. Ja samat viisi kilsaa takaisin, nyt ostokset vaunun alakorissa mukana ja esikoinen pulkassaan perään.

Ja esikoisen aikaan se nyt vaan oli kivaa käydä vaunukävelyillä ;).

Minulla on aikeissa tehdä pidempiä lenkkejä sitten, kun vauvan kanssa voi niitä tehdä. Saan itseni kuntoon ja vauvan nukkumaan hyvin ulkona, isoveljet ovat jo sen ikäisiä että lenkkeily yksin vauvan kanssa onnistuu päivällä hyvin. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Minulla on aikeissa tehdä pidempiä lenkkejä sitten, kun vauvan kanssa voi niitä tehdä. Saan itseni kuntoon ja vauvan nukkumaan hyvin ulkona, isoveljet ovat jo sen ikäisiä että lenkkeily yksin vauvan kanssa onnistuu päivällä hyvin. =)
Onks teillä vauva? ...Mä olen jäänyt paljosta paitsi..

Eipä tuo muuten nukahtanut, ja usein esikoinen heräsi heti kun vankkurit pysähtyi. Lisäksi sain liikuntaa ja laihduin kivasti. Kuopuksen kanssa ei mihinkään tiettykään vaunuiltu kun oli jästi-uhma-ac/dc-esikoinen siinä kimpassa, niin arvatkaa vain kuinka olen turvonnut...

Alkuperäinen kirjoittaja KYRSÄ:

Ei meillä ole vielä :D la on lokakuussa.

mä kans en kyllä paljoo kävelyillä käynyt..kaupungilla ja muuten liikuttiin paljon mut varta vasten en lähtenyt lykkimään.. poika ei vaan suostunut nukkumaan vaunuissa.. parhaiten nukkui omassa sängyssään..
kiloja on jäänyt 3kg ja poika nyt 1.7v

WAU! Onnea!!! :flower:

WAU! Onnea!!! :flower:

Kiits. :D Onnittelut myös sinulle, huomasin tuon yhden ketjun :flower:

Ei pidäkään, mutta monen mielestä sekä liikkuminen että ulkonaolo on mukavaa. Vauvakin nukahtaa helposti tasaiseen tärinään kun on niin mukava olo.
Ja ilmastonmuutoksen kannalta on parempi jos vauvan kanssa autoilun sijasta vaunuilet lyhyet matkat.

Varmaan sitä pidetään hyvänä tapana haukata raitista ilmaa ja päästä pois neljän seinän sisältä... Maailmakin näyttää ihan erilaiselle kun vähän tekee muutakin kun puuhailee sisällä:)

Yhteistyössä