Miksi vohvelit palavat vohvelirautaan kiinni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja namia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

namia

Vieras
Uutena pari vuotta sitten ostamani vohvelirauta polttaa aina vohvelit kiinni itseensä. Siis aina, yhtään onnitunutta vohvelia en ole sillä saanut aikaan! Olen tehnyt vohveleja kymmeniä kertoja muilla raudoilla eikä tätä ongelmaa ole ollut. Voidellakin olen rautaa yrittänyt.

Mikä neuvoksi? Ideoita? Tekisi niin mieli vohveleita, mutta en jaksaisi polttaa sekä päreitäni että vohveleita. Sitä paitsi raudan puhdistaminen takertuneiden vohveleiden jäljiltä se vasta työlästä onkin.

tuleeko taikinaan ravaa?

jos ei, niin lisää sinne vähän, ja sitten voisulalla tai öljyllä voitelet ne pinnat, pullasutia apuna käyttäen, ja anna paistua kypsäksi, se taikina ei irtoa jos on vielä vähänkin raakaa.

auttaisko jos laittaisit taikinaan joko voita tai öljyä joukkoon.

Mä putsaan omani öljyllä eikä oo tollasta ongelmaa, mut tuli mieleen et olisko se pinnoite viallinen jos polttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
tuleeko taikinaan ravaa?

jos ei, niin lisää sinne vähän, ja sitten voisulalla tai öljyllä voitelet ne pinnat, pullasutia apuna käyttäen, ja anna paistua kypsäksi, se taikina ei irtoa jos on vielä vähänkin raakaa.

Juurikin näin! Itsellä oli sama ongelma, mutta en antanut paistua tarpeeksi, jäi aina kiinni pannuun. Ja lisäsin myös taikinaan rasvaa.

Yhteistyössä