Miksi voikukka on puutarhan vihollinen nro 1.?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aamuäree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aamuäree

Aktiivinen jäsen
10.04.2007
48 562
16
38
Etelä-Pohjanmaa
:snotty:
Ainut mikä meilläkään kukkii ja menestyy runsain mitoin.

Mutta miksi se muka pitää nurtsiltakin niin kovasti karsia? On kaikenmaailman myrkyt ja voikukkatykit ja aina ja iänkaiken mun äiti ja mummokin puhisee puutarhassaan ja manaa että TAAS voikukka.....

Hyvä kysymys; meidän naapurin täti aina kyselee " milloinkas te nuo voikukat poistatte- voisin lainata tätä laitetta jolla ne saa juurineen irti."

Mun - ja varsinkin lapsen mielestä ne on tosi kauniita. Sitten kun ovat kukkineet, niin niitä on mukava puhallella.

Mun äiti parantaa sillä pikkuhaavat ja naarmut, yhdelle seinustalle se niitä siis aina jättää :D
Mutta ottaa siis sen kukkavarren ja halkaisee ja sillä sisuksella hieroo haavaa.

Pupujussikatkin meillä on innoissaan kun voikukkaa saapi mielin määrin puputtaa.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Minustakin ne on aivan ihania, kesäisiä. Olisko yksi syy se että ne sotkee, jos menee vaatteisiin. Ei lähde pois millään

Meidän neitokainen on kulkenut jo päiväkaudet nenänpää keltaisena kun nuuhkii niitä kukkia :D

Mutta mua ne ei pahemmin häiritse, eikä muuten se sammalkaan nurmikolla.

Ei musta taida katu-uskottavaa puutarhuria saada millään :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siksi kun ne syö koko nurtsin ajan mittaan ja leviää kuin syöpä.

Näin meilläkin oli kun muutettiin tähän asuntoon. Ekana kesänä otin kolme tai neljä kottikärryllistä voikukkaa pois pihalta. Monen vuoden kitkemisen jälkeen meilläkin on taas nurmikkoa.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Hyvä kysymys; meidän naapurin täti aina kyselee " milloinkas te nuo voikukat poistatte- voisin lainata tätä laitetta jolla ne saa juurineen irti."

Mun - ja varsinkin lapsen mielestä ne on tosi kauniita. Sitten kun ovat kukkineet, niin niitä on mukava puhallella.

Siks se aina kyselee kun naapurisi haluaa niistä eroon ja sitä vituttaa kun te ette tee mitään asialle ja vielä puhaltelette niitä siemeniä ympäriinsä :whistle:

Siksi kun ne syö koko nurtsin ajan mittaan ja leviää kuin syöpä.

Näin meilläkin oli kun muutettiin tähän asuntoon. Ekana kesänä otin kolme tai neljä kottikärryllistä voikukkaa pois pihalta. Monen vuoden kitkemisen jälkeen meilläkin on taas nurmikkoa.

Meillä myös metrinen voikukkaketo ja vieressä nokkosia saman verran. Niin kypsä kitkemiseen, toinen kesä menossa ja taas piti maa kääntää ympäri.

Yhteistyössä