miksi ylipainosta pidetään automaattisesti rumana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Ei rumuus liity asiaan mitenkään, mutta itse tulkitsen sen niin että ylipainoinen ihminen ei ole kovin liikunnallinen eikä syö terveellisesti - turha väittää muuta, eivät ne kilot ole tyhjästä kertyneet - ja itse taas en kestäisi sellaisia elintapoja omaavaa kumppania. Haluan että toinen jaksaa lähteä kanssani juoksulenkille eikä omista elämäänsä ylensyömiselle.

:saint:

Tiedätkö että näin ei jokaisella lihavalla ole! Ei siis ylensyö eikä muutenkaan elä epäterveellisesti!? Voi olla jokin sairauskin jonka vuoksi on lihava ja laihdutuskaan ei ole kovin helppoa!! Ettei pitäis kyllä yleistää!!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tuli vaan mielen taas noista ketjuista että: hyi yök,en vois seukata ylipainosen kanssa.
onhan ylipainoisissakin niitä jotka ei pidä ulkonäöstään huolta niinkuin on laihoissakin,mutta tiedän paljon lihavia ihmisä,niin miehiä kun naisia jotka on tosi hyvän näkösiä kiloineen kaikkineen ja pukeutuu hyvin jne..

mä pidän ihmisistä jotka huolehtii itsestään KOKONAISVALTAISESTI.
eli ei pelkästään ulkokuorta vaan ihan terveyttä.

ja se onkin muuten ihan biologinen/psyykkinen juttu.
Eli kun ihminen etsii paria, hän etsii yleensä symmetristä ja hyväkuntoista. Koska se taas liittyy ihan puhtaasti lisääntymiseen. Usein miehet on mieltynyt isoritaisiin ja leveä lanteisiin (en tarkoita tukevaa ja poikkeuksia löytyy)

mutta tosiaan itse ainakin miellyn sellaisiin jotka pitä itsestään hyvää huolta.
Terveelliset elämän tavat yleensä tarkoittaa terveempää ja pitempää elämää.
Pidän itse myös liikunnasta ja muutenkin terveellisistä elämäntavoista (herkkuja unohtamatta siltikään) Kun liikkuu niin herkkujakin voi nauttia ihan eritavalla kun ei kroppaan varastoidu.

eli mulla johtuu ihan siitä että liikunnallisella ihmisellä on ainakin samat elämän katsomus tavat terveydessä....
Ja haluan omille lapsille olla hyvä esimerkki ja toivon myös miehen olevan.

Nyt on kiloja tullut (ei onneksi hälyyttävästi) mutta kyllä kumpikin potkii kumaakin ylös ulos ja lenkille. Tässä lastenhoidon lomassa.
mielikin on virkeempi kuntoilun jälkeen.
Eli ihan kaikesta tästä pidän sopusuhtaista kauniimpana/komeampana kuin laihaa tai lihavaa

Ei rumuus liity asiaan mitenkään, mutta itse tulkitsen sen niin että ylipainoinen ihminen ei ole kovin liikunnallinen eikä syö terveellisesti - turha väittää muuta, eivät ne kilot ole tyhjästä kertyneet - ja itse taas en kestäisi sellaisia elintapoja omaavaa kumppania. Haluan että toinen jaksaa lähteä kanssani juoksulenkille eikä omista elämäänsä ylensyömiselle.

Tiedätkö että näin ei jokaisella lihavalla ole! Ei siis ylensyö eikä muutenkaan elä epäterveellisesti!? Voi olla jokin sairauskin jonka vuoksi on lihava ja laihdutuskaan ei ole kovin helppoa!! Ettei pitäis kyllä yleistää!!!

no joo mutta aika pienellä prosentilla on sairaus. Ei toki kadulla tuntematonta voi syyttää mässäilystä, mutta suurimmalla osalla se on se liikunnan puute. Ei siitä pääse yli eikä ympäri

Lihavuus ei ole kaunista.
Esim. vaatteet näyttää paljon nätimmältä hoikan/normaalin päällä kuin lihavalla.
Jos on urheilullinen niin automaattisesti sitä "odottaa" toiseltakin samoja juttuja ja intressejä.
En tunne seksuaalista vetoa lihavaan,siksi en pystyisi aloittamaan suhdetta lihavan kanssa.
Luonne on tärkein mutta kyllä sen ulkoisen olemuksen pitää miellyttää silmää.
Ja nyt on kyse oikeasti lihavasta,ei pienestä ylipainosta.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

no joo mutta aika pienellä prosentilla on sairaus. Ei toki kadulla tuntematonta voi syyttää mässäilystä, mutta suurimmalla osalla se on se liikunnan puute. Ei siitä pääse yli eikä ympäri

n.2%:lla ylipainoisista ja toikin jo vanhaa tietoa. Nykyään "elintaso"ylipainoisia enemmän kuin esim. 10v sitten. Eli todellinen % varmaan alta 1. Eli tosi harvalla.

tuli vaan mielen taas noista ketjuista että: hyi yök,en vois seukata ylipainosen kanssa.
onhan ylipainoisissakin niitä jotka ei pidä ulkonäöstään huolta niinkuin on laihoissakin,mutta tiedän paljon lihavia ihmisä,niin miehiä kun naisia jotka on tosi hyvän näkösiä kiloineen kaikkineen ja pukeutuu hyvin jne..

ylipainoisella ei ole itsekuria ja hän on ahne.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja suvaitsevaisuutta peliin:
Eräs ystäväni on isokokoinen; pitkä ja reilusti ylipainoinen, mutta todella näyttävän ja hyvännäköinen nainen.

Mutta sairas. Sori vaan, niin se ikävä kyllä on.

Juu ei ole, oikein terve ihminen on. Mutta sovitaanko niin, että saat toki olla ihan mitä mieltä asiasta haluat ( ei varsinaisesti tuon tyyppinen ajatusmaailma enempäänsä kiinnosta ).

Mulla on yksi kaveri, joka on todella lihava mutta järjettömän kaunis. Kun lähdemme tyttöporukalla baariin, hänen ympärillään pörrää ihan koko ajan miehiä. Hänellä on todella hyvä itsetunto ja hän kantaa kilonsa häpeilemättä.

Alkuperäinen kirjoittaja suvaitsevainen normaalipainoinen:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja suvaitsevaisuutta peliin:
Eräs ystäväni on isokokoinen; pitkä ja reilusti ylipainoinen, mutta todella näyttävän ja hyvännäköinen nainen.

Mutta sairas. Sori vaan, niin se ikävä kyllä on.

Juu ei ole, oikein terve ihminen on. Mutta sovitaanko niin, että saat toki olla ihan mitä mieltä asiasta haluat ( ei varsinaisesti tuon tyyppinen ajatusmaailma enempäänsä kiinnosta ).

No ei se ole mun mielipiteestä kiinni :D Runsas ylipaino on luokiteltu suomessa sairaudeksi. (kyllä mä uskon että se saattaa olla kaunis, siitä ei oo kyse)

Mulle taas ei ole koskaan ennen tullut vastaan tietoa että lihavia pidetään rumina. Siis ihan tällä palstalla vasta olen huomannut miten paljon läskivihaajia on.

Kun omassa elämässäni ei todellakaan näin ole ollut. En ole koskaan saanut kuulla olevani ruma, ei ole koskaan tarvinnut olla seinäruusuna baarissa... en ole pienimmässäkään määrin joutunut kärsimään läskeistäni. Mua ei olla koskaan arvosteltu lihavuudestani ja olen aina saanut samanlaista kohtelua kuin hoikat kanssatoverini.

Vaikuttaa siksi mun mielestäni suorastaan utopistiselta että joku ihan tosissaan voi kuvitella/ajatella niin että lihavat on rumia :o

Näin minäkin ajattelen. Miehen tulee olla urheilullinen, koska itsekin olen sellainen ja oikein kauhistuttaa lähteä metsälenkille, jos toinen hikoilisi ja huohottaisi jo ensimmäisten kilometrien jälkeen (kun sen vihdoin olen lenkille saanut mukaani).

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:

Näin minäkin ajattelen. Miehen tulee olla urheilullinen, koska itsekin olen sellainen ja oikein kauhistuttaa lähteä metsälenkille, jos toinen hikoilisi ja huohottaisi jo ensimmäisten kilometrien jälkeen (kun sen vihdoin olen lenkille saanut mukaani).

Vähän näin minäkin ajattelen. Jotenkin myös se ajatus ihmisestä, joka ei tykkää liikkua tai ei ylipainon vuoksi pysty siihen tai elintavat on jotain sohvalla sipsien mussuttamista ja töllön katsomista... Ei kiinnosta. On tietty aktiivisia ja liikunnallisia ylipainoisia, paljonkin, mutta tuo mielikuva tuli ensin.

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:

Vähän näin minäkin ajattelen. Jotenkin myös se ajatus ihmisestä, joka ei tykkää liikkua tai ei ylipainon vuoksi pysty siihen tai elintavat on jotain sohvalla sipsien mussuttamista ja töllön katsomista... Ei kiinnosta. On tietty aktiivisia ja liikunnallisia ylipainoisia, paljonkin, mutta tuo mielikuva tuli ensin.

Juu samoin. Mää oon myös sitä mieltä, että sellaisen liikunnallisen lihavan ihmisen kyllä erottaa sellaisesta syöpöttelylihavasta. Mutta ei tämä liikunnallinen lihava ihminen kyllä sairaanlaisesti ihava pysty oleen. Semmoihen sairaanlaisesti lihava voi sanoa olevansa -juuri nyt- liikunnallinen, mutta ei kyllä aikaisemmin ole juuri sellainen voinut olla, koska on niin lihavaksi itsensä päässyt. Toki ruokailutottumuksilla on hyvinpaljon merkitystä, mutta en mää sellaistakaan halua kumppanikseni, joka syö pelkkää makkaraa, rasvaa, sipsiä, karkkia pelkästään... Sairaudet taas on eriasia, mutta todellisuudessa niitä on hyvin hyvin vähän.