Miksiköhän se erokortti pitää vetää esiin joka riidan yhteydessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maomao
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

maomao

Aktiivinen jäsen
23.05.2010
4 535
12
38
Vilpittömästi asiaa ihmettelen ja mulla alkaa jo ärsyttää. Aina isomman (ja joskus pienemmänkin) riidan yhteydessä mies vettä esiin erokortin: "no sä voitkin sit pakata tavaras ja häipyä" - joka ei todellisuudessa ole koskaan tapahtunut. Tuskin tapahtuukaan. Minusta asiat pitäisi selvittää. Nyt mies mököttää taas pitkästä aikaa.. Huoh.

Käytätkö sinä erokorttia, miksi?

Oman parisuhdekokemukseni perusteella (tasan yksi pitkä seurustelusuhde) voin sanoa, että KOSKAAN ei KUMPIKAAN vetänyt esiin erokorttia. Musta se on aivan törkeää.

Okei, kerran kännissä tapellessa mä ilmoitin meneväni sohvalle nukkumaan, ja jos mies ei aamulla tule mua sieltä hakemaan, niin pakkaan tavarani. Mutta sen pistän promilleitten piikkiin, eikä mies sitä aamulla edes muistanut :D

Yhden kerran olen kysynyt, olisko parempi erota? Mies vastasi, että "siltä alkaa pikkuhiljaa tuntua". Jonka jälkeen alettiin molemmat panostaa toisiimme ja perheeseemme, ja yhdessä olemme edelleen. Erokorttia ei riidoissa käytetä, tosin eipä me nykyään oikeestaan riidelläkään :)

Eksäni uhkaili ja lopulta toteutti. Mielestäni tuollaiseen uhkailijaan ei voi luottaa...itse en ainakaan voinut olla täysillä mukana suhteessa, kun tuollaista sai aika ajoin kuulla

Jos miehelläni olisi tapana vetää erokortti esiin riitojen yhteydessä, voisin hyvinkin joskus katsoa sen kortin, tsekata kuinka tosissaan mies on. Ja jos osoittautuu, että se on pelkkää sanahelinää, tekisin hyvin selväksi, että seuraavasta erouhkauksesta seuraa ihan oikea ero. Jos taas mies oikeasti alkaa niitä laukkuja pakkaamaan, niin se asiahan on sitä myöten selvä.

• Tykkää
Reactions: Peppari
Meillä on normaalisti melko tasaista, hyvää arkea, nyt on ollut melko rankkaa - miehellä parhaimmillaan 15h työpäiviä, minulla ongelmia raskauden kanssa, lapsiakin kuitenkin useampi ja nämä kun kasaantuvat.. Mies taitaa olla aika väsynyt, samoin minä. Ei tästä niin vain lähdetä, kun ei ole paikkaa minne mennä :( Muuten katsoisin erokortin.

Seurustelun alussa kerroin tuolle, että jos erouhkailuja tulee niin suhde loppuu. Minusta se tuntuu järjettömältä kiusaamiselta/ henkiseltä väkivallalta. Itse viihdyn suhteissa sillä periaatteella, että vietettäisiin loppuelämä yhdessä -> jos toinen ei halua samaa eikä onnistu, suhde on ohi.

MUA ÄRRRSYTTÄÄ. Mua ärsyttää "kortti". Puhutaan baarikortista, esim. miten vaimo käytti viime perjantaina baarikortin, nyt on mun vuoro käyttää vapaailtakortti. Mikä ihmeen kortti??!!

Mä tein jokusen kerran niin erehdyksissäni, se on se viimeinen "ase" millä koittaa tilannetta ravistella, isäntä mulle sitten kerran tuumas et seuraavalla kerralla kun asialla "uhkailen", menee kattilat oikeasti jakoon, että hän ei jaksa arvailla onko toinen tosissaan vai ei, enkä sen jälkeen ole noin sanonut, miksi sanoisin?En mä halua miestäni menettää, joten oli aika kasvaa aikuiseksi.

Tuo on typerää ja suosittelisin et koitatte asiasta puhua ihan rauhassa..

..mä voisin kuvitella tuolla eroamisella uhkaamisella tai ärsyttämisellä "sopivan" jollekin teiniselle pariskunnalle mutta jo aikuisikään yltäville..no mun on vaikeeta nähdä tommosta tilannetta. Musta se on äärimmäisen lapsellinen tapa käsitellä asioita, samalla se osoittaa kyllä todella hyvin, miten vähän se toinen osapuoli edes arvostaakaan saati kunnioittaa, kun heittää noin alta riman jokaikisessä/liian useassa kiistassa/riidassa. Eli - totta toinen puoli??

Kyllä aikuisessa parisuhteessa pitää kaiken väsymyksen ja kiireen sun muun keskellä kuitenkin pystyä riitelemään oikein. Ja - puhumaan siitä erostakin oikeilla sanoilla.

Totta, olen uhkaillut nyt useamman kerran erolla. Koska miehen käytös on ala-arvoista lasten kuullen ja jos ei kirjaannu, ero tulee oikeasti. Valitettavasti. TIivonen, että mies lopettaa ennen kuin oikeasti muutamme pois.

Tuollainen on inhottavaa. Mun mies on uhkaillut erolla jo monta vuotta joka riidan yhteydessä. Jatkuvasti "muutan joku päivä pois", "ota ero", "ei tää suhde voi koko elämää kestää" jne.
Nyt oon saanut tarpeekseni ja muutan pois! Vuokrasopimus on jo tehty ja kahden viikon päästä muutto... nyt mies on ja kauhuissaan ulisee että ei hän oikeasti koskaan tarkoittanut ja että en saa jättää häntä yms. Ei se yhtään ymmärrä kuinka nuo sen puheet on mua ahdistaneet. Muitakin ongelmia on kyllä ollut.

Meillä oli nuoruusvuosina aina riidellessä ero"kortti" esillä: mies uhkas lähteä takaisin äitinsä luo =) 18 aviovuoden ja viiden lapsen jälkeen ei enää kumpikaan ole lähdössä minnekään, vaikka tapahtusi melkein mitä vaan... Ne on vaan ne realiteetit!

Yhteistyössä