Miksimiksimiksi kävi näin (ehkä)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Epäilen olevani raskaana. testiä en ole vielä tehnyt, enkä tee ennekuin olen saanut pohdintani valmiiksi mitä teen jos näyttää plussaa.

Ehkäisystä huolimatta siis on tämmöinen mahdollisuus olemassa. Raskausoireita on.

Ajoitus ei vaan voisi olla huonompi. Olen tällä hetkellä äippälomalla, mutta kun tämä loppuu olen työtön. Miehellä opiskelut kesken, pystyy tekemään töitä vain silloin tällöin. Rahat meillä on tosi tiukilla koko ajan. Asunto ja auto on jo nytkin liian pienet meille, neljäs lapsi olisi rumasti sanottu taloudellinen katastrofi.

Minulla ei siis henk.koht. ole mitään lapsia tai niiden saamista vastaan, mutta nyt ei vaan olisi todellakaan sopiva aika.


 
Pakko sanoa tuohon sinun rahatilanteeseen sen verran, että jos saa esim. 2 lasta 3v aikana, saa toisen äitiysloman ja vanhempainvapaan aikana samat rahat, kuin esikoisen a-loma+v-vapaa aikana.
 
Ehkä tämä kaikki pohdinta yms. asian pyörittely on turhaa kun en sitä testiä ole vielä tehnyt, mutta jotenkin tuntuu siltä, että minulla täytyy olla vastaus ainakin itselleni valmiina oli tulos mikä tahansa.
 
Kaikki vauvatavarathan teillä ilmeisesti jo on ja eiköhän ne muutkin asiat järjesty. Ei lapset kovin paljoa elämiseen tilaa tarvitse. Raskasta toki on kun lapsilla on vain pieni ikäero, mutta siinähän ne menevät ja kasvavat koko ajan. Jos sinun tilanteessasi tekisin tämän uuden tulokkaan abortin, en tiedä, kuinka selittäisin sen jatkossa itselleni tai olemassa oleville lapsilleni. Kuinka kertoisin päättäneeni heidän pikkusisaruksensa elämän ennen kuin se kunnolla olisi edes alkanut...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti monelle:
Kaikki vauvatavarathan teillä ilmeisesti jo on ja eiköhän ne muutkin asiat järjesty. Ei lapset kovin paljoa elämiseen tilaa tarvitse. Raskasta toki on kun lapsilla on vain pieni ikäero, mutta siinähän ne menevät ja kasvavat koko ajan. Jos sinun tilanteessasi tekisin tämän uuden tulokkaan abortin, en tiedä, kuinka selittäisin sen jatkossa itselleni tai olemassa oleville lapsilleni. Kuinka kertoisin päättäneeni heidän pikkusisaruksensa elämän ennen kuin se kunnolla olisi edes alkanut...

Sehän tässä ehkä vaikenta onkin, kun on jo lapsia jo ennestään. Tiedän mitä menetän jos abortin tekisin. Minulle on aikanaan yksi tehty, tosin syystä että sikiöllä oli todella vaikeita rakennevikoja. Henkisesti se otti kyllä todella koville. Joten tiedän senkin puolen.

Mutta asioilla on toisaalta tapana järjestyä.

Kiitos teille jotka asiaa jaksoitte pohtia kanssani.
 

Yhteistyössä