miljoona työhakemusta olen laittanut..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jybis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jybis

Aktiivinen jäsen
18.12.2006
9 237
0
36
pikkasen korpee |O
munhan piti mennä hautausmaalle kesätöihin viikko sitten.
soitin sinne ja peruin kun äiti kuoli sitä edeltävällä viikolla ja tuntui etten olis ollut henkisesti valmis töihin.
Tuli kuitenkin sellanen fiilis että pitää silti hakea niitä töitä ettei tarttis työttömäksi heittäytyä.

Laskin että lähemmäs 50hakemusta olen lähettäny ja parisenkymmentä vastausta on tullut etteivät voi ottaa mua töihin koska en voi työskennellä heinäkuussa.eikö enää löydy parin kuukauden pätkätöitä??!!
Ollaan lähdössä tuolloin ulkomaille enkä voi perua sitä reissua enää,ollaan menossa mieehn kotimaahan.Tai voin perua mutta se tarkottais sitä että olen ainoa joka sinne ei lähde.

Halusiin niin mielelläni töihin mutta ei niin ei!
Tekis meili soittaa sinne hautausmaalle häntä koipien välissä ja yrittää päästä sinne vielä.Ne otti ihan hyvin sen matkan ja se työ olis jatkunu siellä lokakuulle asti että olis matkankin jälkeen päässy takasin.

Hassu kuvitelma, että näinä aikoina voi tuolla tavoin ajatella. Töitä pitäisi tuosta vaan löytyä omaan suunitteluun sopivasti, kun satoja tuhansia on työttömänä. Ymmärrän lähtökohdan ja tunteen, muta muuten...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hassu kuvitelma, että näinä aikoina voi tuolla tavoin ajatella. Töitä pitäisi tuosta vaan löytyä omaan suunitteluun sopivasti, kun satoja tuhansia on työttömänä. Ymmärrän lähtökohdan ja tunteen, muta muuten...

sitä minäkin mietin että nythän sitä hanttihommaa ja kaikkea muutakin pitäs löytyä vaikka päiväksi kerrallaan..työkin sivutkin pursuavat ilmotuksia ja kaikkiin semmosiin olen hakenut mihin ei erityistä koulutusta tarvitse.

ja silti tuo heinäkuu sotkee.yhdestäkin paikasta tuli posti takaisin että "voithan ottaa meihin yhetyttä matkasi jälkeen" jne

Mäkin meen hautausmaalle ja sinne tosiaan ei tunkua taida olla töihin, varmaan vielä töitä löytys sullekin...ainakaan noi haravoinnit ei tunnu ketää kiinnostavan, ainakaa täällä idässäpäin.

Soita sinne hautausmaalle ja selitä tilanne. Voi tosin olla et ovat jo jonkun toisen löytäneet kun noi hautausmaat on aika suosittuja kesätyöpaikkoja.
Jos ei muuta löydy, niin ilmottaudut noihin vuokratyöfirmoihin. Sieltä saisit ainakin sitten keikkatyötä ja usein sitä saa ihan reilustikin.

Alkuperäinen kirjoittaja hoo:
Mäkin meen hautausmaalle ja sinne tosiaan ei tunkua taida olla töihin, varmaan vielä töitä löytys sullekin...ainakaan noi haravoinnit ei tunnu ketää kiinnostavan, ainakaa täällä idässäpäin.

Isoimmissa kaupungeissa hautausmaille kyllä on enemmän tulijoita kuin mitä voidaan ottaa töihin :/

Mä just laitoin tänään hakemuksen osa-aikaiseen työhön missä ei varmaan huima palkka ole ja tuskin mua valitaan, mutta en mä mitään siinä häviä että haen.

Miksi heti peruutit koko paikan? Olisit hakenut lääkäriltä sairauslomalapun ja aloittanut työt sitten kun kuntosi parempi (henkinen ) Näinhän töissä yleensä tehdään.

:attn:

Alkuperäinen kirjoittaja vieraS:
no eikö sun mies tienaa mitään?

tienaa mutta sehän tässä just onkin kun mun tulot tippuu nollille ja silti menee korkeimmat hoitomaksut.
isoja menoja on..autot,niiden vakuutukset,vuokra jne. sitten on vielä se meidän matka johon pitäs laittaa rahaa sivuun.
kun ei viitsis parin kuukauden takia autoja myydä.
elämiseen ei mene juurikaan rahaa,oltiin vaan laskettu että jos ja kun menen töihin niin ei tarvitse miettiä mitään raha asioita.

käytännössä mun palkka olis elämiseen ja säästöön.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Miksi heti peruutit koko paikan? Olisit hakenut lääkäriltä sairauslomalapun ja aloittanut työt sitten kun kuntosi parempi (henkinen ) Näinhän töissä yleensä tehdään.

:attn: :attn:

Eipä taida jälkiviisaus ap:n tilannetta helpottaa.

:attn: :attn:

työsopimus olisi kirjotettu tuona työn alkamispäivänä..jos olisin hakenu siitä lähtien saikkua ilman että sopimus olis ollu voimassa niin tilanne olis sama.
eikä tullut sillon mieleen kun äidin kuolemaa seuraavana päivänä sinne soitin etten tulekkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja eipäs aina liioitella:
Paljonko mahtaa olla postikulut miljoonasta hakemuksesta????????
Olisi 800 000 euroa, mutta eihän niitä kukaan nykyaikana enää postitse lähetä. Osassa ilmoituksia lukee ihan suoraan, että ei hakemuksia postitse.

Alkuperäinen kirjoittaja valitettavaa:
Alkuperäinen kirjoittaja hoo:

Isoimmissa kaupungeissa hautausmaille kyllä on enemmän tulijoita kuin mitä voidaan ottaa töihin :/

Aika jännää kun täällä suurinpiirtein ketään ei kiinnosta...ja työttömiä kuitenki on pilvin pimein.

Yhteistyössä