Miljoonas kerta(uimavaipoista)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmm"

Vieras
Eli ollaan menossa 2v:n kanssa uimaalliin ekaa kertaa ja ostettiin ihan niitä liberon uimavaippoja. Nyt kun luin keskusteluja niin suurimmassa osassa oli että ei uimavaippaa ollenkaan tai että ei ainakaan noita liberon. Miksei? Tai siis mikä niissä on eroa ja mitä väliä sillä on onko uimahousut vai -vaippa?

Vai onko vaan järkevämpää kysyä suoraan uimahallista ja ottaa molemmat mukaan?

Pöh. :)

Mä en ole oikein tajunnut uimavaipan ideaa. Ainakin meillä vesi on lorissut iloisesti sisään eivätkä ainakaan pissoja ole pitäneet. Kakan pitävät sisällä, mutta harvemmin lapset kakkaa veteen, etenkään noin vanhat.

No ekaks kannattaa varmaan varmistaa, että siellä minne olette menossa saa käyttää uimavaippaa, ainakin meillä se oli vauvauinnissa kielletty ja monessa hallissa sen käyttö on kuulema kielletty. Syy siihen on hygieenisyys; kakkaa ei välttämättä huomaa niin helposti uimavaipasta kuin uimapuvusta ja silti sen kakan kaikki pöpöt leviää sinne veteen vaikka ne olis siellä vaipassa...

Lisäksi, kuten joku jo sanoi, lapsi/vauva kuulema harvoin kakkaa veteen.Me ollaan 2 vuotiaan kanssa käyty vauvasta asti uimassa ilman vaippaa, eikä koskaan ole kakannut veteen. Ja meidän muksusta ainakin näkee kun alkaa kakkaa tekemään ja nykyään osaa sen jo sanoa.

Mä en laittais vauvallekaan uimavaippaa, enkä siis myöskään 2 vuotiaalle, joten suosittelen pelkkää uikkaria! :) hauskoja uimahetkiä teille!

Okei.. No ehkä mä otan ne mukaan ja kysyn sit siellä et mikä käytäntö. Ja jos ihan sama niin pelkät uikkarit.Mut jos suosittelee niin ompahan sitten mukana.

Idea siis on, että jos kakkaa tulee, se ei leviä sinne veteen -eikä myöskään uimahallin lattialle, vaikka ehtisitkin nostaa sen kakkaavan lapsen ajoissa pois vedestä. Jos uimapuvussa on yhtään löysät lahkeensuut, niin tavara ei välttämättä pysy sisällä :)

Meillä ei ole koskaan käytetty noita kertisuimavaippoja, mutta olen vauvasta asti pojalla pitänyt kestouimavaippaa -mikä ei siis käytännössä ihan hirveän paljon eroa uimahousuista, lähinnä vaan siinä että ovat reisien kohdalta riittävän napakat, ja sitten ne pussittavat sillain sopivasti takapuolen kohdalta. Ideana siis, että jos sinne jotain tulee, niin mahtuu siellä myös olemaan, niin kauan että lapsi ehditään kuskaamaan vessaan. Ei tuo ole yhtään kertaa varsinaisesti veteen kakannut, mutta kerran oli aika lähellä kun seisoi kahluualtaassa nilkkoja myöten vedessä. Että kyllä ne lapset voi myös kakata uimahallissa, varsinkin sitten kun ovat isompia ja se itse uimahallissa oleminen ei enää ole niin jännittävää.

Meidän uimahallissa ei uimavaippoja saa käyttää, kuten nykyään ei myöskään uimashortseja. Pienten lasten uimapukujen pitää olla lahkeista sen verta napakat, että kakka ei uima-asusta tipahtele veteen tai lattialle. Perustunee kai siihen, että mahdolliset pissat eivät jää vaippaan likoamaan vaan vaihtuvan veden mukana poistuu altaasta nopeampaa.

No kyllä mä käytin noita Liberon uimavaippoja meidän vauvalla johonkin 9kk ikäiseksi. Kerran kysyin yhestä kylpylästä et mikä siellä käytäntö, niin respa ei ollu uimavaipoista kuullutkaan. :) Sen jälkeen on oltu ilman. Meidän poika ei ihan vauva-aikojen jälkeen oo koskaan kakannut "varoittamatta".

2 vuotias nyt periatteessa pitäis olla jo niin kuiva, että suotta sille mitään uimavaippoja käyttämään. Meillä ainakin 2 vuotias oli jo päiväkuiva.

3 kuukauden ikäisestä lähtien ollaan käyty molempien lasten kans uimahallissa ja kylpylöissä. Uimavaipat tai suojahousut ovat olleet mukana, mutta ollaan pistetty vain ne silloin, jos ne on olleet pakolliset. Vauvauinnissa uimavaippa ja suojahousut ovat usein kiellettyjä, koska ne kelluttavat ja aiheuttavat vauvalle virheasennon. Sama koskee 2 vuotiastakin. Lapsi ei pysty istumaan kunnolla, kun pyllyn alla on koko ajan "uimarengas". Eli ei missään nimessä uimavaippaa, jos ilman sitä pääsee uimaan.

Koskaan ei ole meidän vauvat/lapset kakkaa tehneet halliin/veteen, vaikka kymmeniä kertoja ollaan käyty. Eiköhän suurin likaaja ole vähän isommat lapset jotka eivät malta käydä pissalla sekä sairaat (sieni-infektio jne)

Uusimmat

Yhteistyössä