Millä aikakaudella haluaisit elää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28497964]Itse haluaisin 1800-luvun loppupuolella, tai 1950-luvulla.[/QUOTE]

1800-luvun loppupuolella ravitsemustilanne tavan kansan keskuudessa oli vielä melko huono, eli nälkää nähtiin yleisesti. Ei kiva. 1950-luvulla safkaa oli sitten jo merkittävästi paremmin.

Mutta jos nykyhetki olisi aivan pakko johonkin vaihtaa, niin vaikkapa sitten 1980-lukuun.

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28498046:
...rannikkokaupungit ovat jääneet veden alle, hyvinvointiyhteiskunta on pelkkä luku koulujen historiankirjassa, puhtaasta juomavedestä soditaan verisesti... :xmas:

Nuo ongelmat koskee vain kaupungin suojakupolin ulkopuolella olevia...

Kai se tämä aikakausi on ihan ok, kun tässä ollaan.. ;) mutta ehdottamasti haluaisin käydä aikakoneella (jep, toivon sitä joulupukilta..) eri vuosisadoilla... nähdä dinosaurukset, viikingit..

[QUOTE="Vieras";28498138]Tämä! Ja ensisijaisesti juuri työllisyystilanteen takia.
Olisin erittäin tyytyväinen jos joskus saisin vakituisen työpaikan ja voisin elää keskiluokkaista elämää, viettää viikonloput perheen kesken ja pitää heinäkuussa neljän viikon palkallisen kesäloman.[/QUOTE]

70-luku oli lamavuosikymmen. 80-luvun lopussa oli täystyöllisyys, mutta se ilo päättyi Suureen Lamaan.

[QUOTE="vieras";28498233]70-luku oli lamavuosikymmen. 80-luvun lopussa oli täystyöllisyys, mutta se ilo päättyi Suureen Lamaan.[/QUOTE]
Ei niin suureen lamaan kuin 2010-luku. Ja se lama oli huomattavasti lyhytkestoisempi kuin tämä nykyinen

Ainakaan omassa lähipiirissä 90-luvun lama ei näkynyt muuten kuin julkisten palveluiden säästöissä, mutta ketään irtisanottua en tiedä.

Tämän nykyisen laman aikana, jonka loppua ei näy, varmaan joka toinen tuttavista on ollut työttömänä tai yrittäneet epätoivoisesti kouluttautua. Itse olen '08-'09 vaihteen jälkeen ollut 3,5 vuotta työttömänä. Toivoisin vain sitä 90-luvun lamaa.

Yhteistyössä