Millä eroon kissanpissinhajusta?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sprite
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sprite

Aktiivinen jäsen
18.08.2007
9 748
1
36
Auttakaahan, asiasta tietävät.
Tilanne on se, että meillä haisee voimakkaasti kissanpissi toisessa päässä taloa. Takaovella on pieni eteinen, jossa ennen oli kissojen hiekkalaatikko ja ilmeisesti kissat eivät ole ihan joka kerta sitten laatikkoon osuneet asioillaan.

Kissoja ei ole asunut tässä talossa pariin vuoteen, mutta pari viikkoa sitten yhtäkkiä tuolla eteisessä alkoi haista kissanpissi ja haju voimistuu vaan koko ajan. Mä en kohta kestä tätä!

Millä sen hajun saa pois? Nurkkaa on sillon aikanaan kissojen lähdettyä hinkattu ja pesty eikä se ole haissut pariin vuoteen juuri ollenkaan. Mutta nyt haju on ihan sietämätön :x :x
Mitä mun kannattaa tehdä? Onko ehdotuksia?

Ei se ainakaan ulkoa ole kengissä tullut, kun on taka-oven eteisessä, ei siitä ole kuljettu kun terassille ilman kenkiä koska terassi on kuiva.

Kostuminen mullekin tuli mieleen, mutta on kyllä aika erikoinen paikka jos se siitä kohti on kastunut.. Mutta kai sekin tietysti mahdollista on, vaikkakin kattoremppa on tehty ja katon pitäs ainakin olla kuosissaan.
Remonttia aiotaan tehdä kesällä/syksyllä, jolloin siitä eteisestä purettas seinä kokonaan ja muutakin tehtäis. Mutta en mä tätä hajua sinne asti kyllä kestä :x

Ärsyttävää, kun mä en edes tykkää kissoista, saati niiden pissin hajusta (tosin ei kai siitä kukaan niin tykkää..) Ukon eksän kissat ne on jotka tuon on aiheuttanu kun ei akka voinu niiden jälkiä edes siivota. Että pistää vihaks :kieh:

Ja Keski-Suomessa asutaan.

meillä alko myös haisemaan muutama vko sitten eteisessä. Kissaa ei omisteta, mutta kait kenkien pohjassa kulkeutui...
Ensiapuna käytin keittiö-tolua ja huomattavasti parani tuoksu! suihkuttelin sitä kynnykselle ja mattoon ja sitten vaan hankasin.

Alkuperäinen kirjoittaja SaskiaQuelle:
Homekin voi haista identtisesti kissan pissalle, se tuli opittua kantapään kautta :kieh:

Mä kuitenkin luulen, että se on se pissa mikä haisee, koska se haisee just nimenomaan siinä kohdassa missä se niiden kusiloota on ollut.
Se haju on aina välillä siitä pöllähtänyt kun nurkka on ollut tyhjänä tavarasta. Mut tää on kyl eka kerta kun se on häiritsevää.

Ja mitä on se kemikaali, josta yksi vieras puhui?

Kengistä se ei tule, ei ole kulkua tuosta ovesta ulkokengillä. Takapihalla on niin paljon lunta ettei sieltä edes pääse mihinkään terassia pidemmälle kun kukaan ei oo tehny lumitöitä :whistle:

raakaa etikkaa luutuun ja sillä käyt lattiapinnat läpi sieltä. Menee vuorokausi tai kaks ja hajut on poissa. Voit myös uusia käsittelyn. Näin me saatiin pissanhaju pois.

Sitten tuli mieleen ettei olis hiiri kuollu esim. seinän väliin? Se raatohan haisee aivan sika pahalle. Menee viikoissa ohi.

hiiren raadot haisee kyllä ehkä enemmän ihan ehdalta psklta. oli ihana joulu kun olkkarin lattian alla lymysi yksi ruumis ja sitä pariviikkoa sitten haisteltiin.

kissanpissaan ensiapuun etikkaa, kloorikin on ihan tehokasta jos pintamateriaalit on sellaiset että voi käyttää. jos pissa on imeytynyt esim. puulattiaan tms. ne aineet pitää saada sinne sisälle kanssa, koska se haju ei vaan aikaa myöten katoa, vaan nousee esiin kostuessaan, kymmeniäkin vuosia. noista kemikaaleista vois varmaan kysellä jostain rakennus/remontti liikkeistä.

Yhteistyössä