Millä helpottaa supistuskipuja/omaa oloaan, vinkkejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Anskuli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Anskuli"

Vieras
Alkaa olla ihan sietokyvyn rajoilla nämä kivut ja en tiedä mitä tekisin ja miten olisin supistuksen aikana, onko kellään mitään vinkkejä/kokemuksia mikä vois auttaa. Synnärille turha vielä lähteä, kun supistusten väli on 11, 14, 15, 6 ja 9min.

Kävin jo muutama tunti sitten näyttäytymässä Jorvissa, kun vedet meni aamu-viideltä. Kohta 12h supistellut ja niitä tulikin jo säännöllisemmin ja useammin, mutta ylläripylläri harveni kun päästiin sairaalaan. Kotiin tultua supistusten väli on edelleen pitkä, mutta itse supistus kestää kauemmin (1min 40s - 2min 10s) ja sattuu paljon enemmän. Vapisen ja oksettaa. Hyviä neuvoja tosiaankin kaivataan, anyone?

Mene lämpimään suihkuun.Onko sulla kaurapussia minkä voisi lämmittää ja painaa vatsalle tai selälle supistuksen tullessa?Ja jumppapallon päällä on mukava keinutella :)

Mua auttoi vasta epiduraali :/
Oisko sulla mitään lämpöpusseja tms? Konttausasento saattaa auttaa.
Josko kuitenkin pääsisit sinne sairaalaan, niinhän sitä sanotaan että synnärille lähdetään kun supistukset tulevat tarpeeksi tiheästi TAI kun kotona ei enää pärjää.

Onnittelut vielä tulevasta perheenlisästä!

Mulla ei auttanut kuin kävely, meillä pääsee kämpässä kiertämään ympyrää ja mä ravasin sitä ympäri aamu viidestä aamupäivä 11 asti, kun supistus tuli niin lisäsin vaan vauhtia. :D Esikoisen aikaan taas auttoi kun heilutti lantiota sivuille ja eteen taakse, tai piirsi sillä ympyrää. Nyt toisen kanssa ei kyllä auttanut yhtään. :D Synnärillä salissa kävelin edelleen ympäriinsä ja kun mies kysyi että voiko olla jotenkin avuksi ja suhisin vain hampaiden välistä että pysy pois tieltä!

- Lämmin suihku. Suihkuttele alavatsaa.
- rauhallinen, syvä hengittely, totaalinen rentoutuminen
- synnytyslaulu: anna tulla matalaa vokaalia, leuka rentona
- seiso, nojaa johonkin, pyörittele lantiotasi

Voi sulla on jännät paikat! :)
Mulla auttoi hyvin kylpy, suihku hyvä kakkonen. Ja seisaallaan olo, supistuksen aikana tuoliin tms nojaaminen ja lantion heiluttaminen puolelta toiselle ja syvään hengittäminen.

Mua oksetti ja tärisytti, kun kohdunsuu avautui hurjaa vauhtia. Soita sinne sairaalaan tai käy siellä, voit olla yllättävän paljon auki jo tuolla supistusvälillä. Ettei synny eteiseen! Onnea matkaan!! :)

Yhteistyössä