Millä iltaruualla vauvalle (5kk) pidemmät yöunet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mammeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä syödään kolme ateriaa päivässä+iltavelli vauva on 5,5kk.
puuron ajatelin aloittaa 6kk iässä.
hyvin nukkuu yöt,päivisin taas ei nuku päikkäreitä kunnolla.
kokeile antaa kokonainen sose ja sitten kohta toinen ateria iltasella ennen iltavelliä.

Alkuperäinen kirjoittaja KahdenÄiti:
Ton ikäinen voisi syödä helposti jo kaksi purkkia sosetta. 5kk saisi jo syödä lihasosettakin..Niillä se uni pitenee, kun on massu täysi.

peesi. samaa mieltä, ja sit alat opettaan puuroa.
meillä on syöty noin puol vuotiaasta eteenpäin puuroa ja hilloo aamulla päivän aikana perunaa ja lihaa ja hilloo ja illallla puuro, hiukan tilanteen mukaan. nyt 11kk ja syö kaks perunaa, hillot ja puurot aamuin illoin. maustan puuroja eri hilloilla tai kiisseleillä ja syö nyt jo neljän viljan puuroa.ja aina maitoa päälle.
kannattaa alotella pikkuhiljaa, lapset ovat yksilöitä.
meillä nukkuu aina 12h ja ei ole mikään iso, on nolla käyrällä ja se mua aina välillä huolettaa, mut ehkä ei vaan ole iso.

(11 vuotta vanha keskustelu mutta) mua nauratti vähän kun oma vauva herää yleensä tunnin välein ja on 5,5 kk. :D jos nukkuisi joskus 21-2.30 niin olisin oikein tyytyväinen! Ei kai noin pienen pidäkään vielä osata koko yötä nukkua? Vaikka varmasti vauvallekin tietysti mukavampi että nukkuu yhtä kyytiä pidempään eikä heräile niin usein kuin mitä meillä.

Velleillä ei tunnu olevan vaikutusta. Menee nukkumaan ysiltä ja herää ihan sattumanvaraisesti 02.30-06.30 syömään.... Millä tota ekaa yöunipätkää sais varmalla ainakin sen 9 tunnin mittaiseksi?
Nakkeja
Soseita syödään n. 1/4 purkkia päivässa ja illalla 2 dl velliä, tuttelia menee n. 9dl/pvä. 2 kk iässä saattoi nukkua 12 tuntia putkeen (sai silloin vain tissiä ja korviketta) mutta 3 kk iässä alkoi tulla takapakkia... Mua ei erityisemmin haittaa toi herääminen, mut mies toivois et vauva heräis vast kuudelta (herää silloin itsekin), kun mies ei tahdo saada unta enää jos vauva erää neljän aikoihin yöllä...
Velleillä ei tunnu olevan vaikutusta. Menee nukkumaan ysiltä ja herää ihan sattumanvaraisesti 02.30-06.30 syömään.... Millä tota ekaa yöunipätkää sais varmalla ainakin sen 9 tunnin mittaiseksi?

Soseita syödään n. 1/4 purkkia päivässa ja illalla 2 dl velliä, tuttelia menee n. 9dl/pvä. 2 kk iässä saattoi nukkua 12 tuntia putkeen (sai silloin vain tissiä ja korviketta) mutta 3 kk iässä alkoi tulla takapakkia... Mua ei erityisemmin haittaa toi herääminen, mut mies toivois et vauva heräis vast kuudelta (herää silloin itsekin), kun mies ei tahdo saada unta enää jos vauva erää neljän aikoihin yöllä...

Yhteistyössä