Millä jumittuneet hartiat /niska kondikseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Panthera leo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
itse olen saanut fysioterapeutilta niskaan venyttelykiellon, koska niskani on yliliikkuva. en ite ois ikinä tota tajunnu, joten suosittelen ammattilaisella käyntiä, jottet tee väärin mitään. mulla on pari semmosta vastaliikettä, mitä voin vaan tehä, en yhtään saa venyttää. hyvin on pysyny kunnossa, ku käy monipuolisesti liikkumassa ja koettaa minimoida ton vauvan kantelun.

Alkuperäinen kirjoittaja Panthera leo:
Ja niitä relaxantteja ei taida reseptivapaana saadakaan? Täytyy kaivella netistä josko löytys joku hieroja... Minkähän hintasta mahtaa moinen olla?

mä just ostin ukolle lahjakortin, 3 X 45min oli 99?. varmasti kalliimpia/halvempiakin löytyy.

Kaikkein paras hoitokeino on tietokoneella surffailun lopettaminen kahdeksi viikoksi... Jos päähän säteilevä kipu lähtee hartiasta niskan kautta korvan taakse, suosittelen käymään naprapaatilla. Yleensä auttaa jo yksi käynti, mutta joskus tarvitaan muutama käynti. Tehoaa, olen kärsinyt tuosta vaivasta pitkään aika ajoin, ja aina käynti naprapaatilla auttanut. Tuossa vaivassa yleensä venyttely ja hieronta vain pahentaa jos oikein pahasti on. Ensin kipu pois naprapaatilla ja sitten hierontaan&fysikaaliseen hoitoon. Sen jälkeen jumppaat fysioterapeutin ohjeilla. Ja otat liikunnan, esim kävely, vakioharrastukseksi ja vältät hiiren käyttöä. Jos et voi, esim työn takia, muista venytellä parantuneita niskoja/hartioita pitkin päivää.

Alkuperäinen kirjoittaja Panthera leo:
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Ihan voit kokeilla Burana-kuurilla, 800 mg x 3 päivässä kolme neljä päivää.

Ok, kokeillaan.

Jos ei ole pahasti jumissa, tuo tepsii. Ja sitten apoteekista voi hakea Orudis-voidetta lisäksi. Mulla on pari kertaa mennyt niin jumiin, ettei pää liiku. :/ Ja tujummat tropit lääkäristä, mutta Buranalla mä ensin koitan.

Olen käyttänyt ensiapuna ulkoisesti yrttitippoja (Carmolis) oikein kunnolla lotraten. Viilentää heti ja vie kipua pois. Buranaa ja lihaksia rentouttavia (reseptillä ). Itselläni ammatin puolesta niskat aina juntturalla. Hierojalla en ole ehtinyt koskaan käymään, sukulaiselta saanut intialaista päänhierontaa, siinä hierotaan myös hartiat. Jostain kuullut, että tennispallolla voi toinen pyöritellä koko selän, niin lähtee veri kiertämään!

Yhteistyössä