Millä konstilla saan noi ärsyttävät korppukantapäät pysymään pehmeinä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lynx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen raspannut ja rasvannut ja ollut rasvaamatta ja raspaamatta (viilalla ja hohkakivellä), syönyt ja ollut syömättä, käynyt jalkahoidossa ja ollut käymättä, pessyt usein ja harvemmin, käyttänyt monenlaisia kenkiä ja kulkenut kengittä, mutta kantapäät vain kovettuvat ja halkeilevat. Hetken ilo hoidoista ja raspaamisesta. Ja samalla hoidolla tai hoitamattomuudella toinen kantapää on terve ja toinen jalka (kantapää, osa päkiää ja isovarvas) muutamassa päivässä jalkahoidon jälkeen kova kuin kivi ja usein haavoilla. Eli olen alistunut tilanteeseen ja tallustelen elämäni loppuun saakka karstakoipisena...

Alkuperäinen kirjoittaja raili@sdpl.fi:
Olen raspannut ja rasvannut ja ollut rasvaamatta ja raspaamatta (viilalla ja hohkakivellä), syönyt ja ollut syömättä, käynyt jalkahoidossa ja ollut käymättä, pessyt usein ja harvemmin, käyttänyt monenlaisia kenkiä ja kulkenut kengittä, mutta kantapäät vain kovettuvat ja halkeilevat. Hetken ilo hoidoista ja raspaamisesta. Ja samalla hoidolla tai hoitamattomuudella toinen kantapää on terve ja toinen jalka (kantapää, osa päkiää ja isovarvas) muutamassa päivässä jalkahoidon jälkeen kova kuin kivi ja usein haavoilla. Eli olen alistunut tilanteeseen ja tallustelen elämäni loppuun saakka karstakoipisena...

Mullakin korppukantapäät, ja melkein alistunut tilanteeseen. Eräs sairaanhoitaja käski laittaa reilusti ruokaöljyä jalkoihin, ja kietoa muovipussin yöksi ympärille. Kuulemma auttaa, en oo viel jaksanu kokeilla:::

Alkuperäinen kirjoittaja raili@sdpl.fi:

voisko olla niin että sulla on toinen jalka lyhyempi ja näin ollen toinen kovemmalla kulutuksella kuten minulla, eli toinen kantapää ja jalkapohja pahemmassa kunnossa kuin toinen......

Olen muuten kokeillut aika paljon erilaisia öljyjä, ruokaöljyjä myös, eikä poista ongelmaa. En ole koskaan tullut ajatelleeksikaan jalkojeni mahdollista eri pituisuutta. Luulisi, että se olisi 60 vuoden aikana tullut ilmi esim. selkävaivoina, mutta olen hyvin ryhdikäs ja hyväselkäinen. Astun kyllä tomerasti kantapäät edellä molemmin jaloin. Toisen jalan kantapää on pahempi ulkosyrjältä ja saman jalan päkiä ja ukkovarvas karstaiset, joten en ainakaan astele jalan ulkoreunalla tuosta päätellen ja molempien jalkojen kengät kuluvat kantapäistä tasaisesti. Olen kärsinyt kovettumista 15 - 20 vuotta, niinpä olen tyytynyt kohtalooni ja hoitelen koipia nykyisin raspaillen ja rasvaten, pari kertaa vuodessa käyn jalkahoitajalla, joka vuolee ne pehmeiksi ja saan kotvasen (noin viikon ajan) iloita sileistä tassuista.

Yhteistyössä