Millä laihduttaja voi korvata siiderit ja suolapalat?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hoikemmaksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hoikemmaksi

Vieras
Mun iltarentoutus sisältää normaalisti makkaraa, pastaa, pizzaa, lihapiirakoita, karjalanpiirakoita ja juomana siideriä! Nyt päätin että se on loppu.

Painoa on lähdettävä kesään mennessä 5-10kg. Maanantaina aloitin ja illalla se himo tulee. Vesilaseja vaan kumonnut tässä, koska oma peilikuva todella inhottaa. Mikä voisi olla suolaisen nälkään korvike? Makeaa en syö ikinä.
 
dippaa kevyt kermaviiliin vihanneksia. Eli esim. Kurkku, kukkakaali, omena, paprika ja porkkana tikuiksi. Ja itse lisäät mausteet kermaviiliin, niin ei tule piilosokeria valmisdippijauheista.
 
Syö tarpeeksi päivällä. Iltasyöpöttely usein johtuu siitä, että päivä on "helppo" vetää pienillä ruokamäärillä, mutta illalla elimistö sit vaatii sen vajeen :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Syö tarpeeksi päivällä. Iltasyöpöttely usein johtuu siitä, että päivä on "helppo" vetää pienillä ruokamäärillä, mutta illalla elimistö sit vaatii sen vajeen :(

Niin ja jos se on tosiaan vaje, niin illalla pitää sitten syödäkin ettei oikesti jää nälkään, ja laihdu...
Ap:n tilanteessa tuskin on kyse siitä ettei se syö päivällä mitään. On vaan tapana iltasyöpöttely, koska se on kivaa. Mä oon samanlainen. Vaikka olisin syöny kuinka paljon päivällä, niin iltasyöpöttelyä teen silti kunse on kivaa ajanvietettä ja herkullista! :)
 
Muistaakseni kesällä oli jossain Iltiksessä juttua noista alkoholien kaloreista ja ihmetytti ettei muka light-juomat ole sen kevyempiä kuin keskikalja! No, kaapissa on light-colaa hädän hetkelle, ei vaan maistu.

Huomasin kyllä, että jos parissa päivässä kestään aamukuuden vesi+kahvi+ruisleipä yhdistelmällä puoleen päivään. Vettä on tullu juotua ja normi kotiruoka-annos syöty. Nyt nälättää eikä tiedä uskaltaako mitään ottaa... Onko viinirypäleet miten pahoja laihiksella?

Ai niin, sokerimehun jätin ja ostin light-tiivistettä tilalle. Ja kahvi/tee-makeuttaja vaihtui parista sokeripalasta keinomakeuttajaan.
 
Tee se itse siideri: Vodkaa/kossua tms + sitruunavissyä + light limua / mehua hieman
Suolapalat:
1. ruisleipää pilko, mausta, uunissa rapeaksi.
2. Dippikastiketta + vihanneksia mitkä menevät alas

jne
 
viinirypäleet on sokeripitoisimpia hedelmiä, eli yleensä suositellaan että laihiksella vältetään viinirypäleitä, banaania ja avokadoa (jossa paljon rasvaa) . Muita kasviksia ja hedelmiä mielin määrin.
 
Onko riisikakut oikeasti laihduttajan ruokaa vai onko se hollywoodmyytti? Miksi riisipuuro silti on ei-suositeltavien joukossa? Johtuuko tuo erilainen suositeltavuus vain riisin paljosta määrästä puuromuodossa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja rizo:
Onko riisikakut oikeasti laihduttajan ruokaa vai onko se hollywoodmyytti? Miksi riisipuuro silti on ei-suositeltavien joukossa? Johtuuko tuo erilainen suositeltavuus vain riisin paljosta määrästä puuromuodossa?

riisikakuissa ei ole paljoa kaloreita, mutta riisipuurossa on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja rizo:
Onko riisikakut oikeasti laihduttajan ruokaa vai onko se hollywoodmyytti? Miksi riisipuuro silti on ei-suositeltavien joukossa? Johtuuko tuo erilainen suositeltavuus vain riisin paljosta määrästä puuromuodossa?

riisikakuissa ei ole paljoa kaloreita, mutta riisipuurossa on.

Noin minäkin olen kuullut, mutta en ymmärrä, miksi. Onko se riisi jalostettu jotenkin eri muotoon niissä kakuissa vai johtuuko paljot kalorit tuosta jyvien runsaammasta määrästä puurossa? Jos puuron tekee rasvattomaan maitoon ja syö sen rasvattoman maidon kanssa ilman sokeria...
 
Alkuperäinen kirjoittaja kia:
viinirypäleet on sokeripitoisimpia hedelmiä, eli yleensä suositellaan että laihiksella vältetään viinirypäleitä, banaania ja avokadoa (jossa paljon rasvaa) . Muita kasviksia ja hedelmiä mielin määrin.

Kyllä hyvät rasvat aina mahtuu terveelliseen ruokavalioon (avokado)
 

Yhteistyössä