Millä lasten (huom kouluikäisten) huone kuntoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sadisti mutsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sadisti mutsi

Vieras
Nyt paloi käämit! Lattialla lojuu tytön koko vaatekerta alusvaatteita myöten (yläasteikäinen) ja poika on repinyt 2 hyllyä vaatteita lattialle ja jättänyt ne siihen keoksi. Viimeksi toimi, kun otettiin jätesäkit ja sinne latoivat vaatteet, joita eivät pidä. Hyllyt tulivat tosi siisteiksi. En jaksa ratkuttaa koko ajan samoista asioista, joten mietin, jos rupeaisin perimään lapsilta "kodin saastuttamis-maksua". Sen sijaan, että antaisin viikkorahan, jonka yleensä annan, otan maksun, jos hommia ei ole hoidettu. Miltä kuulostaa? Rahan saa takaisin, jos tekee homman päivän sisällä. En jaksa katsella useampana päivänä sotkua :(
Nyt oikeesti v***ttaa!

Mä laitoin vaan oven kiinni. Kummasti lapseni yläasteelle mentyään huomasivat, että likapyykit ei itsestään kulkeudu lattialta puhtaina vaatekaappiin vaan ne pitää ihan omin pikku kätösin kiikuttaa kylpyhuoneeseen, laittaa pesukoneeseen, laittaa koneeseen pesuaine, käynnistää kone, nostaa puhtaat pyykit narulle ja vielä sieltä narulta kantaa omaan vaatekaappiin. Sen olen lapsilleni sanonut, että huone saa olla just niin sikolätti kuin millaisena itse haluavat sen pitää, mutta jos yksikin sokeritoukka, rohmukuoriainen tms ötökkä sieltä huoneesta tulee vastaan, niin sitten minä siivoan huoneen eikä sinne jää kuin koulutarvikkeet. Eipä nuo ole koskaan ilenneet kavereitaan sikolättiin kutsua, joten kun huone on alkanut muistuttaa sikolättiä, ovat itse älynneet siivota.

Kerää kaikki lattialla lojuva jätesäkkeihin. Sitten kun kaipaavat " mun parasta paitaa joka ei vieläkään ole tullut pesusta" iske säkki käteen ja käske ettiä sieltä.
Likasten alushousujen ym. muiden seasta ei ehkä tee mieli kovin usein tavaroitaan etsiä. Voithan sitten vinkata että on lajittelusäkki, itse etsivät pyykeille, ja tavaroille paikat. Ja koska siellä säkissä on lattialta puhtaita ja likaisia sekaisin niin itse saavat pestä.

Mä laitan kanssa vaan lapsen huoneen oven kiinni.. Ja sitten kun tulee kysymyksiä, missä se mun lempipaita, niin öööö oiskohan se siellä sun huoneen lattialla likaisena? Kummasti ovat oppineet tuomaan vaattteet pyykkiin. Minä viikkaan puhtaat vaatteet pinoihin keittiön tuolille ja ennen ei pysty syömään, kun ne vaatteet on viety kaappiin.. Meillä ei lähdetä kavereille, eikä mennä esim. harrastukseen ennenkun huone on siivottu joka perjantai. Viikkoraha jää myös saamatta siltä viikolta jos ei huone siivoudu perjantain aikana.

Mä en jaksa enää pyöritellä p***aisia vaatteita tässä huushollissa. Jätesäkin kyllä annan taas kouraan ja sinne saavat laittaa pieneksi jääneet ja ei-käytetyt vaatteensa. Kärrään ne sitten kirpparille lahjotuksena. Kunhan koulusta kotiutuvat, odottaa täällä siivousurakka.

Mä en jaksa enää pyöritellä p***aisia vaatteita tässä huushollissa. Jätesäkin kyllä annan taas kouraan ja sinne saavat laittaa pieneksi jääneet ja ei-käytetyt vaatteensa. Kärrään ne sitten kirpparille lahjotuksena. Kunhan koulusta kotiutuvat, odottaa täällä siivousurakka.
Anna lastesi pyöritellä omat likaiset vaatteensa itse. Varsinkin sen yläasteikäisen. Kummasti alkaa löytyä mielenkiintoa pyykkihuoltoa kohtaan, kun ei aamulla ole kouluun päälle pantavaksi kuin likaisia vaatteita. Nykypäivän lapset osaavat oikein hyvin käyttää tietokoneitakin ja pyykinpesukone on sentään paljon helpompi käyttää kuin tietsikka....joten lapselle kyllä riittää, kun näyttää yhden kerran, mihin laitetaan koneessa pesuaine, mihin huuhteluaine, mistä säädetään pesuohjelma ja mistä laitetaan kone käyntiin :)