Millä nimillä lapsenne kutsuvat vanhempiaan? entäs miten itse kutsutte vanhempianne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "shihtzu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"shihtzu"

Vieras
Minä olen noilla lapsille äiti ja exä on iskä. Mulla on taas iskä ja äiskä tai lasten kuulle matte ja vaakku.

Omaan korvaan särähtää kun naapurin poika kutsuu vanhempiaan etunimillä ja sama on serkuillani, jotka kutsuvat siis vanhempiaan etunimillä.

3v. kutsuu mua etunimelläni tai lempinimelläni, äidiksi harvemmin. Isäänsä sanoo isiksi tai iskäksi. 1v. sanoo äiti ja isi.

Omia vanhempiani sanon äitiksi ja iskäksi.

me ollaan lapsille äiti ja isi. Mun mutsi ja isä ovat jo kuolleet. Lasten isä käyttää äidistään etunimeä. Lapsille hän on mummu. Mun mielestä on myös todella outoa, että jotkut käyttävät vanhemmistaan etunimeä.

Me olemme Äiti & Isi. Omat vanhempani ovat Äiti & Iskä minulle. Noita kyllä saatetaan vähän modifioda (esim. Äiskä, Isi, Isukki...), mutta ei ikinä mitään mutsia tai faijaa käytetä, eikä etunimiä.

Miehen lapset kutsuvat minua etunimeltä ja mieheni tottelee isi nimitystä. Meidän tyttö sanoo joko "isi" tai "iskä" mä olen äiti vähän aikaa sitten vielä "äikkä"

Mun vanhemmat on mutsi ja faija, meidän tytölle mummo ja vaari, mun mummo on tytölle mummi. Miehen vanhemmat ovat kaikklle lapsille fammu/mammu ja vaari.

Viimeksi muokattu:
Äiti ja isi.

Minä olen pienestä pitäen kutsunut vanhempiani etunimillä. Mikä siinä särähtää korvaan? Minun vanhempani eivät koskaan lässyttäneet "äiti menee, äiti tulee", vaan puhuivat meille pienestä pitäen kuin ihmisille: "minä menen, minä tulen".

Itse olemme kyllä sortuneet tuohon lässytyslinjaan... :-)

Mieheni lapsi kutsuu minua etunimelläni ja mieheni on hänelle isi. Äitiään kutsuu äidiksi. Yhteinen lapsemme on vielä niin pieni ettei puhu, mutta hänelle tulen olemaan äiti. Pikkuhiljaa olemme myös alkaneet puhua perheessämme "iskästä" koska minä nyt vaan olen sitä mieltä, että "isi" on pikkulasten nimitys isälle ja se pitää kitkeä pois ettei lapsi vielä 30-v kutsu isäänsä tuolla lapsellisella väännöksellä. Nimim. tätini tekee edelleen niin ja se särähtää korvaani ikävästi.

Yhteistyössä