MILLÄ OIKEUDELLA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja insinöörikö lääkärinä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

insinöörikö lääkärinä?

Vieras
Kavrini haki kierytävän päivähoitajan tointa ja sai sen. Mutta millä oikeudella?

Päivähoitajan toimea oli hakemut lapsiin ja nuoriin suuntauneita lähäreitä, mutta kaverini on vanhustyöhön suuntaunut ja sai sen paikan SILTI!

okei..kaverillani on 5v kokemus lastenhoidosta.Sekö ratkas?

Näemmä työkokemus ratkaisi. Tai sitten työnhakijan muut ansiot esim. yleinen olemus, sosiaalisuus, käyttäytyminen, siisteys jne. Onhan noita muitakin syitä olemassa. Ei ne paperit aina ratkaise.

Lähihoitaja on kelpoinen lasten pariin (koulutukseen kuuluu lapset ja työharjoittelu heidän parissaan), vaikkei juuri sitä koulutusohjelmaa olisi käynytkään. Tosin ne, jotka ovat käyneet, SAATTAVAT mennä edelle. Riippuu tosiaan tilanteesta ja työkokemuksestakin..

Alkuperäinen kirjoittaja insinöörikö lääkärinä?:
Kavrini haki kierytävän päivähoitajan tointa ja sai sen. Mutta millä oikeudella?

Päivähoitajan toimea oli hakemut lapsiin ja nuoriin suuntauneita lähäreitä, mutta kaverini on vanhustyöhön suuntaunut ja sai sen paikan SILTI!

Eli siis kaverisi on lähihoitaja, vanhustyöhön suuntautunu?

Jos näin on niin sillä ei ole merkitystä, mihin on suuntautunu, kun pätevä tutkinto on suoritettu. Ja esim. koulunkäyntiavustajan ammattitutkinto liippaa niin läheltä mm. pph:n vastaavaa tutkintoa, että meillä sai yksi koulunkäyntiavustaja pph:n vakituisen toimen vuoden alussa. Enkä pidä sitä ollenkaan vääränä valintana.

Mistäs se johtuu että aina lähihoitajat vie kaikki lasten kanssa työskentelyyn liittyvät paikat? Itse olen lastenohjaaja, siis koko kolmen vuoden ajan koulussa erikoistunut lapsiin niin silti aina lähihoitajat vie paikat nenän edestä! Ne ei kuitenkaan perehdy kuin pienen osan kouluajastaan lapsiin!!!

Alkuperäinen kirjoittaja myhkäri:
Mistäs se johtuu että aina lähihoitajat vie kaikki lasten kanssa työskentelyyn liittyvät paikat? Itse olen lastenohjaaja, siis koko kolmen vuoden ajan koulussa erikoistunut lapsiin niin silti aina lähihoitajat vie paikat nenän edestä! Ne ei kuitenkaan perehdy kuin pienen osan kouluajastaan lapsiin!!!

samaa olen joskus pohtinut.

Mitä sillä on väliä mihin on suuntautunut, jos muulla tavoin on paras niistä hakijoista ja aika kova työkokemus toi 5v. jo on jos toiset on käyny vaan sen koulun.

Mä oon työskennellyt "työurani" aikana ainoastaan lasten parissa, vaikka en ole lapsiin suuntautunut, eikä sitä suuntaumista ole multa ikinä kysytty.Erityislasten parissa enimmäkseen

Alkuperäinen kirjoittaja Ripaska:

Onko niiden palkka huonompi? Selviää työnantaja pienemmillä palkkakustannuksilla...

Alkuperäinen kirjoittaja insinöörikö lääkärinä?:

Tyhmä kysymys - se suuntauminen ei merkkaa mitään, vaan se, millanen ihminen ja aikasempi kokemus, ja kieltämättä nykyään myös ne suhteet

Alkuperäinen kirjoittaja Maamikki:
Alkuperäinen kirjoittaja Ripaska:

Onko niiden palkka huonompi? Selviää työnantaja pienemmillä palkkakustannuksilla...

mä saan 6% pienempää, koska en tee koulutustani vastaavaa

Yhteistyössä