Millä olet mennyt laitokselle synnytyksen alkaessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei jaksa rekkaantua nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pitää varmaan isältä pyytää apua, sillä ei mulla ole mitään rahoja maksaa taksia, vaikka siitä saakin rahat takaisin. Ei ole mitään halpaa lystiä mennä taksilla 45 minuutin matkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja neitiperho:
Yleensä taksi kuskit vaativat maksun heti matkasta ja asiakas itse voi hakea korvauksen myöhemmin lapulla, jonka sairaalasta saa pyytämällä.
Monilla pienemmillä paikkakunnilla tai sitten ihan taksikuskin kanssa sopimalla toisinaan jotkut kuskit ovat sen verran ystävällisiä, että tulevat itse hakemaan sen lapun sairaalasta asiakasta sinne vietäessä, ottavat asiakkaalta omavastuun (sama kuin ambulanssissa) 9,25? ja hakee itse sen lopun sillä lapulla. Mutta se siis aivan taksikuskista kiinni ja siitä pystyykö kuski sen korvauksen hakemaan eli onko hänellä esim sopimus kelaan.

Ja tosiaan idea ambulanssissa on, että se pyydetään paikalle jos oikeasti hätätilanne. Ei siis kun ei ole rahaa tai kun en muullakaan jaksa. Ambulanssin resurssit kun oikeasti mitoitettu siihen, että kun oikeastikin on niitä ihmisiä jotka sitä tarvitsee. Synnytys ei yleensä ole hätätilanne, painostan yleensä sanaa, en kuitenkaan sano koskaan.

Näinpä mutta millä maksaa jos sitä tosissaan rahaa ei oo paljon sillä hetkellä.

Yhteistyössä