Millä raskausviikolla olet varmasti tuntenut ekat liikkeet??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liikkeitä jo nyt?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

liikkeitä jo nyt?

Vieras
Itsellä 12. viikko menossa ja eilen illalla, kun rauhoituin sänkyyn, alavatsalla "kupli" pitkän aikaa ihan oudosti, ihan kuin liikkeitä olisi tuntunut. Tuntui niin alhaalla, etten jaksa suolen murinaankaan uskoa... Kolmas raskaus menossa, ekassa ja tokassa tunsin liikkeet viikoilla 19-20 enkä koskaan oo uskonut niitä, jotka väittävät, että ovat tunteneet jo 12+ viikoilla liikkeet... ja onko se edes mahdollista.. tiedä häntä :/ eikä tuolla niin väliäkään loppuviimein, mutta kunhan haluaisin kuulla kokemuksia :)

Mä en liioin usko että tunnetaan 12 viikolla liikkeet, ellei oo todella laiha nainen kyseessä, melekein kukkakeppi.

itse olen tuntenut liikket:
ensimmäinen: 18+
tämä kakkonen: 14+ tuntui kuplia, potkut 16+. :)

Joskus 15 ja 20 välillä. Mutta eipä niistä voinut varmaksi sanoa onko kyseessä suolenliike vai vauvan.... Samanmoista kuplintaa yms. saattaa tuntua suolistosta.

Sitten kun alkoi potkimaan, pysyti sanomaan että 100% varmasti on vauvan liikkeet.

Liikkeiden tuntemiseen vaikuttaa istukan paikkakin paljon. Jos se on edessä, ei liikkeitä välttämättä tunne niin aikaisin.

Minulle oli tärkeämpää nähdä ultrassa vauvan liikkeet ja sydänäänet. Niihin pystyi luottamaan enemmän kuin oman kropan erinäisiin "elohiiriin" :)

Mä tunsin tästä kolmannesta raskaudesta liikkeet viikolla 12+jotain. Ja selvästi oli vauvan liikkeet, ei mitään muita kurinoita. Tietyssä asennossa istuessa liikkeet tuntui alavatsalla aina samassa kohdassa. Ekasta tunsin liikkeet vk 18+jotain ja tokasta vk 16+jotain.

Mä en liioin usko että tunnetaan 12 viikolla liikkeet, ellei oo todella laiha nainen kyseessä, melekein kukkakeppi.

itse olen tuntenut liikket:
ensimmäinen: 18+
tämä kakkonen: 14+ tuntui kuplia, potkut 16+. :)

Minä en ymmärrä mitä se laihuus siihen tunemiseen vaikuttaa kun se vauva on kuiten siellä kohdussa jossa ei ainakaan normaalisti lihavillakaan ole läskiä. Eihän ne nyt vatsanpäälle tunnu kellään vielä tuossa vaiheessa vaikka ois malli riisipuikko, mutta kyllä kai sen kuplimisen voi tuntea vähän pulskempikin henkilö.

Niin ja pikku hiljaat ne liikkeet vahvistuivat, eli aluksi olivat "perhosen siiven hipaisuja". Ultrassa kätilö oli sitä mieltä, että on ihan mahdollista tuntea liikkeet jo silloin :)

Niin ja kun yleensä mennyt np-ultraan pienellä pelolla,että onko siellä ketään hengissä,niin tuolloin kun olin tuntenut liikkeet jo ennen np-ultraa,ei ollut huolen häivää sinne mennessä.

Esikoisen liikkeet tunsin rv 13 paikkeilla ja kuopuksenkin samoihin aikoihin. Kuopuksen liikkeet alkoi tuntua juuri tuolla kyseisellä kuplimisella, aivan kuin joku puhaltelisi pillillä ilmaan vatsaan. :)

Yhteistyössä