Millä raskausviikolla teidän kaksoset syntyivät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuplamaha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuplamaha

Vieras
Odotan siis kaksosia ja laskettu aika on 6.1.

Kuinkahan todennäköistä on, että olemme vauvojen kanssa jouluaattona kotona?

Esikoinen syntyi rv 41+1 ja toinen lapsi rv 37+0. Eka synnytys käynnistettiin ja toinen oli suunniteltu sektio, kun vauvan paino arvioitiin pahasti pieleen ja luultiin, ettei se mahdu syntymään & mulla oli verensokereissa häikkää.

Nyt tilanne sellainen, että mulla on ollu kipeitäkin, hyvin epäsäännöllisiä supistuksia viikon ajan, mutta eilen ä-polilla kohdunsuu oli kiinni. Paikat kyllä pehmenneet jo.

Tarkoitus on synnyttää alakautta, jos kaikki menee hyvin.

38+6 käynnistyksellä
Muistelisin et mulla oli viikolta 25 kunnon suppareita,pitkiä ja välillä kipeitäkin mut vauvat olis pysyny vatsassa varmaan hamaan tulevaisuuteen jos ei oltais lääkärin kanssa päätetty toisin :)

35+1 syntyivät, sitä ennen olin pari kuukautta vuodelevossa. Vauvat olivat parikiloisia ja voivat hyvin. Pari viikkoa olivat sairaalassa syntymän jälkeen. 34 viikon jälkeen synnytyksen alkamista ei enää estellä ja kaksosetkin synnytetään lähtökohtaisesti aina alakautta. Minulla b-vauva oli perätilassa ja alakautta tulivat molemmat.

Meitin kaksoset syntyivät rv25, syynä pitkään muhinut oireeton tulehdus joka levisi kohtutulehdukseksi ja käynnisti synnytyksen.

Tuossa nuo silloin pienenpienet nyt jo leikki-ikään ehtineet vastustavat kovasti iltaunille menolle. Palomiestä leikkivät. Saapi nähä koska nukahtavat, isän vuoro nukuttaa ;)

Meidän tuplat leikattiin ulos rv39+2. (3200g ja 3100g) Mulla oli jo vähän tukala olo, mutta lapsilla ei kiire mihinkään! :D Eivät uskaltaneet käynnistää kun taustalla oli pari vuotta vanha hätäsektio, olisi saattanut repeytyä haava käynnistyksen takia niin sitten mentiin leikkuriin.

Yhteistyössä