millä ruualla aloitan?? (vauvan ikä 4kk)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja murmelin äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
oma lapseni oksensi kaaressa ulos peruna-äidinmaitososeen millä kiinteät ruuat olisi pitänyt aloittaa. Päärynäsose ja omena-porkkanasose meni alas.

Mä alotin maissilla ja bataatilla. Kummankin soseen tein itse ja ensin annoin vaan teelusikallisen päivässä ja sitten nostin määrää pikkuhiljaa.

Ja neuvolasta kyllä sain hyvät neuvot.

[QUOTE="Mamma italiana";22103521]siis onko ihan todella nàin ettà neuvolassa, alstenlààkàrissà yms ei anneta ohjeita? meillà tuli aika hyvàt ja kattavat ohjeet[/QUOTE]

Annetaan täälläkin. Saattaa olla, että ap aloittelee ruokia ennen neuvolan ohjeita, eli ns omia aikojaan. Toivottavasti hänellä on syy siihen. :|

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;22103584:
Annetaan täälläkin. Saattaa olla, että ap aloittelee ruokia ennen neuvolan ohjeita, eli ns omia aikojaan. Toivottavasti hänellä on syy siihen. :|

Mulle annettiin ohjeet, mutta kyselin silti täältä vinkkejä tulevin annoksiin. Neuvolassa vaan sanottiin, että kun poika on 4kk anna perunaa ja maitoa sekasin....eikä siitä etiäppäin mitään. :)

Me alotettiin bataatilla, siitä saa ihanan pehmeän soseen ja maistui hyvin! Muutenkin kiinteiden syöminen lähti hienosti vauhtiin, ei ollu samanlaisia ongelmia kun perunalla aloitelleilla kavereilla, tosin eihän sitä tiedä mistä se kenelläkin johtuu...

Me aloitettiin päärynällä, siis ihan Sempperin purkki, ei mitään maitoon sekoitettua. Pari ekaa viikkoa hedelmäsoseita ja sitten vähitellen kasviksia. Eka kasvis oli bataatti.

Alkuperäinen kirjoittaja perunalla pitäisi...;22103547:
oma lapseni oksensi kaaressa ulos peruna-äidinmaitososeen millä kiinteät ruuat olisi pitänyt aloittaa. Päärynäsose ja omena-porkkanasose meni alas.

Rutontorjunta-ainejäämiä ei tarvitse sietää kenekään ja lapsilla sentään toimii nuo luonnolliset mekanismit vielä. Glyfosaattijäämiä sallitaan myös tietty määrä, sehän on rikkaruohomyrkkyä....
"Glyfosaatin enimmäismäärä maidossa on 0,05 mg/kg, joka on käytännössä analyysiherkkysraja, eli jos jäämiä on, niin ne ovat aina määräystenvastaisia. Vertailun vuoksi voisi kertoa, että maissilla sallittu enimmäismäärä on 1 mg/kg, rukiilla ja vehnällä 10 mg/kg. " No, mikähän mahtaa olla perunalla....Tietääkö joku? Tuo tieto on eviralta.

no ei mulle kerrottu enkä siinä hoksannut kysyä
sanottiin että keitä perunaa ja lorauta mukaan maitoa tai vaihgtoehtosesti purkkiruokaa.mutta luin että jotku alottaakin hedelmä soseella niin nyt en tiä kummalla ite alottasin.

Yhteistyössä