Millä rv:llä on tehty(/suunniteltu tehtävän) suunniteltu sektio?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sanna-78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sanna-78

Aktiivinen jäsen
10.08.2005
1 535
0
36
Eli siinä se kysymys tulikin.. Itellä istukka koko raskauden ajan peittänyt kohdunsuun ja sit on vielä vauva perätilassa..

Sanoi vaan lääkäri tänään äippäpolilla, et jos ei 2 vkon päästäkään ole istukka siirtynyt tai vauva kääntynyt niin sitte tehdään sektio ja se ajoittuu kuulemma rv 36-37 ja näin TYKSissä siis sanottiin tänään.

Olis kiva tietää millä vkolla muilla tehty tai suunniteltu et tehdään sektio ja minkä vuoksi..

Sanna ja Nipsu 32+1

Mä kuvittelin,et olis toi sektio jossai rv38 tietämillä, mut mulle sanottiin et rv 36 tai 37.. Mulla on kyl ennenaikaisen synnytyksen vaara, supistustenestolääkitys ja vauva on saanut pari vkoa sitte kortisoonia keuhkoja varten et johtuisko sitte siittä mulla toi "aikainen" sektio rv!?!

Perätilan ja ahtaan lantion vuoksi tehtiin rv39+2. Aikaiselta kuulostaa sulla, mutta varmaan se on sitten sen vuoksi kun sulla on ennenaikaisen synnytyksen vaara. Mieluummin kuitenkin tekevät suunnitellusti kuin hätäsektiona (jos ehtii synnytys käynnistyä), kun kerran on varma sektiotapaus niinkuin sinä sen istukan vuoksi jos se ei siirry.

Yhteistyössä