Millä saa siskon kuriin?!?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaa

Vieras
Se on niiiiin vaikee ihminen! Sitä pitäis aina olla auttamassa ja jos ei kykene/kiinnosta, niin asiasta tulee mun syytäni. Mun pitäis aina olla valmiina kun neiti tarvitsee apua. Ja naurettavinta on, että sekottaa vanhempani näihin asioihin ja äitini haukkuu mut! siskoni on kuitenkin jo yli kolmekymmentä, minä taas nuorempi. itse en hänen apujaan ole tarvinnut, joten en edes missään kiitollisuudenvelassa ole.

Perkele, kun en haluais riidellä, mutta sen ihmisen kanssa saa riidan aikaseks (ja vaikka välitkin poikki) ihan pienestä. Se suuttuu tosi herkästi eikä kykene keskustelemaan asioista. Tällä hetkellä ei vastaa mun viesteihin, lyö luuria korvaan ja käy miehelle sanomassa ivailevaan sävyyn, että rouva (minä siis) käyn kuumana. Ja edelleen, asia josta riidellään, ei liity muhun mitenkään. Suuttui, koska en halua sekaantua hänen asioihinsa.

Mikä tähän auttaa? Suvussamme on ihmiset niin pahasti riidoissa keskenään, etten haluaisi sitä omalle kohdalle, varsinkaan oman siskon kanssa, mutta nyt on mullakin mitta täynnä. Kai mullakin on jotain oikeuksia? Onneksi isäni ja toinen siskoni on puolellani tässä asiassa. V***ttaa silti.

joo tiedän todellakin tunteen... samanlainen sisko mullakin. saa koko ajan varoo mitä sanoo, kun ei koskaan tiedä mistä se suuttuu.. inhottaa koko ajan olla varuillaan sen seurassa, kun jos sanattuu vahingossa sanomaan jotain mikä ei sitä miellytä, ni se alkaa räyhätä, riippumatta siitä ketä on paikalla tai missä ollaan.. ja sit kun se suuttuu eikä enää puhu mulle ym. ni saattaa muutaman päivän päästä olla niinku mitään ei olis tapahtunu, tai sitten antaa ymmärtää että hän kaikessa jaloudessa antaa nyt anteeksi MINULLE!!!!!!! tosi rasittavaa, eikä ainakaan tähän päivään mennessä mikään ole auttanut..

pidät seurustelutauon häneen ja ilmoitat, että sitten jutellaan kun hän on kasvanut aikuiseksi. sisarkateus on muuten joillakin yksilöillä tosi voimakas. itse olen ottanut sen linjan, että seurustelen vain sellaisten ihmisten kanssa, joiden kanssa on hyvä olla, oli sukua eli ei.

Jotkut ihmiset ovat vain hankalia ja sitten vielä sukulaisten kanssa aivan mahdottomia. Lopetat sen siskollesi soittelun. Sehän nauttii siitä, kun soittelet ja se saa lyödä luurin korvaasi ja naureskelee, kun olet hädissäsi ettei välit mene poikki. Anna nyt sen olla ja seuraavan kerran, kun näette tai keskustelette niin sanot suoraan ettet halua olla missään tekemisissä ennen kuin sisko osaa käyttäytyä.

Siskosi ilmeisesti on sinkku??? Taitaa myös sinkkuna pysyä.

juu, sinkku on, enkä yhtään ihmettele. Välillä tuntuu siltä, että kun mulla on mies ja meillä menee tosi hyvin, niin hänen pitäis ikään kuin päästä osalliseks siihen. Tai että on mun syytäni kun hänen elämänsä ei ole samanlaista. Ikäeromme vaikuttaa myös aika paljon, kun kiinnostuksen kohteet on erilaiset.

Enkä ole enää ottanutkaan yhteyttä, sen jälkeen kun luurin löi korvaan. Sillä on silti pokkaa sanoa mun miehelle, että minä en kuuntele, kun itse löi luurin korvaan. Tää on niin älytön juttu, etten voi käsittää. En myöskään ymmärrä, että koska lopettaa äitimme sotkemisen asioihin, koska se ei vaikuta mun päätöksentekoon millään tavalla. Äidilläni on se taktiikka, että yrittää kiristämällä saada mua suostumaan. Ja siis kiristää tyyliin, että mun on turha pyytää äidiltäni apua jos en suostu siskoani auttamaan. Mua ei kyllä kiristämällä saa tekemään yhtään mitään. Äitinikään ei liity asiaan mitenkään. Perhana kun kiuhuttaa.

älä revi ressiä, jos niitten taktiikka on saada sut raiteltasi. otat nyt uuden asenteen siskoon: jos hän ei kunnioita sinua ja kohtele kuin aikuista ihmistä, ei tartte sulle soitella. oisko ok taktiikka? kohtelet siskoasi kanssa kohteliaasti ja sanot äidillesi, että erotuomarin tehtävät voipi lopettaa. mun pitää nyt mennä, voimia.

oon yrittäny olla miettimättä asiaa, mutta en vaan pysty, koska vaivaa. En tosissaan haluais olla riidoissa, mut en myöskään halua antaa tässä asiassa periksi, koska ei ole ensimmäinen kerta kun näin käy. Ei kai tähän auta muu kuin pitää vähemmän yhteyttä ja lopettaa itsekin se ystävällisyys ja alkaa samanlaiseks mulkeroks, niin ehkä joku päivä sekin ymmärtää tai sit ei.

Yhteistyössä