Millä sais pojan painoa nousemaan edes vähän...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minkkius
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Minkkius

Jäsen
20.01.2009
337
0
16
Poika on 7v, pituutta joku 120-122cm ja painaa vajaat 20kg..
Aina on siis ollut sipponen, mutta kun terv.hoitajan mielestä painoa pitäisi saaada nousemaan.. Kaikki ihmeen rasvanimeytymishäiriöt on katsottu ja tutkittu, eikä mitään todettu. Poika oikeesti syö kuin hevonen, liikkuu kyllä paljon kun menevät tuolla pihalla.
Mutta ärsyttää kun joka kerta terkka siitä huolehtii ja käydään punnituksissa puolen vuoden välein...
Mutta millä mä sitä saan nousemaan, jos toinen ei vain "liho"???
Aina puhutaan niistä lapsista jotka ovat muka lihavia, muttei koskaan niistä joilla paino ei millään nouse ja sekin on ongelma...

voihan sitä laittaa ruokaan energialisää eli voita/kermaa, mutta ei sekään pitemmän päälle ole kovin terveellistä. Jos on terve reipas lapsi niin en olisi huolissaan. Sano sille terkalle et ihmisiä on erilaisia, toiset kasvattaa painoa nopeasti ja toiset ei koskaan.

ei Jumai ole mitään vikaa painossa!!ei ole vikaa..nyt yrittää lihottaa poikaa niin sit vähän ajan päästä valittaa mitä olet päästäny liian lihavaks!ei mitään painoo kannata tahallaan kerryttää!!

Onko paino tippunut omalla käyrällä? Ei mun mielestä kamalan laihalta kuulosta, minkäsmallisia vanhemmat on? Just yks äiti kirjoitti täällä, että hänen 119cm/21kg on muka liian lihava :o

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
voihan sitä laittaa ruokaan energialisää eli voita/kermaa, mutta ei sekään pitemmän päälle ole kovin terveellistä. Jos on terve reipas lapsi niin en olisi huolissaan. Sano sille terkalle et ihmisiä on erilaisia, toiset kasvattaa painoa nopeasti ja toiset ei koskaan.

Niinhän mä olen sanonut, mutta pitääpä tuo terkka päänsä. En mäkään mikään iso ole (164cm/52kg) eikä mieskään. Mutta poika painoi nelisen kiloa syntyessään, ja siitä on sitten sitä ***keleen viivaa piirretty...
Katsotaan vaan mikä show alkaa, kun poika menee syksyllä kouluun.. Paljonko terkka sit seuraa.
hassuinta on, että mun pikkuveljelle (kirjottaa nyt lukiosta) oli sanonut kouluterkka ihan samaa... Pitäis kai painoa saada nousemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko paino tippunut omalla käyrällä? Ei mun mielestä kamalan laihalta kuulosta, minkäsmallisia vanhemmat on? Just yks äiti kirjoitti täällä, että hänen 119cm/21kg on muka liian lihava :o

Siis terkkari oli sanonut lasta liian painavaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Paino on mennyt koko elämänsä ajan alle piirretyn käyrän, pojan kanssa on sen verran kyllä rampattu pitkin lääkäreitä, että hällä oli kauhea lääkärikammokin jossain vaiheessa. Mutta edelleenkään mitään "vikaa" ei ole löydetty...

Katsele omiasi tai miehen kasvukäyriä. Minäkin olisin juossut 2 lapsen takia ties missä kasvuhäiriöhässäköissä, mutta kun toin juuri vastaavalta näyttävät miehen kasvukäyrät anopin piironginlootasta neuvolaan, niin loppui juoksuttaminen.

Lapset kasvavat tavoillaan ja ajallaan, ja aika korjaa valtaosan puutteista.

poika painaa 31 kg ja on 145 cm pitkä, menen kouluterveydenhoitajan luo ens viikolla puhumaan asiasta. on kyl ain ollu pitkä ja laiha, pituus ihan yläkäyrällä ja paino keskikäyrällä... mutta nyt syö ADHD lääkettä ja siitä ruokahalu voi lähtee, mut mun silmissä poika syö hyvin.

Yhteistyössä