Millä tavoin autatte läheisiänne ja miten teitä autetaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tytsi-89

Aktiivinen jäsen
27.04.2007
20 996
11
38
Tuli tuosta yh-ketjusta mieleen. :) Aihetta sivuttiin yks päivä siinäkin ketjussa, jossa joku kauhisteli, miten hankalaa tuttavaperheellä on lastensa kanssa. Jos tästä saisi jotain vinkkejäkin samalla, itse kukin.

Mä autan ystävääni tällä hetkellä siten, että hain hänen lapsensa tänään päiväkodista, jotta ystäväni pääsi koulusta suoraan harrastukseensa. Huomenna vahdin lapsia päivän, jotta he saavat vapaata hoidosta. :) Ylihuomenna taas vien heidät päiväkotiin, kun ystävällä on niin kiireinen kouluaamu. Auttamiseni liittyvät aika paljon juuri lasten hoitamiseen. Joskus käyn kaupassa jonkun puolesta tai esim. vahdin mammani koiraa tms. Pidän lapsista ja lastenhoitoavun antaminen on helppo tapa auttaa etenkin yh-ystäviäni, jotta he pääsisivät esim. kouluun/töihin/muihin menoihin/saisivat nukuttua. Esim. koulusta ei ole kiva olla pois ja lapsi saattaa olla paljon kipeänä.

Minua autetaan mm. joskus opintoihin liittyvissä asioissa ja veli vie mut välillä autolla johonkin tai esim. korjaa jotain asunnossani/vaihtaa lamppuja. :D Vanhempani auttavat tarvittaessa niin taloudellisesti kuin muillakin tavoin.

Ei nyt just tule muuta mieleen. Mites muilla? :)

Viimeksi muokattu:
Miehen vanhemmat hoitaa välillä vauvaa, me taas autetaan heitä aina kun tulee jotain tarvetta, esim. autetaan tietokoneen tai telkkarin kanssa. Huomenna viedään anoppi sairaalaan viereiseen kaupunkiin, odotellaan kaupungissa että pääsee kotiin ja tuodaan sitten takaisin. Ylihuomenna sama miehen mummon kanssa. Mä autan usein miestä maatilan töissä ja rakennusprojekteissa, toki hyödyn siitä itsekin kun mies pääsee nopeammin kotiin :D

Minusta on mukavaa muutenkin vaikka yöpyä jonkun yh-ystäväni luona, parhaimmillaan useankin päivän. Olen tehnyt sitä lähiviikkoina aika paljon. Laittaa esim. yhdessä ruokaa, siivota yhdessä, saunoa, viettää aikaa yhdessä ja jutella. :) Auttaa lasten vahtimisessa, jotta toinen saa levättyä tai vaikka käytyä jossain. Win-win-tilanne. :D Yksin asuvana lapsettomana on ihanaa saada seuraa ja moni lapsensa ainoa vanhempi nauttii aikuisseurasta ja avusta. :)

• Tykkää
Reactions: Ultramariini
[QUOTE="vieras";24478982]Miehen vanhemmat hoitaa välillä vauvaa, me taas autetaan heitä aina kun tulee jotain tarvetta, esim. autetaan tietokoneen tai telkkarin kanssa. Huomenna viedään anoppi sairaalaan viereiseen kaupunkiin, odotellaan kaupungissa että pääsee kotiin ja tuodaan sitten takaisin. Ylihuomenna sama miehen mummon kanssa. Mä autan usein miestä maatilan töissä ja rakennusprojekteissa, toki hyödyn siitä itsekin kun mies pääsee nopeammin kotiin :D[/QUOTE]

Tuo on kiva juttu, että niitä isovanhempiakin autetaan eikä vaan oleteta, että he auttavat aina lastenhoidossa, saamatta itse apua. :)

Annan eteenpäin ilmaiseksi tavaroita, joita en enää itse tarvitse. En siis lähde rahastamaan käytetyillä reimateceilla yms ;) Vaan annan ne tarvitsevaan perheeseen. Viimeisen vuoden aikana olen antanut pyykinpesukoneen, kaksi lasten haalaria, yhden hyllyn, roppakaupalla muita lastenvaatteita ja -tarvikkeita.

Autan lastenhoidossa (myöskin pääosin yh-kavereita...) monella eri tapaa. Tänne saa tuoda lapsia yökylään, joskus katson naapurin muksuja pihalla kun äitinsä haluaa siivota rauhassa.

Pikkuveljeäni autan taloudellisesti. Synttärilahjaksi annan rahaa, tarjoan pieniä töitä mitä saa tehdä taskurahan ansaitsemiseksi. Autan häntä myös opinnoissa aina silloin tällöin.

Lapsuudenperhettäni avustan mm ottamalla koiran hoitoon tarpeen tullessa ja kastelemalla kukkia kun ovat lomalla.

Ystäväni eivät yleensä tarvi juuri muuta kuin keskusteluapua,
mutta tarvittaessa autan vaikkapa muutoissa, mun luo voi AINA tulla yöksi ja olen muutenkin "lainattavissa" ympäri vuorokauden.
Itse olen saanut ystäviltäni apua konkreettisesti muutossa ja sit lisäksi he jaksavat kuunnella mun vuodatuksiani. :D

Lapsen kanssa en vielä ainakaan apua tarvitse, mutta kyllä se kivalta tuntuu kun kaveri on yökylässä ja siivoaa koko kämpän sillä aikaa kun olen itse vaunulenkillä tm. :)

Tänään soitin aamulla aikaisin mummolleni ja kysyin voiko hän ottaa tyttäreni hoitoon siksi aikaa kun käyn hammaslääkärissä.
Mummo ilahtui ja sanoi vielä, että onkin miettinyt mitä mulle kuuluu ja milloin tuon lapseni heille kylään. Tuo lämmitti mieltä. :)

• Tykkää
Reactions: tytsi-89
Saanko mä fortunate joskus tulla sun luo yöksi, jos pyörin siellä päin? :D Vai kuinka kirjaimellisesti voi ottaa ton, että sun luo voi AINA tulla? :laugh:

Joku palstatapaaminen täytyy kyllä taas joskus järkätä. Oli kiva tavata viimeksi. :) Näin ihan ketjun aiheen vierestä.

Saanko mä fortunate joskus tulla sun luo yöksi, jos pyörin siellä päin? :D Vai kuinka kirjaimellisesti voi ottaa ton, että sun luo voi AINA tulla? :laugh:

Joku palstatapaaminen täytyy kyllä taas joskus järkätä. Oli kiva tavata viimeksi. :) Näin ihan ketjun aiheen vierestä.

No siis jos olen kotona niin kyllä voisi sanoa että melkeimpä aina voi tulla.
Kerran vuodessa about sellainen tilanne että ei voi.
Se on sit eri asia onko mulla resursseja viihdyttää vierastani, mutta saa siellä silti olla. :D
"Talo elää tavallaan, vieraat kulkee ajallaan"-sanonta sopii muhun. :D

Niin täytyy ehdottomasti! :)

No autan mieluusti aina oli sitten mitä tahansa. Juuri tuota keskusteluapua yleensä on tarvittu. Muutossa autetaan mieheni kanssa mieluusti ja niin on meitäkin autettu. :)
Ja meillä sama kuin fortunatella, että yösija löytyy aina, harvoin kukaan vaan tarvitsee. Musta yövieraat on ihan best, mutta nyt "vanhempana" ihmiset haluaa yöksi kotiin. :D

Olen tarjoutunut lastenhoitoavuksi jos tulee tarve, mutta vain kerran olen SAANUT hetken katsoa kaverin lasta kun oli lääkärissä. Koiraa olen kyllä monesti hoitanut kun heillä kaksi pientä lasta. :)

Vanhemmilta ja miehen vanhemmilta/siskoilta olemme saaneet lastenhoitoapua aina kun olemme tarvinneet.

Ennen hoidin siskoni lapsia ihan älyttömän paljon. En auta mitenkään enää, koska auttaminen ja ilahduttaminen oli niin yksipuolista ja hommaan tuli lisäksi hyväksikäytön makua.

Mulla on yksi hyvä ystävä jolla on paha alkoholi-ongelma. Ja sitten tullut muita ongelmia sen myötä. Minulla on aina puhelin auki tälle kaverille, aivan sama mihin aikaan soittaa niin olen apuna..
Kiitostakin saanut, ja tukea tullut takaisin kun sitä itse tarvinnut.

Musta yövieraat on ihan best, mutta nyt "vanhempana" ihmiset haluaa yöksi kotiin. :D

Mä saatan joskus vinkumalla vinkua jonkun tyyliin kilsan päässä asuvan ystävän yökylään.. :D
Parhaat keskustelut käydään yömyöhään puolipukeissa sohvalla peittoihin kääriytyneinä.. :D
Muutenkin tuntuu, et yökyläilyissä saa jotenkin enemmän irti ihmisestä.

• Tykkää
Reactions: tytsi-89
Mä saatan joskus vinkumalla vinkua jonkun tyyliin kilsan päässä asuvan ystävän yökylään.. :D
Parhaat keskustelut käydään yömyöhään puolipukeissa sohvalla peittoihin kääriytyneinä.. :D
NO NIINPÄ!!!! Olen oma itseni vasta yöllä puolenyön jälkeen, sillon juttu lentää parhaiten. :D Tää pitäis kaikkien tajuta, yökyläily on parasta!

Autan ihan konkreettisesti auttamalla jossain asiassa; siivous,juhlien järjestäminen,asioiden hoitaminen jne. Kuuntelen ja neuvon tarvittaessa. Yritän parhaani mukaan olla apuna,jos tunnen että joku sitä tarvitsee.en kyllä ole apua tuputtavaa sorttia, vaan harkitsen kyllä,jos vaikuttaa siltä, että kyseinen ihminen ei juuri sillä hetkellä tarvi/halua apua.

Minua ja perhettäni autetaan osallistumalla lapsenhoitoon; me vanhemmat pääsemme suht säännöllisesti viettämään "omaa aikaa" ja isovanhemmat hoitavat lasta :) Myös taloudellisesti saamme apua aina jos tarvimme.Emme tosin ole sitä apua tarvineet juuri ollenkaan.Mutta se tieto,että rahallista apua saa,jos tarvii, meillä on.

Totta! Musta on ihanaa käydä öisin keskusteluja vaikka saunassa tai keittiönpöydän äärellä teetä tai siideriä juoden. :D

Yhteistyössä