Millä todennäköisyydellä tulla raskaaksi keskeytetystä yhdynnästä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
..jos kuukautiset eivät ole vielä lapsen syntymän jälkeen alkaneet, sekä imetän vielä? Eli ollaan 3 kertaa oltu yhdynnässä niin, että mies ei ammu sisään. Lääkäri itse sanoi että mahdollisuus olematon, että sitä voi harrastaa. Kumin kanssa en voi olla yhdynnässä, koska vaikka laittaisi purkillisen liukuvoidetta, se sattuu. Tosin niiden yhdyntäkertojen jälkeen on alkanut tulla valkovuotoa enemmän, eli voisiko se johtua mahdollisesta raskaudesta vai jostain muusta? JA ei tarvitse aloittaa moraalisaarnoja, sillä jos tulen raskaaksi, pidämme lapsen. Eli tulen raskaaksi tai en, niin en leiki kenenkään "elämällä".

jos täysimetät päivin öin väh. 4h välein, eikä lapsi saa mitään lisäruokaa ja on alle 6kk, niin pienihän se todennäköisyys raskautumiseen on...mutta...tiiät varmaan itekin ettei toi mikään ehkäisykeino oo!!

Aikamoista arpapeliähän tuo on, aina on kuitenkin mahdollisuus että alkavien kuukautisten ovulaatio sattuu juuri sen yhdynnän kohdalle ja vielä joku penteleen siittiö onnistuu karkaamaan ja pääsee munasolulle asti.

Eikö siule käy mitkään hormooni valmisteet ehkäisyksi?

Imetyshän toimii ehkäisynä jos siinä täytyy tietyt kriteerit.
Imetys käy ehkäisystä kuuden ensimmäisen kuukauden aikana vauvan syntymästä edellyttäen, että

* vauvaa imetetään lapsentahtisesti, eli että lapsi saa rintaa aina kun itse tahtoo,
* äidin kuukautiset eivät saa olla alkaneet eikä lapsi saa saada lisäravintoa, niin äidinmaidonkorviketta kuin kiinteitäkään ruokia,
* imetysvälin tulee olla enintään 4 tuntia ympäri vuorokauden, siis myös yöllä.

http://metku.net/~pesu/ehkaisy/tilanteet.php
Jos yllämainitut kriteerit täytyy on ehkäisysuoja 98%.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Asiaan liittyen, kuinka suuri ilo miehelle on tuollaisesta tavasta, että mukava leikki pitää lopettaa kesken?

Voisko joku vastata tähän :)

eihän sitä tietenkään kesken lopeteta, mies vain tulee jonnekin muualle kuin naisen sisällä.. esim. suuhun/rinnoille/vatsalle, mihin tahansa..

omasta kokemuksesta sanoisin, että tuon menetelmän tehokkuus riippuu hyvin pitkälle miehestä.. toisen miehen kanssa toimi 1.5 vuotta ja toisen kanssa ei kertaakaan (eli joku pikku veitikka sieltä karkasi).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Asiaan liittyen, kuinka suuri ilo miehelle on tuollaisesta tavasta, että mukava leikki pitää lopettaa kesken?

Voisko joku vastata tähän :)

eihän sitä tietenkään kesken lopeteta, mies vain tulee jonnekin muualle kuin naisen sisällä.. esim. suuhun/rinnoille/vatsalle, mihin tahansa..

omasta kokemuksesta sanoisin, että tuon menetelmän tehokkuus riippuu hyvin pitkälle miehestä.. toisen miehen kanssa toimi 1.5 vuotta ja toisen kanssa ei kertaakaan (eli joku pikku veitikka sieltä karkasi).

Mutta eikös mies kuitenkin mieluiten laukeaisi sisälle? :)

Mä olen vain yksi esimerkki, eli ei kantsi kauheasti mun tapaukseeni luottaa =)

Mutta meillä on kyseinen tapa ollut käytössä... ööö... 2002 lähtien koko ajan. En tullut raskaaksi ennen kuin yritettiin kunnolla. Vauva on nyt 4kk ja edelleen sama "ehkäisy" meillä käytössä, toinen saa tulla jos niin hienosti käy =)

Yhteistyössä