Millä viikoilla 4D-ultraan olisi parasta mennä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jennyli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hämeenlinnan lääkärikulmassa suosittelivat muistaakseni käyntiä rv 23-28. Raskausviikot ei vaikuta mitenkään kelakorvaukseen. Itse kävin viikoilla 26+. Hinta oli jotain 160 ? luokkaa, ultraaja on todella perinpohjainen ja aivan ihana! :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Epeti:
Hämeenlinnan lääkärikulmassa suosittelivat muistaakseni käyntiä rv 23-28. Raskausviikot ei vaikuta mitenkään kelakorvaukseen. Itse kävin viikoilla 26+. Hinta oli jotain 160 ? luokkaa, ultraaja on todella perinpohjainen ja aivan ihana! :heart:

Mä sain kela-korvauksen.. näköjään sit muuttunu.

Täällä Tampereella on kumma käytäntö kun Kela-korvausta ei enää saa kuin lääketieteellisin perustein ja sen määrittelee sitten ultraaja! Säännöt ovat kuulemma tiukentuneet tuon korvauksen osalta ja siksi näin. 4D-ultra täälläpäin maksaa siis n. 250! :o

Yhden ajan jo varasin täältäpäin varmuudeksi koska tunkua on!
Tänään soittelen vielä Hämeenlinnaan :D Onko sielä kuinka ruuhkaisaa?! Mahdankohan päästä ennen rv 28!!

Alkuperäinen kirjoittaja Jennyli:
Täällä Tampereella on kumma käytäntö kun Kela-korvausta ei enää saa kuin lääketieteellisin perustein ja sen määrittelee sitten ultraaja! Säännöt ovat kuulemma tiukentuneet tuon korvauksen osalta ja siksi näin. 4D-ultra täälläpäin maksaa siis n. 250! :o

Yhden ajan jo varasin täältäpäin varmuudeksi koska tunkua on!
Tänään soittelen vielä Hämeenlinnaan :D Onko sielä kuinka ruuhkaisaa?! Mahdankohan päästä ennen rv 28!!

Itse kävin reilu viikko sitten Hämenlinnan lääkärikulmassa. Kelakorvauksen jälkeen maksoi 162e. Ultraaja ennen laskun antamista sanoi kirjottavansa siihen laskuun jotain kelaa varten. Eli oisko ollut niin, että joku erityismaininta piti siihen laittaa, jotta tuon kelakorvauksen saa? Mene ja tiedä.

Käyn kyseisessä paikassa muutenkin gynellä ja kysyin noin 6 viikkoa ennen varaamaani aikaa, että koska pitäisi varata, jos 4d ultraan haluaa. Vastaus oli, että heti piti varata kalenteri näytti täydeltä jo silloin. En sitten tiedä kuinka paljon vaikutti kesälomat. Mutta tosiaan omalla kohdalla oli niin, että kuusi viikkoa ennen aika piti varata. Ja itse kävin 4 d:ssä 25+6 päivänä, ja ultraaja sanoi, että oli todella hyvä ajankohta.

Niin siis minäkin sain kyllä kelakorvauksen Hämeenlinnasta, vaikkei mitään varsinaista syytä ollut. =)

Itse taisin tilata ajan Hämeenlinnaan rakenneultran jälkeen eli aikalailla 6 viikkoa etukäteen. Ja hyvin oli aikoja tarjolla.

Sen verran vielä, että kuulemma yksi kymmenestä ultrattavasta jää ilman kolmiulotteisia kuvia. Me yllättäen kuuluttiin tähän vähemmistöön, koska meidän pikkuinen on ollut joka ultrassa aika häveliästä sorttia. Tämä sitten myös alensi ultran hintaa parilla kympillä. Eikä haitannut meitä ollenkaan, koska ihan vauvan hyvinvoinnin takia käynnille mentiin.

Edellisessä raskaudessa käytiin myös samaisella lääkärillä 4D:ssä ja silloin kun eräs rakenne jäi epäselväksi, ultrasi ilmaiseksi uudestaan kahden viikon kuluttua. =)

Kiitos vastauksista :flower:
Aika Hämeenlinnaan varattu Henrik Rosendahlille 21.9 =)
Hänelläkö olette käyneet?! Millainen lääkärinä?!
Mulla kun jäänyt jotenkin huono maku nuista mieslääkäreistä :/ Kuopuksen aikanen 4D kokemus oli todella pettymys vaikka kyseessä erittäin kokenut ja kehuttu mieslääkäri! Jostain syystä ei vain ollut ns. mun tyyppiäni sellainen jäyhä, vähäsanainen ja hieman tympääntyneenkin oloinen vanha herra! ;)

Rosendahlilla minäkin kävin ja kovasti tykkäsin. Kertoi perusteellisesti mitä tekee ja mitä näkyy. Mies sanoi häntä lupsakkaaksi kaveriksi, joka kuvastaa häntä hyvin;) Oma äitini on aikanaan käynyt myös hänellä odottaessaan minua ja pikkuveljeäni noin kolmekymmentä vuotta sitten, että kokemusta kyllä löytyy.

Yhteistyössä