Millä viikoilla syntyi kakkonen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 123458
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1

123458

Vieras
Hei!
Minua kiinnostaisi pikkukakkosen odottajana, että millä viikoilla teillä kakkoset ovat syntyneet? Minulla esikoinen antoi odottaa rv40 asti, jonka jälkeen tehtiin sektio suuren koon takia. Nyt sitten kiinnostaisi tietää että olisiko vauvan syntymä tällä kertaa nopeampaa :)

Eka syntyi kolme päivää ennen laskettua aikaa, toka yhdeksän päivää la:n jälkeen(olis seuraavana päivänä käynnistetty), kolmas viisi päivää la:n jälkeen. Keskimmäinen oli pienin, ja kolmas oli suurin vauvoista.

Mulla menny siten että ensimmäinen syntyi 40+2, toinen 40+0 ja kolmas 39+0. Nyt neljäs tulossa ja viikkoja 36. Kaks viikkoa sitte oli jo kohdunsuu sormelle auki. Viikko sitte kanavaki hävinnyt. On supistellu tosi paljon joten luulen että suu voi nyt olla jo 2-3cm auki. Eli oletettavasti tämä neljäs voi syntyä ihan milloin vaan tai sitte mennään ihan loppuun asti, mutta mulla tosin tähän asti tullu aiemmin aina seuraava :)

Esikoinen syntyi 39+2, toinen 39+5 ja kolmas 38+0, kaikki synnytykset käynnistyneet spontaanisti vesien menolla! Nejättä nyt odotellaan saa nähdä kuinka pitkälle tämä menee!

Numero 1 syntyi rv 41+5, käynnistyi itsestään. 3650g (tyttö).
Numero 2 syntyi rv 40+1, käynnistettiin laskettuna päivänä. 3810g (poika).

Kummankin kohdalla synnytys alkoi lähes täysin epäkypsästä tilanteesta. Toisen kohdalla ennakoivia supistuksia oli muutamia ennen käynnistystä, mutta ne eivät siis juuri auttaneet.

Olen edelleen sitä mieltä että jokaisen oma kierto on paras peruste arvioida synnytyksen ajan kohtaa. Tuo raskauskiekkohan on tehty tasan 28 pvän kierrolle, jos oma kierto on enemmän kuin tuo 28 pvää niin silloin lapsi tod.näk syntyy la:n jälkeen. Jos taas kierto on vähemmän kuin 28 pvää niin usein lapsi syntyy ennen la: päivämäärää. Jos taas kiertosi on epäsäännöllinen/heittelevä on ihan mahdotonta ennustaa yhtään mitään. Sillä- monesko lapsi on tulossa, ei ole mitään merkitystä asiaan.

Itselläni on säännöllinen alle 28 pvän kierto ja molemmat lapseni on syntyneet reilua viikkoa ennen LA

Yhteistyössä