Millä viikolla keskenmeno?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kmrv20
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kmrv20

Vieras
Pahoittelen ikävää aihetta, mutta haluaisin tietää millä viikolla (rv) keskenmeno on tullut ja kuinka pian uusi raskaus alkoi? Oliko alusta asti tuntemus ettei kaikki ole kunnossa vai oliko km täysin yllätys?

Kiitokset vastanneille!

rv5+2 meni kesken ja aavistin sen. 5vk siitä niin plussasin uudelleen, joka meni kesken rv6+4. Nyt pidän kk väliä ja uusi yritys käyntiin. Enköhän mä vielä joskus onnistu!

8+2 oli loppunut sikiön kehitys. Huomattiin 11+0. Itselläni oli kyllä pelko keskenmenosta ja itkin viimeiset kaksi viikkoa ennen kuin sain kuulla keskeytymisestä.

Takana puolen vuoden sisällä kaksi keskenmenoa. Ensimmäinen iski kuin salama kirkkaalta taivaalta - ultrassa havaittiin kuollut sikiö, keskeytynyt keskenmeno kyseessä, raskausviikkoja silloin 12+0. Toisessa tuli alkuraskauden spontaani keskenmeno - viikkoja tasan 7. En kyllä osannut yhtään aavistaa. Keskeytyneessä keskenmenossa raskausoireetkin, mun tapauksessani oksentelu ja tukkoinen nenä ei loppuneet vaikka pieni olikin kuollut jo viikkoja ennen asian toteamista.

Mulla tuli keskenmeno viikolla 11, enkä aavistanut yhtään mitään. Selvisi että mulla oli tuulimunaraskaus joka hoidettiin kaavinnalla. Ja uudelleen tulin raskaaksi parin kuukauden kuluttua ja kaikki meni hyvin.

mulla on mennyt spontaanisti kesken viikolla 12+ ja keskeytynyt keskenmeno viikolla 11+ molemmissa ollut kaavinnassa. seuraavaan raskautumiseen meni reilu vuosi ja nyt vasta saanut tuon toisen kesken menon. ensimmäisestä lapsesta raskauduin heti.

Mulla meni neljäs raskaus kesken viime tammikuussa vk 20+. Liikkeet loppui jo 21.12 (20+1) mutta jouluksi en halunnut sairaalaan. Sen jälkeen olin tuntevinani pienenpieniä liikkeitä mutta eipä tuo hengissä ollut seuraavalla neuvolakäynnillä ja lopulta vauva syntyi 22+3. Mitään isompaa vikaa ei löytynyt, napanuorassa oli jokin ohuempi kohta joka olisi voinut aiheuttaa kuoleman. Alusta asti kyllä tiesin ettei kaikki ole hyvin, maha oli Todella kipeä koko ajan ja vaisto vain sanoi ettei tässä käy hyvin. Siksi tämä ei ollutkaan maailman suurin järkytys kun jotenkin olin jo siihen valmistautunut. Nyt olen 13+2 raskaana eli heti toisesta kierrosta tulin taas raskaaksi ja toistaiseksi kaikki hyvin, todella paljon parempi olo on nyt.

AP:lle voimia, sinullakin näköjään ollut puolessa välissä ollut raskaus, on se jotenkin rankempaa kun luulisi että sitten voisi jo hengähtää. Nyt en uskalla huokaista ennekuin vauva on sylissä...

Keskeytynyt km todettiin rv 16, sikiö oli kuollut n. 14 raskausviikon iässä. Ihan yllätyksenä tuli, luulin kaiken olevan kunnossa. Uusi raskaus alkoi parin kk päästä.

Lapsivedet meni 19+3 ja lapsi syntyi kuolleena vähän myöhemmin. Uusi raskaus alkoi toisesta kierrosta ja siitä terve lapsi, pian 3 v. Nyt taas raskaana 21 tasan, saas nähdä miten menee...Jotenkin ollut paljon epäilyksiä...

1. rv 10 -> ei juurikaan raskaus oireita, olisihan se pitänyt arvata..
2. rv 8 -> vähän enemmän oireita, mutta pettymys oli suuri
3. rv 7 -> no, kolmas kerta toden sanoo, mutta ei
4. rv8 -> ei tästä kuitenkaan mitään tule, arvasin oikein
5. Täysiaikainen, terve lapsonen

Raskauduin uudestaan aina n. puolen vuoden jälkeen. Viidennestä raskaudesta tiesin heti, että nyt mennään loppuun asti. Oli niin selvät raskausoireet verrattuna edellisiin.

Kaikki alkaneet (ja päättyneet) luomusti. Mitään syitä ei löytynyt.

Vkolla 6 oli pysähtynyt kehitys,joka huomattiin rv 9. Lääkkeellinen keskeytys samalla viikolla ja siitä noin 4 viikon päästä kaavintaan, kun istukka ei suostunutkaan tulemaan ulos. Raskauden keskeytyksestä ei tullut minkäänlaisia aavistuksia.
Reilu puolivuotta yritettiin raskautua, ennenkuin mies päättikin lähteä omille teille ongelmattomampaan elämään. Tästä kaikesta reilu kolme vuotta ja uusi raskaus käynnistyi ongelmitta (eri kumppanin kanssa) toisesta kierrosta ja pyllerö on pysynyt matkassa hyvin tähän asti.:)

Voimia teille kaikille keskeytyksen/keskeytyksiä kokeneille! Ja toivon syvästi parisuhteisiinne rakkauden vaaleanpunaisia lentosydämiä, että km.n kaltaiset takaiskut onnistuttaisiin kääntämään parisuhdetta syventäväksi tekijäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ..nöpö..:

Raskauduin uudestaan aina n. puolen vuoden jälkeen. Viidennestä raskaudesta tiesin heti, että nyt mennään loppuun asti. Oli niin selvät raskausoireet verrattuna edellisiin.

Otan osaa keskenmenoihisi. Mutta haluan korjata kun sanoit että "oli niin selvät raskausoireet" joista tiesit ettei mene kesken. Ei oireet ole verrannollisia keskenmenoon, missään nimessä! TUo antaa virheellistä tietoa. Itselläni oli todella voimakkaat raskausoireet ja nt-ultrassa todettiin kohdunulkopuolinen raskaus ja sikiö siis kuollut jo viikkoja aikaisemmin, mutta oireet olivat päällä edelleen, kunnes sikiö abortoitiin.

Ystävälläni myös täysin oireeton raskaus ja terve vauva syntyi. Häntä ärsytti ja pelotti kun kaikki puhuivat että "oireista tietää että kaikki on hyvin". Täysin väärää tietoa, eikä saa yleistää jos itsellä on niin käynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Äläs yleistä.:
Alkuperäinen kirjoittaja ..nöpö..:

Otan osaa keskenmenoihisi. Mutta haluan korjata kun sanoit että "oli niin selvät raskausoireet" joista tiesit ettei mene kesken. Ei oireet ole verrannollisia keskenmenoon, missään nimessä! TUo antaa virheellistä tietoa. Itselläni oli todella voimakkaat raskausoireet ja nt-ultrassa todettiin kohdunulkopuolinen raskaus ja sikiö siis kuollut jo viikkoja aikaisemmin, mutta oireet olivat päällä edelleen, kunnes sikiö abortoitiin.

Ystävälläni myös täysin oireeton raskaus ja terve vauva syntyi. Häntä ärsytti ja pelotti kun kaikki puhuivat että "oireista tietää että kaikki on hyvin". Täysin väärää tietoa, eikä saa yleistää jos itsellä on niin käynyt.

Olen pahoillani menetyksestäsi!

Niin.. minä tiesin. Puhuin vaan itsestäni ja omasta kokemuksestani, en muiden. Tottakai tiedän että sattumaahan se oli, että raskaus sujuikin normaalisti. Voi olla että seuraava (jos luoja suo) onkin taas ihan erilainen alku-oireiltaan.

Anteeksi jos aiheutin kommentillani mielipahaa.

Yhteistyössä