Millä viikolla kokoarvio tehdään kasvaneen sf-mitan takia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iso sf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

iso sf

Vieras
Onko kellään tietoa tai kokemusta, millä viikolla tehdään äitiyspolilla ultra? Sain lähetteen polille, kun sf-mitta on noussut keskikäyrältä yläkäyrälle ja vähän sen yli. Onko ultra tässä lähiaikoina vai vatsa loppuraskaudessa? Nyt menossa 33. viikko.

Mulla tehtiin rv 36. Sf-mitta kärysi koko raskauden ajan yläkäyrällä, ja alettiin huolestua lapsen koosta kun itse olen kapealanteinen ja pieni kooltani muutenkin.

Kokoarvioon kannattaa kuitenkin suhtautua varauksella, lapsihan kerkeää vielä keräämään painoa ja kokoa ennen laskettua aikaa :) Meillä sitä tuli lisää vielä kilo siihen arvioon, ja lapsi oli nelikiloinen syntyessään (rv36 siis ultra veikkasi 2995g).

Arvelinkin, että menee tonne rv 36 tienoille. Mulla sf pompsahti keskikäyrältä yläkäyrän yläpuolelle. Aikasemmin vauvat olleet pieniä syntyessään. Siksi vähän huolettaa, kun iso mitta voi johtua myös muusta, kun vauvan koosta (liikaa lapsivettä?). Olis kiva päästä ultraan aikasemmin jotta näkis, onko vauvalla kaikki hyvin. Kokoarvio ei nyt sinällään niin kauheesti kiinnosta, kun voi tosiaan heittää paljonkin.

Mulla meni omilla käyrillään kokoajan. Ensin tarkistelivat että kasvaako se laps kun mulla paino putosi, sitten kattoivat että onko se suuri kun sf oli korkealla. Vauva oli keskikokoa joten suuri mitta ilmeisesti selittyi sillä että maha oli tosi edessä ja minä itte aika lyhyt. Vettäkään ei ollu epänormaalin paljon.

Yhteistyössä