Millä viikolla te alkaisitte huokaista helpotuksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua

Vieras
eli mulla tilanne se, että olen sairaalassa rv 27+3 ja ennenaikainen synnytys uhkaa :-( . Supisteluita yms. tosin nyt hyvässä hoidossa ja täysi vuodelevossa ovat onneksi melkein loppuneet. Mutta riski on edelleen korkea. Tänään sain ottaa koneen vuoteeseen, kun vähän rauhallisempi tilanne on.

Lääkäriltä kysyin, niin hän kyllä lohdutteli, että näillä viikoilla vauvalla on jo korkea todennäköisyys selvitä ja hoidossa toipua ajan kanssa niin, ettei mitään pysyviä vammoja jää. Tiedä sitten, sanoi kuitenkin, että jos viikolle 30+ päästään, niin todennäköisyydet ovat huomattavasti paremmat. Ja että jokainen päivä on tärkeä.

Mutta mitä te olette mieltä, onko teillä kokemusta? Missä vaiheessa uskaltaisin olla tukehtumatta jatkuvaan pelkooni ja stressaamatta liikaa (sekin kun olisi tärkeää, rentoutuminen). Tiedän kyllä, että aikaisemmallakin viikoilla on syntynyt terveitä vauvoja, mutta...

Minullakin supistusherkkä maha ja vielä panikoin, mut aion rauhoittua viikon 25 jälkeen...sen jälkeen alkaa olla jo aika hyvät mahikset...tuossa vaiheessa jo todella hyvät!:hug:

Tiedätkö yhtään painoarviota?

Kaverin tyttö syntyi viikolla kakskymmentä jotain (en muista tarkkaan, olisko ollut n.25), ja painoi syntyessään 560g. Nyt täysin terve 2-vuotias.

tutulla oli kanssa ennen aikaisia supisteluja ja poitsu syntyi viikolla 29. pieni kuin mikä, 1100 g. mutta ihan normaali oli, kaikki oli tarpeeksi kehittyneet joten keskoskaapissa oltuaan ja sittemmin kotiin päästyään on kasvanut ja kehittynyt aivan normaalisti. alkuun oli alakäyrillä (tietty) mutta nyt on 2,5 vuotias ja kasvuvauhti kiihtyy. jatkuvasti jää vaatteet pieniksi...

Kyllä se epäilemättä on siellä viikon 30 tienoilla, kun vauvan mahdollisuudet selviytyä terveenä ennenaikasuudesta alkavat kasvaa reilusti. Ja tosiaan, jokainen päivä on aina hyvää lisäaikaa, ja tärkeä kehityksen kannalta.

Alkuperäinen kirjoittaja tsemppiä!:
Tiedätkö yhtään painoarviota?

Kaverin tyttö syntyi viikolla kakskymmentä jotain (en muista tarkkaan, olisko ollut n.25), ja painoi syntyessään 560g. Nyt täysin terve 2-vuotias.

Tänään ilmeisesti tehdään tarkempaa arviota tuosta. Eilen kun tänne tultiin oli niin paniikki päällä, etten tajunnut mistään mitään. Jostain 800-900g kätilö puhui, mutta itse en tajunnut mitään kysellä tarkempaa tai osannut tai paniikissa jaksanut.

Minä synnytin kaksoset 28+5, pysyivät hengissä koska makasin sairaalassa sitä ennen 5 viikkoa. Kyllä se olisi hyvä jos raskausviikkoja ehtisi tulla 30 ja yli. . .

Tsemppiä!!

Alkuperäinen kirjoittaja rv23:
Tässä ihan faktaa aiheesta: http://www.tekay.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=21&Itemid=66 :)

Kiitos, tuo näyttää aika lohdullista tätä vauvaa ajatellen, vaikka keskosuus sinänsä oma iso riskitekijänsä onkin.

Kiitoskiitoskiitos :-)

Alkuperäinen kirjoittaja Keskosia!:
Minä synnytin kaksoset 28+5, pysyivät hengissä koska makasin sairaalassa sitä ennen 5 viikkoa. Kyllä se olisi hyvä jos raskausviikkoja ehtisi tulla 30 ja yli. . .

Tsemppiä!!

Nojoo, sinne 36:een vähintään tässä edelleen olisi kova tavoite.
Mutta päivä kerrallaan oikeaan suuntaan.

Yhteistyössä