millainen 30v ihminen jolla oma perhe, molemmat (mies ja nainen)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liian vanha tajuamaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mullakin yksi "aikuinen" ystävä joka on naimisissa, äiti maksaa joskus jopa kauppalaskut ja kenkiä ja vaatteita jakelee yhtenään. Auto (jonka sai äidiltään) on usein tankattu äidin bensakortilla. Ja monia, monia muita juttuja. En tajuu ollenkaan.
Sitten on vielä loukkaantunut isälleen joka ei maksa hänen menojaan. Sanon vaan, että tuollaset vanhemmat (jotka maksavat lähes kaiken)tekevät karhunpalveluksen lapsilleen.

No eipä se ole teiltä mitenkään pois jos mun vanhemmat haluavat välillä auttaa mua. Vai pitäisikö mun olla ottamatta vastaan esim. äitini tytölleni ostamia vaatteita? Hän ja siskoni kun ostavat niitä vaatteita omasta tahdostaan eivätkä multa siihen etukäteen lupia kysele.

Isä osti mulle omasta tahdostaan pyörän, kun hänen mielestään mun vanha pyörä oli niin huono (ja kyllä se onkin ). Olisi pitänyt ilmeisesti kieltäytyä.

:p :p

Onpa täällä palstalla yksi vakkarikin, joka asustelee isin rahoilla. Ja ylpeilee täällä ferrarihääautoillaan sun muilla, mutta totuus on että isi maksaa.

Mä taas mietin, miten saisin tämän maallisen mammonani jaettua lapsilleni jo elinaikanani siten, että he eivät joutuisi maksamaan sen paremmin lahja- kuin perintöveroakaan. Verottaja repii selkänahkaani ihan riittävästi muutenkin ja senttiäkään ylimääräistä en halua valtiolle antaa. Yksi tapa tulee olemaan maksaa lasteni laskuja tai itse asiassa tehdä sopimukset mun eikä lasteni nimellä.

kyllä mulle kelpais isäpapan rahat vaikka ihan kuukausierinäkin jos vain äitirukka kuolemakseenkaan tietäis et kuka se isäpappa oikein on....... mutta kun oli just miehenvaihtoviikot menossa ja sillonhan kun uutta valitaan niin useampi testataan..... joten omillaan on toimeen tultava :/

Kyl tommosesta voi pitkälti syyttää vanhempia ittiään et aikuset kakrat ovat rahapussilla! Mun mies on just vähän ton sorttinen et ois aina lanomassa vanhemmiltaan rahaa jota ei sit koskaan maksa takasin. Ja mulle se on kova pala kun oon oppinu siihen et ite ansaitaan mitä kulutetaan.
Mut appivanhemmat sen on pilanneet ja tehneet karhunpalveluksen kun ovat liikaa aikoinaan avittaneet ja olleet käsi ojossa rahaa syytämässä, nyt sitte saavat olla miehen tuhuroinnin maksumiehenä kun mies on oppinut "helpolle"!

entäs me?
mun vanhemmat kovia TARJOAMAAN rahallista apua. nimenomaan tarjoavat rahaa sanoen sitä ennakkoperinnöksi. suurista summista siis kyse.miehen äiti taas jostain syystä haluaa maksaa jokaiselle lapselleen "kuukausiapua" n.100?. Ei siis koskaan pyydetä rahaa mutei kyllä kieltäydytäkkään. Ilmeisesti me nyyt ollaan sit selkärangattomia uusavuttomia...
kumpikin kuitenkin työssä ja rahoja ei tuhlata joutavaan!!

kasvatus on kaiken a ja o. jotkut kasvattaa lapsensa "helppoon elämään" ja toisille elämä normaalia ja toisille hieman raadollisempaa.mulla käyny tää raadollisuus kohtaloksi, en valita,mutta oishan se kiva jos isä eläisi ja auttaisi joskus.

en osaa sanoa millaisia ihmisiä ovat;ehkä ovat vaan oppineet että isi auttaa aina. mutta itselläni kyllä raja selkeä.vanhempani saavat nyt eläessään nauttia varoistaan tai sijoittaa minne haluaa,mutta minä en halua olla sijoituskohde. lapsilleni saavat ostaa tavaroita ja antaa rahaa tileille-se on eri asia kuin että meidän perheen elämää maksaisivat autoilla tai laskujen maksulla.se olisi minusta alentavaa.

kyse on nykyajasta.nykyään ei tarvitse osata ruokaalaitta-on einekset, ei siivota-on anoppi tai äiti,töitä ei tarvii tehdä-on isi ja jos lapset hankalia nekin voi laitta isovanhemmille.

Tapaus kai mekin sitten. Isäni kiertelee kirppareilla ja ostaa silloin tällöin meidän lapsille kenkiä ja vaatteita sieltä. Minusta niin hellyyttävää. Isä asunut yksin jo yli 20v. Ja minä ainoa lapsi, teidän että hänellä sisällään suuria tunteita minua ja lapsiani kohtaan. Varmasti avustaisi rahallisestikin, jos olisi huomattavan suurituloinen. Itse olemme ajaneet itsemme melko tiukoille, joten lämmittää mieltä nämä löydöt :)

Alkuperäinen kirjoittaja erkki:
kyse on nykyajasta.nykyään ei tarvitse osata ruokaalaitta-on einekset, ei siivota-on anoppi tai äiti,töitä ei tarvii tehdä-on isi ja jos lapset hankalia nekin voi laitta isovanhemmille.

Hoh hoijaa vain. Eli jos saa vanhemmiltaan joskus taloudellista apua tarkoittaa sitä, että on uusavuton laiska luuseri joka ei tee yhtään mitään? :laugh: :laugh:

Yhteistyössä