Millainen ihminen jättää pienen lapsen tukehtumaan kuumaan autoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysynvaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysynvaan

Vieras
" Vaasassa lomamatkalla oleva helsinkiläismies törmäsi keskiviikkona iltapäivällä järkyttävään näkyyn.
Aluksi hän ihmetteli, mikä tien sivuun parkkeeratussa autossa liikkui. Sitten hän tajusi, että kuumassa autossa pyöri hädissään 5-6-vuotias tyttö.

? Pieni tyttö oli aivan punainen ja hänellä näkyi kasvoilla aivan selkeitä hikipisaroita. Koputtelin siihen ikkunaan ja kysyin, että onko sulla kuuma. Tietysti sanoi sitten, että on tosi kuuma, Johan Chilov kertoo.

Hän yritti avata ovea nostamalla napista, mutta hänellä oli niin hikiset kädet, että ne liukuivat napista, eikä hänellä ollut voimia saada sitä ylös.

Aurinko porotti suoraan tytön puolelta autoon, eikä yksikään ikkuna ollut auki. Mies kysyi tytöltä, missä tämän vanhemmat ovat ja lapsi vastasi, että töissä.

? Siinä kohtaa säikähdin, että onko hänet unohdettu sinne, että miten voivat olla töissä, Chilov ihmettelee."

Lapsi j

Niin, miksei sitä lasta voinut sinne asioille ottaa mukaan? Toivottavasti tää ei sentään ollut sellanen tapaus, missä isä kysyy lapselta, tuletko mukaan, ja kun lapsi vastaa että en tule, niin "jää sitten autoon".

Tässä yhtenä päivänä näytin mun tytölle, miten kuuma voi autossa tulla. Meillä on ilmastointi autossa, joten auto oli oikein mukavan viileähkö kun parkkipaikalle pysähdyttiin. Sammutin auton. Meni puoli minuuttia, niin tyttö sanoi että on aika lämmin. Minuutti, ja tuntui ettei saa kunnolla ilmaa. Puolentoista minuutin kuluttua molemmat oli sitä mieltä, että nyt on pakko päästä ulos. Puolitoista minuuttia....

Puhuttiin siitä, miten hirveitä ihmiset ovat kun jättävät eläimiä (ja näköjään myös lapsia) autoon kuumuuteen. Pyysin häntä kuvittelemaan itselleen vielä toppavaatteet päälle, koska siltä koirasta tuntuu turkki päällä. Kunpa nekin ihmiset kuvittelisivat, jotka meinaavat jättää lemmikin tai lapsen autoon, edes hetkeksi.

kerran löysin ison kaupan parkkikselta 2 takapenkille turvaistuimiin kiinnitettyä lasta fleesevaatteet yllään ja ovet ikkunat kiinni. ulkona oli yli 20 astetta. lapset tuijotti flegmaattisena. juoksin pienessä paniikissa kaupan pihakukkaosaston ulkokassalle ja pyysin kassaa kuuluttamaan lasten vanhempia. samalla pidin silmällä autoa.
pyyntöni kuuli nainen, joka oli katselemassa kaikessa rauhassa kesäkukkia ja sanoi, että ne on siellä mun lapsia. haukkui mut vielä päälle ja makseli rauhassa ostoksensa.( koska itse olin siinä hommaillut autollani jo jonkin aikaa, ennekuin huomasin lapsia, oli siinä mennyt aikaa ainakin vartti, eikä äiti olisi ilman valitustani varmaan mennyt vielä pitkään aikaan sinne, senverran rauhassa siinä suunnitteli ostoksiaan)

Tiedän hyvin hädän oman poikani kohdalla. Olimme lähdössä reissuun ja poika lähti edeltä ulos. Yleensä siis auton ovet ovat lukittuina,mutta nyt oli tavaraa kannettu autoon. Itse jäin vielä tarkistamaan, että sisällä kaikki reissuunlähtö kunnossa ja vielä vessassa kävin. Poika oli mennyt autoon eikä päässyt ulos. Oli TODELLA hikinen ja huusi paniikissa. Auto oli pahempi kuin sauna. Sr oli hirveetä!

Tjaa, ainakin sellainen jakso oli CSI:ssä. Vanhemmat olivat menettäneet jo yhden lapsen perinnöllisen sairauden vuoksi ja he luulivat, että toisellakin oli sama kuolemaan johtava sairaus. Todellisuudessa lapsen oireille oli toinen selitys. Isä ajoi työpaikan pihaan ja vasiten jätti lapsen turvaistuimeen kiinni. Lapsi kuivui kuoliaaksi.

Yhteistyössä