Millainen kantoliina ihan vastasyntyneelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hömppö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hömppö

Aktiivinen jäsen
19.08.2006
5 080
2
36
Siinäpä se kysymys tulikin. Haluaisin tämän tulevan lapsen kohdalla oppia käyttämään kantoliinaa, että kädet ois vapaat tekemään muuta välillä mutta mulla ei oo mitään hajua minkälainen liina olisi hyvä. Kuin pitkän liinan pitäs olla tämmöselle 157cm hoikalle ihmiselle? Mitä materiaalia?

Ja minkähän verran yhdestä (käytetystä) liinasta kannattaa maksaa?

Meillä on hug a bub pitkä trikooliina, on ollut tosi hyvä mutta maksaa uutena turkasen paljon. Nyt kakkoselle tilasin lisäksi hotslings kantopussin, saas nähdä miten pelittää.

Ok eli trikooliina siis :flower: Mikä sitten tekee jostakin trikooliinasta paremman kuin toisesta? Joustaako ne enemmän vai mikä niissä on parempaa? (sori, mä taidan olla vähän urpo näissä asioissa :ashamed: :snotty: :saint: )

Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
Ok eli trikooliina siis :flower: Mikä sitten tekee jostakin trikooliinasta paremman kuin toisesta? Joustaako ne enemmän vai mikä niissä on parempaa? (sori, mä taidan olla vähän urpo näissä asioissa :ashamed: :snotty: :saint: )

Joustaa enemmän, on pehmeämpi materiaali sekä itselle että vauvalle, helpompi oppia käyttämään kuin kudottu (joustava antaa enemmän anteeksi sidonnassa).

joo ja siis voi sitoa alkuun niin tiukkaan kun vaan saa vedettyä, ja silti lapsen saa sinne, ja on tukevan oloinen.
Ja kyllä mäkin pari olen ostanut halvemmalla, mutta huonompia ne on.. paremmista ja uudemmista voi maksaa enemmän.

Trikoinen pitkä liina, koska se antaa sidontavirheet helpommin anteeksi ja siitä saa helposti vastasyntyneelle tukevan paketin. Mulla on Hug a bub, mutta varmasti noita kotimaisiakin on ihan hyviä.
Erona on kankaan laatu: hyvässä liinassa trikoo on tukevaa, ei kierrä, pitää kuosinsa, kestää...

Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Trikoinen pitkä liina, koska se antaa sidontavirheet helpommin anteeksi ja siitä saa helposti vastasyntyneelle tukevan paketin. Mulla on Hug a bub, mutta varmasti noita kotimaisiakin on ihan hyviä.
Erona on kankaan laatu: hyvässä liinassa trikoo on tukevaa, ei kierrä, pitää kuosinsa, kestää...

vinkkinä, että r-collectionin trikoo on yhtä paksua ja tukevaa kuin ns. oikeissa kantoliinoissa. Siitä vain ostamaan 4-5 metriä, keskeltä halki ja halutessa huolittelut reunoihin ja viistotukset kankaan päihin. tadaa, kaksi liinaa, varaliina itselle tai samalla rahalla kaverille kans.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tricot slen (en ole varma oikeinkirjoituksesta) lastentarvikkeelta, tosi hyvä

Meillä TricotSlen ja oon tykännyt! Mulla on iso takki, jonka alle tyttö mahtuu liinan kanssa ja ollaan kierretty niin esim. kirppareita joissa hankala kulkea vaunuilla, ja kotona on iso apu kun muksu voi olla ihan lähellä ja silti onnistuu kotihommatkin.