Millainen mielikuva teillä on kuoleman jälkeisestä ajasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mietiskelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä en käsitä miten jotkut tosissaan nykyään voi vielä uskoa esim. raamatun sanaan. Mutta tää on hyvä kysymys. :) Mielelläni uskoisin, että elämä jatkuu ja tavataan tuolla jossain rakkaitammen, mutta ei. Mulla ei ole minkäänlaista mielikuvaa millasta kuoleman jälkeen vois olla. Ja se vasta vaikeeta on kuvitella, että vaan lakkaa olemasta. Sitä mieltä nykyään kuitenkin olen.

Sielunvaellus tuntuu jotenkin mun mielelle loogiselta ja järkeenkäyvältä vaihtoehdolta.
Sitä en osaa sanoa mihin sielu heti kuoleman jälkeen menee.. luultavasti oleilee aikansa tutuilla kulmilla kunnes joku "iso neuvosto" päättää mistä vaihtoehdoista valitaan seuraavat vanhemmat..

Muuten, jos joku läheisenne kuolee, rohkaiskaa sielua jatkamaan matkaa.. henget ei aina uskalla lähteä, vaan jäävät nurkkiin. Niitä pitää rohkasta.
Kunpa olisin tämän tiennyt kymmenen vuotta sitten.

Toisaalta, voihan olla ettei kuoleman jälkeen ole mitään. Mutta en usko siihen, koska olen henkimaailman temppuja kokenut.

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Sielunvaellus tuntuu jotenkin mun mielelle loogiselta ja järkeenkäyvältä vaihtoehdolta.
Sitä en osaa sanoa mihin sielu heti kuoleman jälkeen menee.. luultavasti oleilee aikansa tutuilla kulmilla kunnes joku "iso neuvosto" päättää mistä vaihtoehdoista valitaan seuraavat vanhemmat..

Muuten, jos joku läheisenne kuolee, rohkaiskaa sielua jatkamaan matkaansa.. henget ei aina uskalla lähteä, vaan jäävät rakkaidensa lähelle. Niitä pitää rohkasta.
Kunpa olisin tämän tiennyt kymmenen vuotta sitten.

Monessa kulttuurissa on uskomus, jonka mukaan henki jää kolmeksi vuorokaudeksi tähän maailmaan ennen matkansa jatkamista. Ja yllättäen kuollut saattaa olla eksyksissä pitkäänkin, ennen kuin hyväksyy kuolemansa.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Monessa kulttuurissa on uskomus, jonka mukaan henki jää kolmeksi vuorokaudeksi tähän maailmaan ennen matkansa jatkamista. Ja yllättäen kuollut saattaa olla eksyksissä pitkäänkin, ennen kuin hyväksyy kuolemansa.

Juu, noin se on.
Monet vierailee vielä parin vuoden päästäkin. :( Se on mielestäni jo liian pitkä aika.

Ortodoksit juhlivat panihidaa 40 päivää kuoleman jälkeen sen muistoksi, että Kristus nousi taivaaseen 40 päivän kuluttua kuolemastaan. Ehkä ortodoksit itsekin vaeltavat täällä sen 40 päivää kuolemansa jälkeen..

Alkuperäinen kirjoittaja Lacrimosa:
Ortodoksit juhlivat panihidaa 40 päivää kuoleman jälkeen sen muistoksi, että Kristus nousi taivaaseen 40 päivän kuluttua kuolemastaan. Ehkä ortodoksit itsekin vaeltavat täällä sen 40 päivää kuolemansa jälkeen..

Tai tulevat silloin käymään?

Ajatus siitä, ettei kaikki ole tässä, on kaunis.
Mä vaan en kuitenkaan usko siihen. En, vaikka mulle on kerrottu mun olevan vanha sielu, eläneeni täällä ennenkin jne..
Hauki on kala..kuollu on kuollu.

Tai tulevat silloin käymään?

Pitäisköhän vaihtaa kuppikuntaa? :D

Alkuperäinen kirjoittaja Potslojo:
Ajatus siitä, ettei kaikki ole tässä, on kaunis.
Mä vaan en kuitenkaan usko siihen. En, vaikka mulle on kerrottu mun olevan vanha sielu, eläneeni täällä ennenkin jne..
Hauki on kala..kuollu on kuollu.

Kädestäennustaja sanoi mulle teininä, että olen vanha sielu. Muutaman vuoden kuluttua ihotautilääkäri tutki käsiäni ja totesi "atoopiselle iholle on tyypillistä ennenaikaisesti vanhentunut iho". :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Juu toki :)
En mä kauheesti välittäis missään pilven päällä heiluakkaan :snotty:

:xmas: Ei kun mietin vaan kun välillä uskiksetkin höpöttää jostain uudelleen syntymästä.
Eli samoilla linjoilla ollaan. :)

Kädestäennustaja sanoi mulle teininä, että olen vanha sielu. Muutaman vuoden kuluttua ihotautilääkäri tutki käsiäni ja totesi "atoopiselle iholle on tyypillistä ennenaikaisesti vanhentunut iho". :laugh:

No siinä se nähdään! Sielun ikä vanhentaa jo kehoakin. :D

Monessa kulttuurissa on uskomus, jonka mukaan henki jää kolmeksi vuorokaudeksi tähän maailmaan ennen matkansa jatkamista. Ja yllättäen kuollut saattaa olla eksyksissä pitkäänkin, ennen kuin hyväksyy kuolemansa.[/quote]

Mutu, olen tämän kolmen päivän kannalla. Kissankin hautasin vasta kolmen vuorokauden kuluttua kuolemasta.

Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Juu toki :)
En mä kauheesti välittäis missään pilven päällä heiluakkaan :snotty:

:xmas: Ei kun mietin vaan kun välillä uskiksetkin höpöttää jostain uudelleen syntymästä.
Eli samoilla linjoilla ollaan. :)

Mä en ole uskis, olin ehkä kymmenen vuotta sitten, jos silloinkaan..
Mut ripari oli silloin joskus jees ja melekin uskoin :saint:
Mut joo, rehellisesti, toi uudelleen syntyminen on se mun juttuni, ois järjetöntä edes kuvitella uskovansa muuhun kun niin vahvasti olen tohon aina uskonut...
Joskus nuorena koitin noita sovittaa Jeesuksen ja muiden kavereiden kanssa yhteen mut mummi höpötti vaan taivaasti ni valitsin ton uudelleen syntymisen sitten itelleni :saint:

No siinä se nähdään! Sielun ikä vanhentaa jo kehoakin. :D

Sielunvaeltajat (vanhat sielut): aloittakaa ajoissa ryppyrasvojen käyttö. :D

Alkuperäinen kirjoittaja tää on hyvä:
Mutu, olen tämän kolmen päivän kannalla. Kissankin hautasin vasta kolmen vuorokauden kuluttua kuolemasta.

Thaimaalaisen "pikkusiskoni" kanssa oli asiasta juttua. Yllättävän samanlaisia kansan uskomukset ovat ympäri maailman.

Hän kertoi häpeissään ja peloissaan minulle huutaneensa ja itkeneensä isoäitinsä ruumiin vierellä ja anelleensa tätä palaamaan takaisin. Seuraavana iltana hän haistoi suitsukkeiden tuoksun ja aisti isoäitinsä läsnäolon ja pelästyi hillittömästi, että onko hän pyynnöllään estänyt isoäidin matkan.

Alkuperäinen kirjoittaja Vaeltaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Tää on hyvä:
Sielunvaellukseen uskon. Olen elänyt useita kertoja aikaisemminkin... Se on jännä tunne. Sen vaan "tietää." 1200-1300 luvulla olen ainakin elänyt jossakin linnassa. Piikana vai prinsessana, en tiedä. Joskus hyvin, hyvin kauan sitten olen elänyt jossakin Arabimaassa, ehkä vuonna 800 tjtn.
Oletko tunnistanut henkilöitä.

Ei mulla ole sen tarkempaa tietoa tai todisteita. Se on vain tunne, kaipuu jonnekin joka tuntuu kuin kodilta :)

Tiedän tuon tunteen. Itse olen tunnistanut myös henkilöita ja minut on tunnistettu.

Oi, kerro lisää :) Miten? Missä?

No kerron yhden lyhykäisesti. Venetsian matkallani tapasin juutalaiskorttelissa naishenkilön. Nainen oli sivuttain ja näytti jotenkin tutulta. Kun kävelin lähemmäs hän kääntyi ja siinä sitten tuijotimme toisiamme. Tunne oli aika uskomaton kun molemmat tajusimme että tässä on tuttuni, mitään yhteistä emme kuitenkaan löytäneet. Iäkkäämpi italialainen nainen. Tuttuja kuitenkin olimme. Vaikea selittää lyhyesti tuota tunnepuolta. Muitakin on. Kuten aiemmin tuolla sanoin liian monta kertaa, liian moneen paikkaan.

Mielenkiintoista. Oletko yhteydessä vielä tähän naiseen? Onko muitakin kokemuksia?

Alkuperäinen kirjoittaja Tää on hyvä:
Sielunvaellukseen uskon. Olen elänyt useita kertoja aikaisemminkin... Se on jännä tunne. Sen vaan "tietää." 1200-1300 luvulla olen ainakin elänyt jossakin linnassa. Piikana vai prinsessana, en tiedä. Joskus hyvin, hyvin kauan sitten olen elänyt jossakin Arabimaassa, ehkä vuonna 800 tjtn.
Oletko tunnistanut henkilöitä.

Ei mulla ole sen tarkempaa tietoa tai todisteita. Se on vain tunne, kaipuu jonnekin joka tuntuu kuin kodilta :)

Tiedän tuon tunteen. Itse olen tunnistanut myös henkilöita ja minut on tunnistettu.

Oi, kerro lisää :) Miten? Missä?

No kerron yhden lyhykäisesti. Venetsian matkallani tapasin juutalaiskorttelissa naishenkilön. Nainen oli sivuttain ja näytti jotenkin tutulta. Kun kävelin lähemmäs hän kääntyi ja siinä sitten tuijotimme toisiamme. Tunne oli aika uskomaton kun molemmat tajusimme että tässä on tuttuni, mitään yhteistä emme kuitenkaan löytäneet. Iäkkäämpi italialainen nainen. Tuttuja kuitenkin olimme. Vaikea selittää lyhyesti tuota tunnepuolta. Muitakin on. Kuten aiemmin tuolla sanoin liian monta kertaa, liian moneen paikkaan.

Mielenkiintoista. Oletko yhteydessä vielä tähän naiseen? Onko muitakin kokemuksia?

Alkuperäinen kirjoittaja mursuliini:
En ole 100% varma, uskon että on taivas ja se toinenki paikka...
mut toivon vaan ettei sinne huonompaan joutuis. :whistle:

Usko Jeesukseen ja anna Hänen sovittaa syntisi, niin saat iänkaikkisen elämän. Siunausta!

Yhteistyössä