millainen on autokoulun 2. vaihe?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En muista hintoja, ne taitaa vaihdella riippuen autokoulusta. On joku vuosi aikaa kun kävin. Ajeltiin vähän ympäriinsä, tehtiin muistaakseni testi millainen kuljettaja on. Käytiin radalla liukkaanajossa ja oli muutama tunti. Ei ihmeitä siis.

hinta tais olla pari sataa egua... siellä on oman arvion ajo, liukasrata ja pimeän ajo jos et ole käynyt sitä 1 vaiheessa. lopuksi yhteenveto koululla kestää n.1tunnin. eli ei yhtään mitään ja maksaa maltaita

systeri kävi just ton kakkosvaiheen, eka oli reilun tunnin arvioiva ajo autokoulun autolla lähimmän kaupungin keskustassa - sitten oli se päivän teoria + liukasrata ja siellä sit yhteenveto. Maksoi 277euroa. Tämä lahden alueella.

Sanalla sanoen: TURHA!! :kieh:

Itse kävin toissa vuonna ja hintaa en kyllä muista, jokusen satasen se taisi maksaa. Ensin oli teoriatunteja, sitten ajeltiin liukkaalla radalla ja päästiin semmoiseen kolarisimulaatioon ja lopuksi oli vielä teoriaa. Ja sitten tietty se "ajokoe", vähän niinku inssiajo uudestaan. Itse olin pitkittänyt kakkosvaiheeseen menoa 6 vuotta, eli parit väliaikaiset kortit siinä välillä uusin ennen kuin mies sitten "pakotti" mut menemään.

Joku 300 e molemmin puolin plus ajokortti maksut.. 350 suunnilleen voi säästää koko hommaan ettei tule ylläreitä. Jos pimee käymättä niin lisäksi se 50 e omalla autolla. Kakkosvaiheessa jos ei omaa autoa niin tulee joku satku päälle.

Ja se ajo siinä kakkosessa on taloudellisen ajon laskentaa ja semmosta arviointia, ei mitään kummempaa koko hommassa.

Mä kävin viime loppukesästä, jonku satasen se makso muistaakseni (n. 200 ehkä). Eka oli erikseen taloudellista ajoa, eli jonku aikaa vaan ajeltiin ja annettiin neuvoja siihen ja kokeiltiin muutamia juttuja siihen liittyen. Joilleki muille oli otettu se, että ajaa ensin normaalisti jonku kiekan, ja sit toisen kerran sama lenkki taloudellisemmin ajettuna. Mulla ei sitä ollu. (Ei varmaan katsonut mun kohalla tarpeelliseksi. ;) ) Sit oli toisena päivänä liukkaanrata, ja sen jälkeen vähän teoriaa. Aika turha... Mut se oli mielenkiintoista, kun päästiin kokeilemaan miltä se törmäys tuntuu (hitaasta vauhdista jotain 20-30km/h muistaakseni, tuntu rajulta jo seki) ja myöski kokeilemaan kun auto menee ympäri. Myös oma törmäys"paino" punnittiin. (Oli muuten hämmästyttävän paljon!)

Alkuperäinen kirjoittaja hempee:
Ja se ajo siinä kakkosessa on taloudellisen ajon laskentaa ja semmosta arviointia, ei mitään kummempaa koko hommassa.

Näin mäkin luulin, kunnes huomasin ajeluttavani keskustassa kännykkään puhuvaa miestä. "Inssi" vaihtoi kaverinsa kanssa kuulumisia ja mä törttöilin liikenteessä. Ajon lopuksi kommentti oli "Hyvin sä ajoit". En mä koskaan mitään arviointia saanut sen kummemmin. Olisi huvittanut ehkä, jos olisi ollut lompakolle edukkaampaa

Arvioiva ajo autokoulun autolla. Liukkaalle omalla autolla (jos ei ole omaa, niin autokoulun, joissain paikoissa täytyy ilmeisesti siitä maksaa, joissain ei), teoriatunti. Hinta vaihtelee, siihen tulee vielä lisäks se uuden ajokortin hinta.