Millainen on huono äiti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Semmonen joka ei välitä lapsistaan.

Just noin. Sellainen joka laittaa oman edun tai mukavuuden lapsen edun ja hyvinvoinnin edelle. Hyvä äiti voi tehdä asioita väärinkin, mutta uskoo tekevänsä lapsensa parhaaksi. Kaikkihan me virheitä tehdään.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Mä oon kuulemma huono äiti, palstan mukaan siis, omasta mielestäni oon ihan tavallinen, toki meillä ollaan hieman eri tavalla, kuin suurimmassa osassa perheistä.

Millä tavalla teillä sitten ollaan? Kiinnostus heräsi, en ole tätä palstaa niin usein katsellut.

-joka laiminlyö lapsen perushoidon: lapsi on nälässä, univajeessa, likainen, ei saa pääse lääkäriin tarvittaessa jne...
-joka vahingoittaa lasta fyysisesti tai henkisesti
-joka ei aseta rajoja
-joka on tunnekylmä
-jolla liikaa omia ongelmia, ettei pysty näkemään lasta ja hänen tarpeitaan
-joka ei huolehdi omasta jaksamisestaan riittävästi

Alkuperäinen kirjoittaja w:
Mä oon kuulemma huono äiti, palstan mukaan siis, omasta mielestäni oon ihan tavallinen, toki meillä ollaan hieman eri tavalla, kuin suurimmassa osassa perheistä.

Millä tavalla teillä sitten ollaan? Kiinnostus heräsi, en ole tätä palstaa niin usein katsellut.

Minä en rajoita lapsiani, saavat itse päättää suht. monesta asiasta. Hirveä poru nousi, kun sanoin ottavani muutaman rannalla, ja kun kerroin että lapset olivat ensimmäisen kerran 6- ja 7-vuotiaina päivät kahdestaan, kun olin töissä, meille tavallista, muille näjöjään ei.

Ja siksi myös olen huono äiti, kun käyn baareissa, ja lapseni ovat nähneet minut krapulassa, olin huono äiti, kun kerroin ostaneeni esikoiselle 129?lla legoja. Onhan noita vaikka mitä juttuja.

Palstan mukaan /ja vähän muidenkin,
- roikkuu koneella lasten ollessa paikan päällä
- huutaa lapsille
- antaa lasten päättää itse mitä laittavat päälleen tai miltä näyttävät
- ei ole kristitty
- nauttii seksistä
- ei ole hetero
- antaa lapsilleen kummallisia nimiä
- vaatii mieheltään osallistumista kodin- ja lastenhoitoon
- ei suostu olemaan vanha kunnon päähänpotkittu marttyyriäiti
- vie lapset hoitoon/ ei päästä pieniä lapsia hoitoon
- kasvissyöjä joka kasvattaa lapsitaan porkkananpurijoita
- kuljettaa lastan välillä ilman turvaistuinta
- sallii lastensa kävellä pienestä pitäen, eikä tunge väkkisin rattaisiin.
- kestottaa lapsensa.
- käytää kantoliinaa.
- eroaa pahoinpitelevästä miehestään.
- on läski, mutta lisääntyy siitä huolimatta.
- huolehtii ulkonäöstään ja näyttää kenties paremmalta kuin sinä.
- on teiniäiti.
- tekee lapsensa varttuneemmalla iällä.
- tupakoi.
- ottaa välillä muutaman kaljan.

Alkuperäinen kirjoittaja akateeminen äiti:
minusta huono äiti on sellainen, joka vahingoittaa lastaan. esimerkiksi yksikään lapsensa seurassa tupakoiva äiti ei minun mielestäni ole hyvä äiti.

no mites sitten jos ottaa ruuan kanssa lasillisen viiniä esim.joulupöydässä tai siiderin saunan jälkeen ja lapset vieressä,onko sekin huono äiti?

Alkuperäinen kirjoittaja w:

Minä en rajoita lapsiani, saavat itse päättää suht. monesta asiasta. Hirveä poru nousi, kun sanoin ottavani muutaman rannalla, ja kun kerroin että lapset olivat ensimmäisen kerran 6- ja 7-vuotiaina päivät kahdestaan, kun olin töissä, meille tavallista, muille näjöjään ei.

Ja siksi myös olen huono äiti, kun käyn baareissa, ja lapseni ovat nähneet minut krapulassa, olin huono äiti, kun kerroin ostaneeni esikoiselle 129?lla legoja. Onhan noita vaikka mitä juttuja.

Hei KKK mäkin oon siis huono äiti sun kanssa,mäkin käyn baareissa ja lapset nähnyt mut monesti krapulassa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Perhoinen84:
minusta huono äiti on sellainen, joka vahingoittaa lastaan. esimerkiksi yksikään lapsensa seurassa tupakoiva äiti ei minun mielestäni ole hyvä äiti.

no mites sitten jos ottaa ruuan kanssa lasillisen viiniä esim.joulupöydässä tai siiderin saunan jälkeen ja lapset vieressä,onko sekin huono äiti?

ei se äidin (yksi) viinilasillinen lasta vahingoita, oletuksena tietenkin ettei tämä äiti mene viinihuurujaan hönkimään lapsen naamalle (no niin, eihän kukaan oikeasti näin edes tekisi). passiivinen tupakointi vahingoittaa lasta suoraan.

ei se äidin (yksi) viinilasillinen lasta vahingoita, oletuksena tietenkin ettei tämä äiti mene viinihuurujaan hönkimään lapsen naamalle (no niin, eihän kukaan oikeasti näin edes tekisi). passiivinen tupakointi vahingoittaa lasta suoraan.

Mä olen siis huono äiti. Meillä tosin ei polteta. Mutta asumme kaupungissa, ja välillä kun pidetään ikkunaa kotona auki, naapurista tai pihalta tulee tupakansavua sisään. Lisäksi kuljemme ulkona, missä ihmiset tupakoivat. En siis voi millään taata lapsilleni savutonta elämää :/ Sillä mä en halua muuttaa maalle :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:

Mä olen siis huono äiti. Meillä tosin ei polteta. Mutta asumme kaupungissa, ja välillä kun pidetään ikkunaa kotona auki, naapurista tai pihalta tulee tupakansavua sisään. Lisäksi kuljemme ulkona, missä ihmiset tupakoivat. En siis voi millään taata lapsilleni savutonta elämää :/ Sillä mä en halua muuttaa maalle :kieh:

no järki käteen... kyllä minäkin asun kaupungissa, mutta jos naapuri polttaa parvekkeellaan ja savu tulee suoraan sisään, laitan ikkunan hetkeksi kiinni. jos tämä olisi jatkuvaa (=jos naapuri olisi kaiken päivät kotona ja polttaisi ketjussa parvekkeella), saattaisin kyllä käydä keskustelemassa asiasta naapurin kanssa. jos bussipysäkillä joku polttaa, en mene vaunujen kanssa hänen viereensä.. ei tämä nyt niin hankalaa ole :)

no järki käteen... kyllä minäkin asun kaupungissa, mutta jos naapuri polttaa parvekkeellaan ja savu tulee suoraan sisään, laitan ikkunan hetkeksi kiinni. jos tämä olisi jatkuvaa (=jos naapuri olisi kaiken päivät kotona ja polttaisi ketjussa parvekkeella), saattaisin kyllä käydä keskustelemassa asiasta naapurin kanssa. jos bussipysäkillä joku polttaa, en mene vaunujen kanssa hänen viereensä.. ei tämä nyt niin hankalaa ole :)

Ei vai :o

Palstan mukaan /ja vähän muidenkin,
- roikkuu koneella lasten ollessa paikan päällä
- huutaa lapsille
- antaa lasten päättää itse mitä laittavat päälleen tai miltä näyttävät
- ei ole kristitty
- nauttii seksistä
- ei ole hetero
- antaa lapsilleen kummallisia nimiä
- vaatii mieheltään osallistumista kodin- ja lastenhoitoon
- ei suostu olemaan vanha kunnon päähänpotkittu marttyyriäiti
- vie lapset hoitoon/ ei päästä pieniä lapsia hoitoon
- kasvissyöjä joka kasvattaa lapsitaan porkkananpurijoita
- kuljettaa lastan välillä ilman turvaistuinta
- sallii lastensa kävellä pienestä pitäen, eikä tunge väkkisin rattaisiin.
- kestottaa lapsensa.
- käytää kantoliinaa.
- eroaa pahoinpitelevästä miehestään.
- on läski, mutta lisääntyy siitä huolimatta.
- huolehtii ulkonäöstään ja näyttää kenties paremmalta kuin sinä.
- on teiniäiti.
- tekee lapsensa varttuneemmalla iällä.
- tupakoi.
- ottaa välillä muutaman kaljan.

Antaa lasten katsoa salkkareita :laugh:

Valitettavasti huonoja äitejä ei ole niin vähänkään. Naikkosia, joilla oma persus tulee aina ensin. Naikkosia, jotka mitä ihmeellisimpien syiden takia laiminlyövät tai jopa pahoinpitelevät lapsiaan. Naikkosia, joilla epätoivo kaksilahkeisten perään jyrää mennen tullen lasten tarpeet. Valitettavasti näistä naisista ei saa tekemälläkään äitejä saati mitään muutakaan. Siihen nimittäin vaadittaisiin muutama aivosolu lisää.

Tuo parveke-esimerkki oli minusta ainoastaan harvinaisen typerä. Jos kirjoittaja tarkoitti sen kuvaannolliseksi niin tämä seikka tekee sen vaan vielä typerämmäksi. Ei pitäisi ryhtyä laittamaan metaforia jos ei kerran kykene. Esimerkin äideistä kumpikin on juuri niitä naisia, jotka pitäisi lukita jonnekin ja joiden pitäisi harkita kaksi kertaa ennenkuin alkavat lisääntymään. Ikävä kyllä juuri tämä ainesosa ihmisistä sikiää nopeiten.

huono äiti on sellainen, että ei edes puhu eikä kysele lapsen kuulumisia, ei ota lasta huomioon ja jos lapsi kysyy äidiltää jotain niin äiti vastaa että nyt ei ole aikaa. sellainen on huono äiti. Huono äiti ei myöskään hanki yhteistä aikaa lapsensa kanssa ja huono äiti haukkuu lastaan esimerkiksi vitun lehmäksi kuten oma äitini haukkui. Huono äiti ei tiedä/muista mitä oma lapsensa syö eikä osaa hankkia ruokaa vaan selittää kaiken sillä ettei tiedä mitä lapsi syö. Hyvä äiti hankkii ruuan ja sitä on sillon myös syötävä. Huono äiti ei anna lapselleen mitään rajoja kuten saa valvoa vaikka yön yli jos lapsi vain haluaa. Huono äiti ei huolehdi lapsensa terveydestä eikä huonoa äitiä kiinnosta tämän lapsen opiskelu.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja nbd:
Alkuperäinen kirjoittaja Palstaidiootti:
Mä kirjoitin vähän aikaa sitten toisessa ketjussa näin:

Mulle tuttu kertoi just, missä hyvän ja huonon äidin raja menee: Kuvittele tilanne, jossa väsynyt äiti roikottaa kiljuvaa ja potkivaa lastaan parvekkeen kaiteen ulkopuolella. Huono äiti päästää lapsen irti, mutta hyvä äiti nostaa hänet takaisin parvekkeelle.

Vai niin. Eli hyvä äiti on sellainen,joka ei tapa lastansa.. No tää on ehkä tällä palstalla se kriteeri mutta kyllä siltä hyvältä äidiltä vaaditaan vähän muutakin!

Oikeessa olet. Eka vaatimus on löysempi nuttura. Sellanen sanoman ymmärtäminen on myös tärkeää, eikä vain kirjoitettujen sanojen lukeminen tyyliin kuin piru raamattua lukisi.

Tuo oli hyvä :)

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Äiti, joka ei koskaan tunne olevansa huono äiti.

Mielestäni tuo parvekejuttu oli hyvin osuva enkä ainakaan itse lukenut sitä kirjaimellisesti. minä ymmärsin sen niin, että hyväkin äiti tekee virheitä, mutta tiedostaa ne riittävän ajoissa.

Ps. Heräsin tässä äsken vauvan takapuolen rutinaan ja nyt en saa enää millään unta... Onkohan tämä nyt sitten hyvä äidin vai huonon äidin merkki? ;)

Juuri noin. Täydelliset äidit.

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
Alkuperäinen kirjoittaja nbd:
Alkuperäinen kirjoittaja Palstaidiootti:
Mä kirjoitin vähän aikaa sitten toisessa ketjussa näin:

Mulle tuttu kertoi just, missä hyvän ja huonon äidin raja menee: Kuvittele tilanne, jossa väsynyt äiti roikottaa kiljuvaa ja potkivaa lastaan parvekkeen kaiteen ulkopuolella. Huono äiti päästää lapsen irti, mutta hyvä äiti nostaa hänet takaisin parvekkeelle.

Vai niin. Eli hyvä äiti on sellainen,joka ei tapa lastansa.. No tää on ehkä tällä palstalla se kriteeri mutta kyllä siltä hyvältä äidiltä vaaditaan vähän muutakin!

Joo kaikki ei ymmärrä vertauskuvia. Elämä ei ole pelkkää alapään ajelua ja itse en ole taas ymmärtänyt että se edes äitiyteen liittyy....kysykääpä lapselta millainen on hyvä äiti.......voitte yllättyä ja ihan kaikkinen virheinenne.

Kysyin omalta neljävuotiaalta että millainen on hyvä äiti ja vastaus tuli ilman pienintäkään miettimistä -No sää. Tulipa hyvä mieli :)

Minä olen huono. Lapsi 1kk aloin polttamaan ja imetys loppui. Sama lapsi 1kk kun ekakerran hoidossa kun äiti baarissa. Annan joskus lounaaksi lapsille tv:n ääressä kylmiä hk:n lihapullia. Huudan ja olen masentunut narsisti.

Yhteistyössä