millainen on hyvä pph??? jatkoa tuolta keväällä olleelle keskustelulle.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yks. pph
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yks. pph

Vieras
joo, mutta se että näet hetkisen pph:n kaupassa ei todista mitään.

"" Alkuperäinen kirjoittaja: SIIRSIN TARHAAN
Hyviä perhepäivähoitajia ei ole. Juoksuttaavat lapsia kaupoilla ja se on ain ainoa ulkoilu,ulos tullaan iltäpäivällä ennen vnhempien tuloa.
En koskaan laittaisi lastani pph:lle tarhassa SENTÄÄN SAAVAT ULKOILUA JA ON OMAA JA OHJATTUA OHJELMAA.""

vastattu:
mekin käymme pienessä lähi-kaupassa, ostamassa maitoa jos on loppu tai leipää tai lapsille välipala-aineksia, hedelmiä tms. eli jotain mikä on unohtunut tai loppunut. tai joskus käymme ostamassa kesällä jäätelöt ja syömme ne kaupan pihalla istuen(penkillä.).
kauppareissu kestää ehkä sen 10-15min. ennen tai jälkeen kauppareissun kerkiämme aina ulkoilemaan sen 1,5 tuntia vielä puistossakin, kävelyn lisäksi(josta lapset pitävät, juoksevat aina kilpaa kävelytiellä ja se on ihan turvallista täällä meillä kun on iso ruohokaistale ja oja erottamassa ajotien kävelytiestä.) kävellessä tutkitaan luontoa ja tehdään löytöjä esim. etanoita, kastematoja, tammenterhoja, syksyn lehtiä, leikitään vesilätäköissä ym. ym.
ei kävelyretket ole vain sitä että hoitaja työntää rattaissa/vetää perässään vastentahtoisia lapsia hampaat irvessä jotta saadaan pakolliset ulkoilut hoidettua.

joo olen siis huono pph, vai???!!!
käymme myös kerhoissa ja yleensä ulkoilemme päivittäin 2h-5h.
askartelemme, piirrämme, leikimme, muovailemme, maalaamme (sormi ja vesivärit), retkeilemme, tapaamme muita lapsia puistossa ja kerhossa. teemme paljon sitä mitä lapset haluaa. ja laulamme ja jumppaamme ym. ym.

teen kotiruokaa ja tykkään ammatistani jossa olen työskennellyt nyt n.5v. olen myös koulutuksen saanut (kesto 1v.). ja se että mulla oli ala-astetta käyvät lapset kun aloitin ei tee minusta huonompaa hoitajaa, kuin joku muu jolla ei esim ole pieniä lapsia/lapsia ollenkaan.
nykyään lapseni ovat jo yläasteella ja tykkäävät touhuta hoitolasten kanssa.

Yhteistyössä