Millainen on itsekäs ihminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiedoton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiedoton"

Vieras
Oma isä ja oma aviomies ovat molemmat (erikseen, ajallisesti n. 20v väliä) ilmoittaneet että olen itsekäs ihminen. Luulin tietäväni millainen ihminen se on, mutta itsestäni en niitä piirteitä tunnista. Ehkä olen niin sokea omaan napaan tuijottaja etten tajua mitä ne tarkoittavat.

Miten itsekäs ihminen elää, mitä valintoja tekee?
Olo on paska, enkä edes tiedä miten tilanteen korjaisin.

Itsekäs ihminen ajattelee aina tai enimmäkseen itseään muiden sijaan. Laittaa omat halut etusijalle. Ei halua auttaa muita. Esimerkiksi parisuhteessa halua tehdä asiat omalla tavalla, ei suostu kompromisseihin jne. On tervettä olla hieman itsekäs ja ajatella itseä, mutta se voi mennä myös yli.

Itsekäs ihminen ajattelee aina tai enimmäkseen itseään muiden sijaan. Laittaa omat halut etusijalle. Ei halua auttaa muita. Esimerkiksi parisuhteessa halua tehdä asiat omalla tavalla, ei suostu kompromisseihin jne. On tervettä olla hieman itsekäs ja ajatella itseä, mutta se voi mennä myös yli.
Itsekäs ihminen, mm vähä muita hyväks / hyödyks käyttävä, epäreilu, ajattelee vain itseänsä ja itseään kehuva ja mm nöyrä vain jos siittä on itelle hyötyä. Mulle semmonen on kusipää ja typerä ihminen, ite hylkään kaverina jos huomaan piirteitä?

Yhteistyössä