Millainen on lihava?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja extrasmall
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

extrasmall

Vieras
Voiko lihava pukea sitä tai tätä, mitä mieltä olette lihavista, saako lihava, voiko lihava jne..
MIKÄ ON LIHAVA??

Jonkun mielestä prinsessa Madeleine alkoi olla sen kokoinen, jota voi kutsua lihavaksi ja jonkun mielestä lihava on vähintään vaatekokoa 56. Mikä SINUN mielestä on lihava/läski? Ei mitään mittoja, vaan kuvailtaa/linkittäkää kuvia tms.
Kun joku täällä kysyi, voiko lihava käyttää narutoppia yms, minkä kokoinen ajattelet kysyjän olevan?

Ihmisillä on eri lihavuuskäsityksiä. Joidenkin mielestä jokainen, jolla on pientäkin pyöreyttä jossakin suunnassa on jo lihava. Mun mielestä lihava on joku todella suurikokoinen ihminen. JOlla on selkeästi iiiiso läskilöllömaha ja käveleminen on vaivalloista ja puuskuttaa kuin possu, kun on noussut muutaman portaan.

Jos on muutama kilo ylipainoa, voi näyttää ihan hoikaltakin vielä, jos on oikein tasaisesti jakautunut. Yleensä jos vyötärön seutu on timmi, voi olla reippaastikin ylipainoa, ennen kuin alkaa näyttää edes pullealta. Mun mielestä ylipainoinen on ensin. pulleahko, pullea, tukevahko tms. Sitten jos on oikeen paljon sitä liikapainoa niin on lihava.

Jos nyt yritetään määrittää jotain yleispätevää vastausta tähän niin ehkä BMI30<.

Mut taas se on niin ihmisestä kiinni miltä näyttää. Harvemmin muutenkaan käytän sanaa "lihava" kenenkään kuvauksessa, ehkä tukeva tai tukevahko.

Mulla on ylipainoa. Olen 164cm ja 70kg. Mua sanotaan hoikaksi, pieneksi ja siroksi. Siis kuulen usein olevani hoikka. Tiedän, että ei mulla paljon sitä liikapainoa ole, mutta on kuitenkin. Se on pääasiassa takapuolessa ja yläreisissä/lantiolla, mutta käytän sellaisia vaatteita, jotka peittää juuri nuo kohdat. Mulla on hoikat kädet, pieni massu, sirot sääret ja reidet muilta osin. Kasvot ovat tosi kapeat. Rinnat keskikokoiset. Monet veikkaa mun painavan alle 60 :D

Toiset osaa peitellä kilojaan myö s vaatteilla, meikillä, kampauksilla jne.

Tuon joka kysyi voiko rannalla käyttää narutoppia tms, niin veikkaisin hänen olevan jotain 110-130kg. Siis kyllä LIHAVA on yli satakiloinen. Sen alle ehkä tukeva.

http://www.iltasanomat.fi/viihde/virpi-heikkila-on-suurin-pudottaja---laihtui-48-kiloa/art-1288336285752.html

Tuo "ennen" kuvassa on sen kokoinen, että voisin sanoa jo lihavaksi. Eikä tuokaan mikään tosi iso edes ole.

http://www.iltasanomat.fi/viihde/virpi-heikkila-on-suurin-pudottaja---laihtui-48-kiloa/art-1288336285752.html

Tuo "ennen" kuvassa on sen kokoinen, että voisin sanoa jo lihavaksi. Eikä tuokaan mikään tosi iso edes ole.

samaa mieltä. Tuota pienempi ei vielä ole lihava sanan varsinaisessa merkityksessään. Tuo on ehkä se koko, jolla juuri ylittää lihavan rajan :)

Yhteistyössä